• Dojdan

Dina bästa städtips!

Det finns så himla mycket bra tips på hur man gör rent det mesta i hemmet... har sett tips på allt från microvågsugnar till badkar och ugnar... och nu tänkte jag att vi kunde dela med oss av dom alla! 

Vilket är ditt bästa städtips? 

• Svar på tråden Dina bästa städtips!
  • PoL

Nån som vet hur man får bort dålig lukt i barnsandaler? Har testat att låta dom ligga i vatten o diskmedel samt stå ute på balkongen ett tag. Luktar ff illa. Barns fotsvett, säger jag bara... Foten i munnen

Har f.ö. testat detta med tandkräm på insidan av ungsluckan samt nejlikor i fruktskålen: funkade superbra Skål   

• HereIcome
    PoL skrev 2012-08-22 13:19:17 följande:
    Nån som vet hur man får bort dålig lukt i barnsandaler? Har testat att låta dom ligga i vatten o diskmedel samt stå ute på balkongen ett tag. Luktar ff illa. Barns fotsvett, säger jag bara... Foten i munnen

Har f.ö. testat detta med tandkräm på insidan av ungsluckan samt nejlikor i fruktskålen: funkade superbra Skål   
    Finns spray billigt på skoaffärer som tar bort dofter. Tror jag betalade 40:- och den funkar jättebra.
  • PoL
    HereIcome skrev 2012-08-24 17:09:44 följande:
    Finns spray billigt på skoaffärer som tar bort dofter. Tror jag betalade 40:- och den funkar jättebra.
    Så dom funkar? Tack, då skall jag testa det!
  • narie24

Ngn som har tips på hur man får bort rester från häftkuddar? OBS! På väggen så man måste vara försiktig med färgen. Har haft sån där spegelvägg uppsatt...

• FlitigaLis
    narie24 skrev 2012-10-10 12:21:05 följande:
    Ngn som har tips på hur man får bort rester från häftkuddar? OBS! På väggen så man måste vara försiktig med färgen. Har haft sån där spegelvägg uppsatt...

Kemisk bensin? Men har ingen aning om hur färgen klarar det. Du kanske kan testa på ett.ställe där de inte syns först
  • Maho81

Släng in dem i frysen, det dödar effektivt alla bakterier och lukten försvinner =)

PoL skrev 2012-08-22 13:19:17 följande:
    Nån som vet hur man får bort dålig lukt i barnsandaler? Har testat att låta dom ligga i vatten o diskmedel samt stå ute på balkongen ett tag. Luktar ff illa. Barns fotsvett, säger jag bara... Har f.ö. testat detta med tandkräm på insidan av ungsluckan samt nejlikor i fruktskålen: funkade superbra    

Svar på tråden Dina bästa städtips!