Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barnen

UnderbaraPojke skrev 2012-08-17 04:04:26 följande:
    Kan NÅGON vara så snäll aer förklara för mig hur Instagram funkar???? Eller vad det är ??
    Fattat att man tar/gör foton men varför kan man följa varandra? Fattar noll...
    Det är som en bilddagbok..
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-17 11:47:52 följande:
    Förstår inte varför våran lilla tjej inte vill sova på nätterna?? Imorse somnade hon 6.30 var vaken hela natten...natten innan dess var det iaf 3.40 men innan det 5..

Hon sover massor på dagarna å är nöjd å glad å ler en massa men sen kommer kvällen/natten med gnäll,skrik och sömnproblem. Kanske har blivit en ond cirkel?
     Har ätit mjölkfritt i flera dagar nu men det verkar ju inte alls hjäpa. Någon som vet vad detta kan bero på?

Ibland tror jag att hon kan ha lite magknip åså men inte alltid. Hon verkar snarare övertrött hon kan somna en liiten stund i famnen men såfort man lägger henne i sin säng vaknar hon å skriker. Å jag vågar inte sova med henne brevid pga att jag är rädd att jag rullar på henne...
    Det kan ta upp till 2 veckor innan mjölken är ur din kropp helt tyvärr och det är först efter den tiden man kan se skillnad.

Har ni provat sempers magdroppar? Hur sover hon i vagnen? Simon vägrar sova i sin säng, hur tungt han än sover när jag lägger ner honom vaknar han direkt eller efter ett par minuter. Den är för stor enligt honom tror jag. Så han sover i vagnen och där sover han som en stock!
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-17 13:49:57 följande:
    Oki men iom att jag inte märkt några stora resultat med mjölkfri kost så vill de inte skriva ut ett recept på nutramigen..ändå hade jag bara provat det i 2,5 dygn när min bm ringde å frågade hur det hade gått. Hon sa att jag skulle köra så länge burken räcker (kanske 2 dagar till) å sen prova att dricka/äta mjölkprodukter igen för att se om det blir någon skillnad åt det hållet om jag märker att det blir värre.

Ja hon får både semper magdroppar och minifom och så har vi köpt en specialflaska som heter Dr browns som ska vara bra mot kolik osv...

Hon sover jättebra i vagnen oftast när man är ute å går iaf å i bilbarnstolen oxå när vi har varit ute å åkt då slocknar hon direkt :). Jag ska nog testa vagnen lite mer å se om det kanske hjälper men jag tror att hon är väldigt närhetsberoende just nu..
    Om du vill, kan du få en burk eller två av mig... Va konstigt att dom säger så, det tar enligt allergiläkare mina vänner träffat 1-2 veckor för att helt få ur all mjölkprotien ur kroppen. Det är lika individuellt som hur lång tid det tar för två olika personer att förbränna alkohol...

Vi kör också på Dr. Browns flaska. Simon har ännu inte fått helt koll hur han suger på den nappen eftersom den är så olik Mams som är mer platta i formen.. Men vi tränar och övar.
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-17 23:21:43 följande:
    Gud vad snällt av dig att erbjuda det :)..men jag tror att jag ska försöka det där hon pratade om först om att testa att använda mjölkprodukter igen och se om jag märker någon skillnad.
    Om hon får mer ont i magen och sover ännu sämre osv så är ju det ett tecken på att man inte ska använda för mycket mjölkprodukter. Jag hoppas verkligen att det inte är mjölken som är problemet för detta var jobbigt alltså,..fast det kanske är övergående isåfall.

Jag köpte en till sådan nappflaska idag på apoteket hjärtat de hade stora sådana för bara 55:- istället för 99:- om man var medlem hos dem. :)
    Åh! Tack för tipset, nu måste jag rusa dit och köpa två stycken! Har nämligen tröttnat på att behöva diska varje jäkla gång han ska äta. Så nu ska vi bygga ett lager av nappflaskor!
  • Sweet life
    MarieG81 skrev 2012-08-18 09:44:52 följande:
    Inatt sov Ella mellan 21-05 o mamman mellan 11-05. Så jag kände mej så utvilad att jag gick upp vid 07 och sedan gick vi ut för att kolla på Ironman-tävlingen som är i Kalmar o på Öland idag. Nu är vi hemma o vilar lite, sen ger vi oss ut o hejar lite till :)
    Simon sov också hela natten i natt. från 22-06.45 och jösses va mycket piggare man är när man inte behöver gå upp mitt i natten..
  • Sweet life
    Ibland känns det som om jag är ensamstående fast jag inte är det... Pappan och min sambo påminner mig ständigt om hur jobbig sonen är och att det var jag som bestämde att vi skulle ha det här barnet.. Han har tagit två nätter av snart 60...

Min ensamtid består av att diska flaskor, tvätta sonens tvätt, plocka efter dagen och förbereda för natten.

Sambons egentid den här helgen har bestått av 46 timmar, min av 2....
    Han valde att stanna hos mig i vintras när jag bestämde mig för att behålla, om det här är så jävla jobbigt varför lämnar han inte då?!

Han har nu haft sonen i 23 minuter och jag är redan uppstressad för att jag hör hur frustrerad sambon är!!

• Sweet life

Hej och tack för alla era fina ord och peppningar!

Idag är det mycket bättre efter att vi hade ett långt samtal igår. Sambon förstår verkligen att jag känner såhär och att han ska skärpa till sig och hjälpa mig mer.

Idag jobbade han hemma, så han tog sonen två timmar mitt på dagen och gav mig sitt kort och sa. Åk till Täby och shoppa lite, du behöver få göra nått bara för dig... Tack sa jag och shoppade kläder till hela familjen!

När jag kom hem hörde jag en superglad kille som snackade med sin pappa och sprattlade runt bland hängleksakerna i babygymmet..

• Sweet life

FL Junibarnen
    Caroline Hofer Skånes Fagerhult (Danica)
    Jennie Johansson (JennieJ)
    Josefine Schagerlind (LillaGrynet)
    Sofia Eriksson (Sweet life)

• Sweet life

Caroline Hofer Skånes Fagerhult (Danica)
    Jennie Johansson (JennieJ)
    Josefine Schagerlind (LillaGrynet)
    Sofia Eriksson Åkersberga (Sweet life)

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-23 11:32:42 följande:
    På tal om babysim tror jag att det ligger på 1500 kr för 8 ggr i min kommun..
    Det är ju helt galet och då är det 30 minuter i vattnet per gång...

Vi kollade på det, men bestämde att vi hoppar det.... Jag får ta Simon till simhallen ändå.
  • Sweet life
    Cataleya skrev 2013-05-24 14:50:18 följande:
    Kan meddela här, finns inte kvar i gruppen på fb längre. Men thyra ska få ett syskon, om allt går vägen !

Hoppas allt är bra med er alla! Tänk 1 år redan, tiden går!
    Grattis!!!

Va kul att höra! :)
  • Sweet life
    Elvis Mamma skrev 2013-05-24 17:26:31 följande:
    Någon mer som bloggar?
    Jag, men det vet du ju redan..
Svar på tråden Juni-barnen