• Emmie02

LH-tester

Köpte ägglossningstester från en sån där hemsida med billiga äl tester och fick hem dem idag, äter pergotime enkelkur och har aldrig velat använt äl tester men tänkte att jag kanske skulle prova har varit på två VUL då sista visade en blåsa på 13 mm på dag 13 och gyn trodde jag skulle ägglossa lite senare i veckan.

Fick iallafall hem testerna idag och tog ett, strecken skulle bli lika starka för äl stog det men det var lite svagare än kontroll testet men dock ett streck, betyder det att äl inte sker ännu men att kroppen har börjat producera LH hormon och att äl är på gång?

Någon som vet hur det ligger till med dessa tester igentligen? ska ta ett imorgon och sparade det gamla så jag kan jämföra om det blivit starkare :)

• Svar på tråden LH-tester
  • Hannathu

När ett streck har varit svagare för mig har jag inte haft ägglossning utan fått vänta 12-24 timmar och testa igen

Senaste enkelkuren blev det aldrig någon ägglossning - äggblåsorna krympte ner igen istället. Vid dubbeldos har det funkat

• Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-21 21:03:31 följande:
    När ett streck har varit svagare för mig har jag inte haft ägglossning utan fått vänta 12-24 timmar och testa igen Senaste enkelkuren blev det aldrig någon ägglossning - äggblåsorna krympte ner igen istället. Vid dubbeldos har det funkat

Så att det visade två streck fast det ena svagare än kontrollstrecket så tyder det inte på en hormon stegring är på gång men inte fullt ut? Ska ta ett nytt imorgon och jämföra om det blivit starkare :)
  • Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-21 23:31:50 följande:
    Precis så. Stegring av LH men inte tillräckligt än.

Underbart då är det på gång :) hoppas jag får se nån skillnad imorgon :) fick bruksamvisning med testerna men det stod inget om de men tyckte att det borde fungera så :) tack för svar :)
  • Hannathu

Du kan missa peaken i sämsta fall, det händer att den hamnar mitt emellan två testtillfällen

• Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-22 06:42:43 följande:
    Du kan missa peaken i sämsta fall, det händer att den hamnar mitt emellan två testtillfällen

Okej, vi har sex varannan dag isåfall om vi skulle missa det, är mest för att prova om de fungerar har pco och har hört att de kan vara missvisande. Strecket var starkare idag men inte lika som kontroll strecket :)
  • Thunderkatten

Jag har oxå pco och har kört med pergotime och tidigare med äl-stickor. Jag är inte alls förtjust i dem utan skaffade tillslut en fertilitetsmonitor istället. Får väldigt sen äl av pergo, tidigast dag 19. Stickorna brukar då visa ett lite starkare streck så pass många dagar att man tror man ser i syne till slut. När äl sen till slut kommer brukar mitt test-streck bli starkare än kontroll-strecket men för säkerhets skull brukade jag då ta ett digitalt test bara för att vara säker. Det är så skönt att få se den där "glada gubben". :) Men nu har jag som sagt en monitor så jag slipper tolka. Om du vill kan jag ladda upp en bild på hur en sticka ser ut för mig idag. Fick utslag på monitorn i morse så det borde fortfarande vara tillräckligt starkt för en sticka tycker jag. :)

• Hannathu

har fått äl efter dag 17 om jag överhuvudtaget fått någon på pergo

Emmie - stegring men inte tillräckligt än, hoppas det blir starkare. När jag inte fått något starkare än det så har jag inte fått ägglossning men jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden LH-tester