• Jättekul

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Anonym (Pia) skrev 2012-05-14 19:12:10 följande:
    Varför skulle det inte gå ekonomikst? Mera kompetens för mindre pengar...
    Berätta hur du räknar ut det hela.
  • Jättekul
    Furstinna skrev 2012-05-14 20:21:46 följande:
    Ebba Caroline: då kan man säkert baka in den på ett hörn i utbildningen. Däremot tror jag inte dom är särskilt intresserade av de. En ssk kan absolut ersätta uskor men alla uskor ska ju ersättas men nya och det lär kosta. Men ts verkar ju övertygad om att ssk är supermänniskor som kan ersätta två personers arbetsuppgifter och fortfarande ha kvar sina egna. Låter som oroväckande låg tankeförmåga i mina öron.
  • Jättekul
    Anonym (Pia) skrev 2012-05-14 20:43:06 följande:
    Jag är inte ssk utan läkare.
    Ja, då tycker jag att du ska ta några ekonomikurser. Du kan börja på grundkursen på komvux.
  • Jättekul
    Ebba Caroline skrev 2012-05-14 20:30:42 följande:
    De har ju inte omvårdadsbiten och ar inte utbildning att att göra en sjuksköterskas uppgifter.
    Och omvårdnadsdelen kan man inte klara av om man inte gått ssk då?
  • Jättekul
    Anonym (Pia) skrev 2012-05-14 20:47:01 följande:
    Varför? Jag är inte ekonom, har inga planer på att omskola mig till ekonom utan trivs bra med att vara läkare.
    Därför att du startar den här tråden som är en ekonomisk omöjlighet att genomföra.
  • Jättekul
    Anonym (Pia) skrev 2012-05-14 20:47:01 följande:
    Varför? Jag är inte ekonom, har inga planer på att omskola mig till ekonom utan trivs bra med att vara läkare.
    Tror inte ett dugg på att du är läkare.
  • Jättekul
    Furstinna skrev 2012-05-14 20:50:25 följande:
    Jag tror nog en läkare klarar av omvårdnadsbiten.
  • Jättekul
    Anonym (HF) skrev 2012-05-14 21:05:23 följande: