Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Dancia- jag förstår hur du känner dig, det känns ju mest naturligt att amma och det är jobbigt när man själv inte väljer att sluta utan måste.. Men som du säger har hon ju fått i sig den första och viktigaste mjölken och klarat sig fint nu. Fick också sluta efter ca 3 veckor förra gången och det kändes också tidigt! men det var också jobbigt då man kämpat så länge tyckte jag, sen när vi började ge flaska blev det så himla enkelt helt plötsligt, så du får väl se det så. Skönt att tekniken funkat :) nu kanske du får vila lite mer också då hon inte behöver snutta så mycket.
Elias har nappen nästan jämt när han inte äter och det funkar för oss i alla fall
Visst kan man amma från ett bröst, det produceras väl tillräckligt ändå menar jag? Han äter knappt alls på höger.
Gav Enya napp redan under henne första dygn för att få till en bra sugteknik, gjorde lika med sonen å både då och nu har amningen funkat toppen så jag tror på napp om man ger den tidigt, Enya har inga problem med att skilja på nappen och bröstet
Dancia: Åh jag vet exakt hur det känns, hade problem med andra dottern då hon fick tillägg och sen vägrade bröstet. Därför är jag så noga nu att bara koppmata, även om bm på åtrebesöksmottagningen gav 30 ml på flaska. Det är ju något speciellt med amning, men ibland går det ju bara inte. Jättebra att mysa till det så gott det går i alla fall.
Jag gav Luca napp 2:a dagen, funkar fint. Han har fått in en bra teknik på bröstet verkar det som. Men nattetid e ändå bröstet bäst;)
Blev ingen fl story ikväll, jag skjuter upp den till... sen, precis som med allt annat ;)
Vi kör också pampers dom andra läcker för oss.
Amningen fungerar bra för oss men det blir lååånga stunder vid bröstet ibland då han är väldigt snuttig vissa gånger under dagen.
Vi kör utan napp än så länge..
Tack för infon om att man inte behöver tvätta under förhuden jag va också osäker på det. :)
Ni är såååå duktiga mammor allihop...
Dancia: du försökte o det gör ont, sår osv... Du ger o gör det bästa för just ditt barn... Sluta ha dåligt samvete. Det kommer du ha sen ändå... Mår ditt barn bra? Just nu? Är hon mätt i belåten? Kan ni verkligen mysa just nu? Njut i så fall nu... Denna tiden kommer aldrig tillbaka... Passa på att lära dig ditt barn, lukt, rörelse, skrik o allt annat som man registrerar..
Du är en super mamma... Du har gett ditt barn livet
Danica: Förstår att det känns jobbigt att inte kunna amma även om du visste att det kanske inte skulle gå. SOm tur är finns det ju bra alternativ när det inte funkar. Viktigast att ge samma närhet o.s.v. vid matningarna tror jag.
Här flödar mjölken fritt, i natt har brösten varit riktigt sprängfulla. Nu har magen kommit igång ordentligt på August och det känns skönt. Igår kväll när jag skulle byta blöja på honom skulle storasyskonen vara med och titta på. Först så spydde August och då fick vi snabbt fram med en spyduk. Sedan tog jag av blöjan och då kissade han rakt på Tyra som blev jätteledsen. Medans jag höll över snoppen så att det inte skulle komma på henne började det välla ur ett par ordentliga omgångar med bajs. Jag kunde inte göra annat än att skratta 
jag har ammat sven sen han föddes men det har gjort ont nästan hela tiden, men inte under hela amningen utan de första minuterna. bröstvårtorna har varit såriga o variga=( min mjölk har varit nästan obefintlig trots att han ammat så mkt han vill. för snart en vecka sedan började brösten bli hårda här o där, o jag kände mig febrig nästan varje dag, o igårgjorde det så satans ont att jag inte pallade mer. ner till doktorn o hon gav mig sån där spray som ska stimulera mjölkgångarna, även en kräm som hette hirudoid som skulle ta bort knutorna. hon tyckte jag bara skulle pumpa ur några dagar för att få vila brösten. så nu gör jag det men det är ett evigt jobb... har varit vaken sedan 01.30 för att jag skulle hinna pumpa ur, ge honom mat, söva om honom... det tog sån tid att jag var tvungen att ta om hela proseduren när han somnade. får allt mellan 20ml-60ml. dessvärre är det sällan den större mängden.... så han får lite ersättning på flaska också...
jag slits mellan att skita i allt o gå bara på ersättning samtidigt som jag känner att det är för tidigt att ge upp... ammade inte min dotter så jag har ingen erfarenhet av amning alls...
mitt vänsta bröst är rött o ömmar o kommer pyttelite mjölk ifrån. de andra har släppt lite bättre o där kan jag pumpa ur rätt lätt. sen tycker jag att den där värken när brösten inte är tömda på ett tag, är hemsk!! är det nåt man alltid kommer att ha eller är det bara i början??
vad tror ni?