• tyffing

Efedrin

Min flickvän har världens snyggaste figur. Hon håller på mycket med fitness träning. Problemet är att hon håller på med att ta efedrin ( efedrina level)  några gånger i veckan för att hålla nere hungerskänslorna.  Jag har sagt till henne det är farligt. Dock hon säger hon har gjort så i flera år ochhar  inga problem att sluta. Jag märker inga problem hos henne i övrigt. Vad tror ni ? hur skall jag hantera detta ? 

• Svar på tråden Efedrin
  • Anonym

Finns inget att hantera vad jag kan se, du skriver själv att problem saknas.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-20 13:03:14 följande:
    Hur får hon tag på det?
  • Anonym

Ta reda på fakta och ställ henne mot väggen. Har hon en bra familj, vänner kanaske kan dem hjälpa dig att prata med henne om sitt missbruk.

• CoolJen

Inte så farligt men intoleransnivån ökar fort!

Har hon tagit efedrin flera år i sträck så borde hon vara uppe i en himla massa tabletter/dag och det kan nog inte vara så bra.
    Annars finns ju efedrin i medicin och man kan ta det som gravid tom

• tyffing

Hon köper det lagligt i Spanien ( finns på vanliga apotek och heter Efedrina Level) . Hon hävdar att det är ok att ta in i Sverige eftersom endast tmindre dos. Hävdar att det är ok enligt EU lag att göra så , men ej enligt sveriges lag. Dock om det skulle blir problem backar visst nog snart tullaren. Hon är mycket övertygande när hon kommer igång. Hon är jurist så misstänker hon har kollat upp detta. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-20 13:06:40 följande:
    Ta reda på fakta och ställ henne mot väggen. Har hon en bra familj, vänner kanaske kan dem hjälpa dig att prata med henne om sitt missbruk.
    Vilket missbruk?

• listo

Det är ok att ta in om hon kan visa att hon har recept på det. Finns info om efedrin (regler osv när det gäller läkemedels- och/eller dopingklassade preparat) på Läkemedelsverkets hemsida.

• tyffing

Tack för råden. Vi fundera att gifta oss och skaffa barn därför funderar jag mycket på henne och att hon mår bra.  Jag är 15 år äldre än henne och har barn sedan tidigare så jag är lite nervös med att hon använder droger. Vi har bara varit ihop ett år.  

• tyffing

Hon har inte rcept på det i sverige. I spanien behövs det inte. 
    Missbruket hon har är efedrin ( centalstimulerande drog).
    Hon äter 1-2 50 mg i vecka. 

Svar på tråden Efedrin