• PrettyPoppy

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Ebba Caroline skrev 2012-05-22 22:16:23 följande:
    Ibland är du så trög och inte fattar ironi alls

Fast jag vet vem som inte fattat.... Vet du?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 23:59:46 följande:
    Jo jag var ironisk. Diskutera med den som sa det istället, tror du får korrekt svar på vad som menades.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Men då vet du inte vad ordet ironi betyder.... Du blev lurad, inse. Ssk skrev medvetet fel för att se vad du skulle svara. Och du trampade i fällan. Och nej, hur du än kan vränga till det mesta så funkar det inte denna gång
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 22:02:34 följande:
    Jag har läst 5,5 terminer, dvs mer än 5 terminer.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Kan man jobba som T5-ssk innan man börjat sin femte termin??
  • PrettyPoppy

En allmän fråga ang. att jobba i Norge. Jag förstår att lönen lockar, men hur löser man det praktiskt om man har familj? Veckopendlar? El. Det kanske är mest nyutbildade singlar eller äldre med utflugna barn som fixar det? Eller hela fam får bosätta sig nära norka gränsen...

• PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 19:03:51 följande:
    Tar sig ur vaddå? Jag frågade om någon visste och eftersom ingen gjorde det så ringde jag min chef och fick besked att jag blir anställd som spl och har samma uppgifter som förra året då jag tydligen med var anställd som spl.

Ebba Caroline skrev 2012-05-23 19:03:51 följande:
    Tar sig ur vaddå? Jag frågade om någon visste och eftersom ingen gjorde det så ringde jag min chef och fick besked att jag blir anställd som spl och har samma uppgifter som förra året då jag tydligen med var anställd som spl.

Tror du att vi andra här är korkade eller? Du skriver på ett annat ställe att du förra sommaren fick dispans att jobba som T5 i norge, efter endast fyra terminer, just för att du jobbat där så länge och de kände förtroende för dig. Eller hade du plötsligt glömt bort det när du skrev inlägget i länken ovan. Eller ännu värre, du visste inte vad du var anställd som (som du nu plötsligt påstår) kan ju vara lite farligt om man inte har koll på sina befogenheter.... Men eftersom alltihop är hittepå så spelar det ju ingen roll
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 19:02:27 följande:
    Inte? Nej, men jag lurade er och trampade inte i någon fälla.

Lurade du oss? Du får nog även slå upp ordet Lura!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 19:04:57 följande:
    Har ingen aning hur det lönar sig att veckopendla. Beror ju på om jobbet står för bostad, eller vad bostaden kostar. Själv har vi hus i Norge då min sambo är därifrån så vi flyttar hela familjen.

Sambo? Är ni inte gifta längre, eller har du skaffat nytt?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:02:09 följande:
    Gifta? Har varit gift en gång med mitt ex. Min nuvarande sambo är jag inte gift med (än)

Beror ju på i vilken tråd du skriver....
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:01:26 följande:
    Troligen verkar du vara korkad. Ja, jag jobbade som spl förra sommaren och var anställd som det, något jag inte visste, eftersom jag inte stig som spl i schemat, vilket jag gör denna sommaren.

Men det VISSTE du ju innan! I inlägg du gjort innan du frågade! Tack o hej leverpastej!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:09:38 följande:
    Nej, jag visste inte att jag var anställd som spl. Att jag utförde spl uppgifter visste jag. (Vet inte inte vad spl är så slå upp det )

Men ändå skrev du att du var anställd som det.... Då var det hittepå i de inläggen iallafall. Enligt dig själv.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?