• Emmie02

LH-tester

Köpte ägglossningstester från en sån där hemsida med billiga äl tester och fick hem dem idag, äter pergotime enkelkur och har aldrig velat använt äl tester men tänkte att jag kanske skulle prova har varit på två VUL då sista visade en blåsa på 13 mm på dag 13 och gyn trodde jag skulle ägglossa lite senare i veckan.

Fick iallafall hem testerna idag och tog ett, strecken skulle bli lika starka för äl stog det men det var lite svagare än kontroll testet men dock ett streck, betyder det att äl inte sker ännu men att kroppen har börjat producera LH hormon och att äl är på gång?

Någon som vet hur det ligger till med dessa tester igentligen? ska ta ett imorgon och sparade det gamla så jag kan jämföra om det blivit starkare :)

• Svar på tråden LH-tester
  • Emmie02

Man ska nog inte kolla morgon urin, den senste stickan är gjord på andra kissen idag :P Haha kul det lät! typiskt mig som när jag ska ha mens så behöver jag kanske kissa två gånger om dagen samlar på mig vatten som bara den kanske lika när jag ska ägglossa, har inte kissat sen klockan nio och var inte spec kissnödig nu heller. 

Såg nu att jag börjat fått äggvite liknande flytningar också med långa bryggor, men har också lite vanliga vita lotion flytningar fortfarande. Molar i magen också men det tycker jag det gjort sen förra veckan, lite mer nu kanske :)

vad tror ni kommer jag att ägglossa eller är testet negativt?

• Emmie02

lägger upp en närmare bild på mitt senaste test, är alldeles till mig har hela tiden hoppats men endå inte vågar tro att vi skulle kunna få en äl efter allting :)

• isadora81

Det där ser positivt ut. Om det är positivt så spelar det ingen roll om man dricker vatten innan testet eller om man tar på morgon- eller kvällsurin. Det är så pass hög koncentration så att det är positivt i alla fall. Ta igen om några timmar och se om det är lika starkt. Då är det nog verkligen positivt. Annars kan jag tipsa dig om att komplettera med tempning. Då ser man på tempen att ägglossningen har varit. Det tillsammans med ett positivt test gör att man kan vara helt säker på att det har skett ÄL.

• Emmie02
    isadora81 skrev 2012-05-23 16:23:24 följande:
    Det där ser positivt ut. Om det är positivt så spelar det ingen roll om man dricker vatten innan testet eller om man tar på morgon- eller kvällsurin. Det är så pass hög koncentration så att det är positivt i alla fall. Ta igen om några timmar och se om det är lika starkt. Då är det nog verkligen positivt. Annars kan jag tipsa dig om att komplettera med tempning. Då ser man på tempen att ägglossningen har varit. Det tillsammans med ett positivt test gör att man kan vara helt säker på att det har skett ÄL.

Okej ska ta ett test senare ikväll :) har aldrig tempat mig faktiskt, så vet inte vad jag normalt brukar ha :/
  • Thunderkatten

Eller plocka upp ett digitalt på vägen hem. Då slipper du fundera. :) Tycker det ser riktigt lovande ut. :)

• isadora81
    Emmie02 skrev 2012-05-23 16:31:56 följande:

Okej ska ta ett test senare ikväll :) har aldrig tempat mig faktiskt, så vet inte vad jag normalt brukar ha :/

Om du blir gravid nu så är det ju perfekt och annars kan du börja tempa nästa cykel. Om du tempar från mensens start eller några dagar efter så hinner du få tillräckligt många temp-punkter för att se när höjningen kommer. Framförallt om du får ett positivt ÄL-test.
  • Emmie02

Jag har ägglossning, tog ett till test nu och då var test strecket starkare än kontroll strecket har tagit ett kort men går inte att lägga in från telen :) lägger in det sen :) så nu ägglossar jag mellan 12-48 timmar :) underbart är så himla glad :)

• Emmie02
    isadora81 skrev 2012-05-23 17:57:00 följande:
    Om du blir gravid nu så är det ju perfekt och annars kan du börja tempa nästa cykel. Om du tempar från mensens start eller några dagar efter så hinner du få tillräckligt många temp-punkter för att se när höjningen kommer. Framförallt om du får ett positivt ÄL-test.

Okej, trodde man varit tvungen att göra det flera månader för att veta säkert, då ska jag göra de om vi inte blir gravid den här månaden :)
Svar på tråden LH-tester