Jag älskar inte mitt barn..
Har ett barn tillsammans med en man och vi är separerade sedan två år tillbaka. Vi har gemensam vårdnad och har hen varannan vecka. Det har alltid varit dispyter och konflikter mellan mig och honom, vilket har bidragit till att min upplevelse som förälder har varit tråkig och ledsam redan från första början.
Men faktum är; att jag älskar inte mitt barn. Jag kan inte hjälpa det. Jag skäms. Jag känner mig hemsk och orättvis mot hen. Jag saknar hen aldrig, jag ser inte fram emot den dagen då hen ska komma till mig utan längtar istället tills dagen hen ska åka igen... Jag känner ingen direkt lycka ner jag ser hen, kramar hen eller umgås med hen. Allt känns bara jobbigt och tråkigt. Mycket beror på det jag skrev ovan, men också på att mitt barn är väldigt krävande och aldrig lugn. Det blir bara jobbigt, slitsamt, tröttsamt, tjat, gap och irritationer när hen är här. Jag orkar inte med det. De veckor hen är här är jag bara sur och tvär. Jag bara längtar till varje kväll då hen ska sova så att jag får vara i fred..
Jag funderar på att ge fadern hela vårdnaden (om han går med på det) tills jag kommit under fund med mig själv. För det är ju uppenbarligen något som slagit fel i skallen på mig.
Trots att jag inte känner någon direkt kärlek, blir jag ändå gråtfärdig när jag tänker tanken på att det skulle hända hen något.
Det märks också att hen trivs bäst hos sin pappa då hen i stort sätt vägrar släppa taget om honom och gå till mig. Hen skriker efter pappa hela tiden... Jag vet inte om det märks på mig att jag känner såhär, om hen känner av det. Jag försöker dock alltid pussa, krama och gosa med hen så mycket jag kan och tala om för hen att jag älskar hen, för det ska alla barn få höra av sina föräldrar. Oavsett vad.
Hur kan jag känna såhär för min 2-åring? Är jag helt dum i huvudet? Är jag totalt känslolös? Är jag sämre som människa? Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vågar inte berätta för någon.. de skulle aldrig kunna förstå detta. Klart en mamma ska älska sitt barn?!
Snälla var ärliga och säg vad ni tycker, och vad jag kan göra.. Finns det trots allt någon som varit/är med om samma sak?