Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-06-08 11:15:25 följande:
M C
Det går visst att mäta men då behöver man labor och apparater för att kunna göra det. Jag talar om synen, kan du bevisa att du har känslor och lokalisera dom i din kropp? Det kan du inte. Kan du visa att luften finns? Du säger kanske ja för att du andas men det är inget bevis på att den finns. Det är så med själen, det går inte att se med ögonen men den finns.
Ja en lögnare ogillar lögnare för att lögnaren VET att lögnare sysslar med samma sak. I mitt fall ogillar jag lögnare för att de är mindre värda i mina ögon. En människa förlorar sitt mänskliga värde om h*n ljuger. Nu vet du skillnaden mellan mig och dig.
Vem har sagt att man inte får använda instrument? Har gud varit framme nu igen? *stampar otåligt med foten*
Du gillar verkligen läktarkorv du. Det är tur att just min målzon däruppe på billiga platserna har halalkorv.
Ja, det är skillnad på dig och mig, en väldigt stor skillnad.
För mig förlorar ingen någonsin sitt mänskliga värde - om man ens ska prata om värde när det är liv det handlar om. Ingen är mindre värd än någon annan, vi är alla djur och växter här på jorden.
Det jag gör är att bevisa lögnen och sen bara undvika människan i fråga, jag har inte tid nog i mitt liv för att slösa bort den på obehagliga energitjyvar.
Det du gör är att gå till personangrepp för att verka bättre än du är, sen upprepar du förtalet du dragit igång tills du tror på det själv. Inte helt olikt hur man faktiskt blir religiös till att börja med.