• Aur0ra

Alkoholfri cider?

Såg på bolaget häromdagen att Xider har kommit ut med en alkoholfri cider nu i dagarna^^
    Blev sugen då smaken såg alldeles underbar ut! Men min fundering är, trots att det står alkoholfri så innehåller den 0,5% alkohol...
    Kan man dricka 1-2 såna utan att det är någon fara för barnet?
    Är i v.15 och jättenojig trots den låga procenten....
    Känns lite roligare/finare till sommarens grillningar =) 

• Svar på tråden Alkoholfri cider?
  • Aur0ra
    SannaC skrev 2012-05-24 16:20:10 följande:
    Hej!

Jag jobbar på systembolaget och kan säga att du kan dricka den cidern, briskan är väldigt god också.
    De måste skriva även om de skulle vara 0.1 alkohol halt i den.
    Men de alkoholfria vi har skadar inte ditt barn i magen, de finns filmjölk som har mer alkohol än vad alkoholfria drykerna på bolaget har.
    Men tänk på att alkoholfria cider har väldigt mycket socker i sig, så du inte dricker för många för de inte bra inta för mycket socker när man väntar barn :)

Fler vin eller alkoholfri frågor så fråga mig ;D hahah

Kyss
    Kanonbra å veta!
    Då får väl preggot bege sej till Bolaget då ;D 
  • Sweet life
    SannaC skrev 2012-05-24 16:20:10 följande:
    Hej!

Jag jobbar på systembolaget och kan säga att du kan dricka den cidern, briskan är väldigt god också.
    De måste skriva även om de skulle vara 0.1 alkohol halt i den.
    Men de alkoholfria vi har skadar inte ditt barn i magen, de finns filmjölk som har mer alkohol än vad alkoholfria drykerna på bolaget har.
    Men tänk på att alkoholfria cider har väldigt mycket socker i sig, så du inte dricker för många för de inte bra inta för mycket socker när man väntar barn :)

Fler vin eller alkoholfri frågor så fråga mig ;D hahah

Kyss
    För mycket socker är aldrig bra för någon. Inte bara för gravida. Har man inte problem med höga sockervärden så är det bara att dricka på!

Sen så stämmer inte det du säger med filmjölken heller då Kefir, som är den filmjölken som innehåller alkohol måste förtäras flera liter av för att nå upp till de mängder som finns i 0,5% drycker..
  • La Lola
    Aur0ra skrev 2012-05-24 17:26:10 följande:
    Jag har diabetes, å har fått höra att barnet typ "äter" av sockret... Å då blir de en JÄTTEbebis^^
    Så ja kan väl tänka mej att de kan ha med saken å göra^^ 
    Ja en diabetiker ska såklart tänka på sockret.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SannaC
    Sweet life skrev 2012-05-24 18:18:55 följande:
    För mycket socker är aldrig bra för någon. Inte bara för gravida. Har man inte problem med höga sockervärden så är det bara att dricka på!

Sen så stämmer inte det du säger med filmjölken heller då Kefir, som är den filmjölken som innehåller alkohol måste förtäras flera liter av för att nå upp till de mängder som finns i 0,5% drycker..
    Finns filmjölk som innehåller mer än alkohol fria, men då menar jag inte att dem ligger uppe på 80% ;)
  • SannaC
    La Lola skrev 2012-05-24 17:16:39 följande:
    För att?

Nämn nåt tillfälle de är bra inta för mycket socker?

• La Lola
    SannaC skrev 2012-05-25 09:55:50 följande:
    Nämn nåt tillfälle de är bra inta för mycket socker?
    Tror du på allvar att det gör nån större skillnad om man dricker flera söta drycker vid ett o samma tillfälle?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sweet life
    SannaC skrev 2012-05-25 09:54:37 följande:
    Finns filmjölk som innehåller mer än alkohol fria, men då menar jag inte att dem ligger uppe på 80% ;)
    Som jag skrivit tidigare är det den Kefir som innehåller alkohol, det är den enda filen som innehåller alkohol och det för att få sin karakteristiska smak. MEN du måste vräka i dig flera liter vid ett och samma tillfälle för att komma upp i max 0,5%.....
  • tjej87
    Sweet life skrev 2012-05-25 10:20:56 följande:
    Som jag skrivit tidigare är det den Kefir som innehåller alkohol, det är den enda filen som innehåller alkohol och det för att få sin karakteristiska smak. MEN du måste vräka i dig flera liter vid ett och samma tillfälle för att komma upp i max 0,5%.....
    0,5% är alltid 0,5%, oavsett hur mkt man dricker/äter... Däremot så måste man ju t.ex dricka 5 liter 0,1% för att komma upp i den mängden det är i 1 liter 0,5%. Så om filen innehåller 0,1% måste man äta 5 ggr så mkt av den som man dricker av en 0,5% cider om man ska komma upp i samma mängd (volym/vikt, ej %).
  • Ewelins
    La Lola skrev 2012-05-23 14:44:02 följande:
    Om du gillar öl Ts så rekommenderar jag Carlsbergs alkoholfria (glasflaska, finns på mataffären).
    Den är jättegod!

Håller med den är den godaste alkoholfriaste ölen jag har druckigt :)
  • Aur0ra

Har nu köpt 2 briska å två carlsberg )
    Har hunnit smaka briskan än så länge, å den får en JÄTTEtumme upp =D 

Svar på tråden Alkoholfri cider?