• Dojdan

Dina bästa städtips!

Det finns så himla mycket bra tips på hur man gör rent det mesta i hemmet... har sett tips på allt från microvågsugnar till badkar och ugnar... och nu tänkte jag att vi kunde dela med oss av dom alla! 

Vilket är ditt bästa städtips? 

• Svar på tråden Dina bästa städtips!
  • Ståaldrigstill

Kör också med våtservetter till ställen där det är svårt att komma åt. Knopparna på spisen är de galet bra till. Men det är ju inte ett så väldigt bra alternativ för miljön.

• Nano07

Har en hög med gamla isärklippta lakan i badrummet. Perfekt att bara ta och torka av handfat, spegel eller toastol lite då och då och sen lägga direkt i tvättkorgen. Behöver självklart göra rent mer ordentligt ibland men torkar man av det värsta några gånger i veckan hinner det aldrig bli så där jätteäckligt iaf :)

• bodimit
    trz skrev 2012-06-09 21:13:00 följande:
    Undrar också det där med hårborsten faktiskt!
    Ta en tät kam och kamma nerifrån & upp så kan man lätt få bort det "gråa". Så gör jag.
  • kara84
    Boost skrev 2012-06-10 22:04:05 följande:
    Hur fräschar man upp madrasser på bästa sätt?
    Jag brukar dammsuga madrassen och har tvättbar madrasskydd över.
  • Norken

Någon med högblankt kök som har något bra tips. Får det rent, men vill undvika att det är flammigt. Har stora fönster i söderläge, så man ser verkligen varenda flammighet.

Har även glasskiva över diskbänken och samma problem här! Tips mottages tacksamt!

• chrissandra
    Norken skrev 2012-07-15 23:37:48 följande:
    Någon med högblankt kök som har något bra tips. Får det rent, men vill undvika att det är flammigt. Har stora fönster i söderläge, så man ser verkligen varenda flammighet.

Har även glasskiva över diskbänken och samma problem här! Tips mottages tacksamt!
    Till glasskivan är mitt tips YES eller OK:s egen fönsterputs till bilrutor. Superbra till speglar i alla fall. 
Svar på tråden Dina bästa städtips!