tyffing skrev 2012-05-20 14:17:46 följande:
Jag dricker inte kaffe:) men samtidigt så är väl knappas koffein i samma liga som effedrin?
Min fd hävdar dock att koffein är mycket farligt och att under graviditeten så drack hon inget kaffe. När jag undrade över det släpade hon mig till en doktor som hade ett allvarligt samtal med mig om koffein (detta var i USA i början på 90-talet). Han sa typ att att till alla som vill ha barn rekommenderar han inte koffein varken innan akten eller under graviditet. Jag trodde det var ett aprilskämt först, men efter sett en plansch på väggen där man hade upp farligheter med coffein, cocaine och heroin under graviditet blev jag lite tvekande. Efter det slutade jag att dricka kaffe.
Haha, det är fullt tillåtet att ta saker och ting till sin spets, resultatet av det blir dock inte alltid rätt.
Koffein har sina biverkningar men man behöver inte förstora upp dom.
Det är fullt tillåtet att bli nån form av absolutist för att alla droger har sina biverkningar men man får inse att med det beslutet så ingår man i en extremt begränsad skara.
Dom flesta andra använder sina droger med ett syfte och mår bra av det.
Anonym skrev 2012-05-20 14:29:23 följande:
Dödlig utgång av tabletter med detta ser jag som en rätt allvarlig bieffekt. Få henne att sluta.
Herre gud, har du vaknat på fel sida idag?