• PrettyPoppy

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

17 maj är helgdag. Tror inte ett ögonblick att man anställer någon med början denna dag för att få gå brevid. Det gör man dagen innan eller dagen efter en helgdag.

• PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:56:42 följande:
    Aldrig så vitt jag vet. UMAS ligger (eller låg iallfall i torsdags) i Umeå... Men det kanske har flyttat?!
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Glömde du att du jobbar i Norge?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:03:20 följande:
    Möjligen kallas Malmö sjukhus med för UMAS. Men det kan inte jag svara på. Vi (jag och mina kollegor både ssk och usk) kallar det iallfall UMAS, har alltid gjort.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Det heter NUS och nej, INGEN kallar det för UMAS. Det är ett helt ANNAT sjukhus som ligger i Skåne som heter så!!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:08:39 följande:
    Mycket möljigt. Men alla på UMAS eller om du vill kalla det NUS säger inte NUS utan UMAS, och du får säga/tro vad du vill. Jag bryr mig inte ett skit.

Nej bry inte, försök få loss foten ur bäckenet istället, måste vara jobbigt att sitta fast sådär....
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:12:43 följande:
    Måste vara rätt jobbigt att ha fast foten i bäckenet... Hur går det med att gå?

Du är inte så smart va?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:24:58 följande:
    Det var inte jag som skrev bäckenet Men jag vet iallfall vad det betyder, och ja det är svårt att ha fast foten där som du verkar ha

Jag ska förklara för dig: Bäcken kallas även en slags potta som man ofta använder i vården. Att sitta fast med foten i pottan (bäckenet) betyder att man gjort bort sig, målat in sig i ett hörn, har blivit påkommen, typ. Och jag kan bara säga att det inte finns en chans i världen att man kallar ett sjukhus för ett annat sjukhus namn. Det kan bli svåra fel, det inser du va? Dessutom står de olika bokstäverna för olika saker, en förkortning. Ett U betyder Universitetssjukhus. R betyder Regionsjukhus. A står för Akutsjukhus.....
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-15 22:06:53 följande:
    Nu har jag faktiskt jobbat som ssk sedan förra sommaren och gör det återigen denna sommaren så nog kan jag en del om yrket...

Men här skrev du ju att du jobbat som ssk sedan förra sommaren...?
  • PrettyPoppy

Och ett liiitet förtydligande: Nej, användande av bäcken är inte något som varierar från kommun till kommun, eller i olika landsting. På alla kirurgavdelningar på alla sjukhus i landet använder man bäcken! Inget konstigt alls, det vet alla vi som faktiskt jobbat på sjukhus. Och i alla sköljrum finns de....

Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?