Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

JA77 skrev 2012-05-16 20:13:00 följande:

Jag undrade också, faktiskt! Jag har sett att det står olika i olika trådar beträffande anställningar, jobb osv.

Visa vart det står annorlunda.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 21:20:47 följande:
    Då får du nog läsa igenom dina egna inlägg igen. 

Om jag skrivit 15 så det det helt fel, är 13 det ska vara.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 21:22:10 följande:
    ?

Ska stå tre år, dvs 13 år totalt. Dvs tills nu när jag är 29.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 21:26:46 följande:
    Nämen ojdå.  Drömmer

Ja? Du har aldrig skrivit fel på siffror? Men det är klart, ett underbarn som du kan väl aldrig skriva fel
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 21:31:34 följande:
    Vaddå fel på siffror? Du skriver att du jobbat 10 år på ett ställe och sen 5 på ett annat, alltså 15 år. 
    Hur lyckas man räkna fel 2 gånger?

Please. Drömmer 

Jag har jobbat i 10 år på ett och samma ställe (mellan 16 års ålder till 26 års ålder, dvs 10 år) Det jag skrev fel på var 5, ska vara en 3:a istället dvs 3 år och inte fem år.
  • Ebba Caroline
    tro hopp kärlek skrev 2012-05-16 21:32:27 följande:
    Fruktansvärt styggt med ordet klient/kund ang boende på ett demensboende.
    Det är deras hem, inte ngn affärsinrättning .....

Det är vad kommunen där jag jobbar kallar sina boende. Stykt eller inte får stå till dig. I princip så är det klienter/kunder. De betalar för att få hjälp.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 21:40:17 följande:
    Och ändå fick du det till 15? Vet du inte själv hur länge du har jobbat?  

Du snackar bara en massa trams. 

Ja, jag skrev fel. Hört talas om dyskalkyli?
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-16 21:45:17 följande:
    Hahaha, är det vad du ska skylla på? 
    Detta blir ju bara bättre och bättre.  

Nej, jag skylle inte på något. Jag förklarade att jag skrev fel och frågade om du hört talas om dyskalkyli. Uppebarligen så har du inte det. End of story.
  • Ebba Caroline
    tro hopp kärlek skrev 2012-05-16 21:48:18 följande:
    så i princip kan man kalla en som är ofta på sjukhus storkundFlört Nej skämt å sido , det får stå för mig att jag inte trycker om det ordet, vad de använder för ord på kommunkontoret bryr jag mig inte om, för dom är de kunder. Men för vårdpersonal ,vt eller boende. Har aldrig i mitt liv dokumenterat klienten i journal, på den tiden då man inte skulle nämna vt/boende med namn, 

Eller om det skulle ske ngt emellan två boende så kan man ju inte nämna att kalle har slagit ada i journal, Utan man får dokumentera att kalle har varit aggresiv mot annan boende i dag
    Inte att kalle har varit aggresiv mot en klient.. 

Du kallar det som du lärt dig och jag kallar det som jag lärt mig.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-16 22:05:14 följande:
    Kan lova att _ingen_ som arbetat med dementa i 15 år skulle kalla sina gamla för " dementa klienter" .

Nähä. Men nu har jag inte jobbat med det i 15 år utan 13 år och ja jag kallar alla mina boende för klienter. Precis som alla andra inom min kommun.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?