• Dojdan

Dina bästa städtips!

Det finns så himla mycket bra tips på hur man gör rent det mesta i hemmet... har sett tips på allt från microvågsugnar till badkar och ugnar... och nu tänkte jag att vi kunde dela med oss av dom alla! 

Vilket är ditt bästa städtips? 

• Svar på tråden Dina bästa städtips!
  • Dojdan

Den där tärningsgrejen kan ju vara bra när barnen ska vara med och städa för att få det lite roligare för dom, men med partnern? Ska det verklige behövas?

• Ely
    Dojdan skrev 2012-05-24 13:50:59 följande:
    Den där tärningsgrejen kan ju vara bra när barnen ska vara med och städa för att få det lite roligare för dom, men med partnern? Ska det verklige behövas?
     ingen av oss gillar att städa i köken o ta tag i disken osv, vardagsrummet är oftast det stökigaste och inte heller så kul, så för att inte argumentera så slumpar vi vem som städar vilka rum
  • Boost
    Dojdan skrev 2012-05-24 13:50:59 följande:
    Var ju en skoj idé! Man kan ju göra det hela roligare även som vuxen, för att slippa ta samma rum hela tiden osv.
  • Boost

Vi kör sten-sax-påse om disken, lika spännande och roligt varje dag Skrattande

• Ely
    Boost skrev 2012-05-24 14:05:51 följande:
    Vi kör sten-sax-påse om disken, lika spännande och roligt varje dag Skrattande
    haha ska också börja med det :D
  • Dojdan
    elinaehn skrev 2012-05-24 14:07:45 följande:
    Hur gör jag rent ugn resp glaset på ugnslucka?
    titta bak i tråden så har jag för mig att det fanns en hel del bra tips :) 
  • Mamma SL
    nevermind skrev 2012-05-24 13:05:51 följande:
    Om man grälar om sånt är man väl ändå på en tonårings nivå?
    Isåfall är väldigt många på familjeliv tonåringar, det kryllar ju av trådar som handlar om tjafs om hushållsarbeteTungan ute
  • Mollz
    fröken01 skrev 2012-05-23 18:12:04 följande:
    Kaffesump är toppen som peeling!
    Ser framför mig hur jag bryter upp sambons kaffekapslar.. Drömmer
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • FlitigaLis

Vi har en kaffebryggare med termos, nu har själva termoskannan fått en trist svart beläggning på insidan. Sambon testade igår bikarbonat och hett vatten efter inrådan av svärmor men allt försvann inte, någon som har nått bra tips?

Svar på tråden Dina bästa städtips!