• Aur0ra

Alkoholfri cider?

Såg på bolaget häromdagen att Xider har kommit ut med en alkoholfri cider nu i dagarna^^
    Blev sugen då smaken såg alldeles underbar ut! Men min fundering är, trots att det står alkoholfri så innehåller den 0,5% alkohol...
    Kan man dricka 1-2 såna utan att det är någon fara för barnet?
    Är i v.15 och jättenojig trots den låga procenten....
    Känns lite roligare/finare till sommarens grillningar =) 

• Svar på tråden Alkoholfri cider?
  • HaBaNiTa

Finns en jättegod alkoholfri öl på bolaget som heter Estrella smakar precis som riktig öl

• Signelanta
    La Lola skrev 2012-05-25 10:17:12 följande:
    Tror du på allvar att det gör nån större skillnad om man dricker flera söta drycker vid ett o samma tillfälle?
    ?
  • La Lola
    Signelanta skrev 2012-05-30 14:11:02 följande:
    ?
    Vad var det du inte förstod?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Signelanta
    La Lola skrev 2012-05-30 15:27:02 följande:
    Vad var det du inte förstod?
    Vad du menar förstås.
  • La Lola
    Signelanta skrev 2012-05-31 15:28:06 följande:
    Vad du menar förstås.
    Skrev jag så otydligt?
  • Signelanta
    La Lola skrev 2012-05-31 17:51:04 följande:
    Skrev jag så otydligt?
    Varför inte bara förklara vad du menar?
  • La Lola
    Signelanta skrev 2012-05-31 20:38:02 följande:
    Varför inte bara förklara vad du menar?
    Vad är det du inte förstår? Sorry, men jag förstår verkligen inte det och då är det så enkelt att förklara heller....
  • Signelanta
    Vad är det som inte gör nån större skillnad? Sockret? Är det skillnad om man sprider ut det på fler dagar? Vad menade du helt enkelt? Det kan väl inte vara så svårt att förstå? Nånting menade du ju när du skrev det inlägget.
  • La Lola
    Signelanta skrev 2012-05-31 21:13:19 följande:
    Vad är det som inte gör nån större skillnad? Sockret? Är det skillnad om man sprider ut det på fler dagar? Vad menade du helt enkelt? Det kan väl inte vara så svårt att förstå? Nånting menade du ju när du skrev det inlägget.
    Medlemmen skrev att hon inte skulle dricka för många cider pga sockret i de. Jag tror inte Ts hade för avsikt att dricka en jädra massa cider varje kväll. Alltså gör det ingen skillnad om hon dricker ett flertal under en kväll.

Sen vet vi ju inget om Ts sockerintag i övrigt men det var ju inte det som tråden handlade om heller.
  • Signelanta

Gör ingen skillnad för vad? Graviditeten? Hennes blodsocker?

Svar på tråden Alkoholfri cider?