• Aur0ra

Alkoholfri cider?

Såg på bolaget häromdagen att Xider har kommit ut med en alkoholfri cider nu i dagarna^^
    Blev sugen då smaken såg alldeles underbar ut! Men min fundering är, trots att det står alkoholfri så innehåller den 0,5% alkohol...
    Kan man dricka 1-2 såna utan att det är någon fara för barnet?
    Är i v.15 och jättenojig trots den låga procenten....
    Känns lite roligare/finare till sommarens grillningar =) 

• Svar på tråden Alkoholfri cider?
  • La Lola
    Signelanta skrev 2012-05-31 21:30:24 följande:
    Gör ingen skillnad för vad? Graviditeten? Hennes blodsocker?
    Hon kommer inte få diabetes....om det nu var det som medlemmen oroade sig för.
    Jag ser inte vad problemet skulle kunna vara förutom diabetes. Och hål i tänderna förstås men jag litar på att de flesta borstar tänderna (minst) 2 gånger om dagen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Signelanta

Jag tycker det var bra att det påpekades att det är mycket socker i cidern. Och förmodligen menade den som skrev det att man ska se upp med sockret. Men nej, det är nog inte troligt att man får diabetes om man dricker cider en kväll men vi vet ju å andra sidan inget om TS matvanor för övrigt. Nångång rinner bägaren över.

• Påväg

Rekommenderar Stowford Press! Supergod, lite torrare cider. Tycker tyvärr att Briskas och Kiviks smakar likadant som ICAs dryck med ciderkaraktär gör dvs sött, sött och åter sött.. Men Xider får jag ta och prova nu i sommar när jag ammar :)

• Simon 681
    Påväg skrev 2012-06-01 18:53:08 följande:
    Rekommenderar Stowford Press! Supergod, lite torrare cider. Tycker tyvärr att Briskas och Kiviks smakar likadant som ICAs dryck med ciderkaraktär gör dvs sött, sött och åter sött.. Men Xider får jag ta och prova nu i sommar när jag ammar :)

+1 på stowford press.

Och när det gäller cider med 0,5% så måste du dricka såpass många att du antagligen dör av elektrolysimbalans pga ändrat osmosiskt tryck långt före du behöver oroa dig för alkoholen.  
  • Aur0ra
    La Lola skrev 2012-05-31 21:39:38 följande:
    Hon kommer inte få diabetes....om det nu var det som medlemmen oroade sig för.
    Jag ser inte vad problemet skulle kunna vara förutom diabetes. Och hål i tänderna förstås men jag litar på att de flesta borstar tänderna (minst) 2 gånger om dagen.
    Diabetes har jag redan, så den oron kan vi släppa =P
  • Aur0ra
    Simon 681 skrev 2012-06-01 19:00:48 följande:
    +1 på stowford press.

Och när det gäller cider med 0,5% så måste du dricka såpass många att du antagligen dör av elektrolysimbalans pga ändrat osmosiskt tryck långt före du behöver oroa dig för alkoholen.  
    Ohoo! Riktigt kul med nya tips =D
    Hehe, okej, känns bra å veta =) 
  • La Lola
    Aur0ra skrev 2012-06-03 11:04:20 följande:
    Diabetes har jag redan, så den oron kan vi släppa =P
    Gravdiabetes eller vanlig?
  • Aur0ra
    La Lola skrev 2012-06-03 11:05:14 följande:
    Gravdiabetes eller vanlig?
    Typ 1 ^^
  • La Lola
    Aur0ra skrev 2012-06-03 11:21:33 följande:
    Typ 1 ^^
    Ok.
    Då vet du antagligen allt om socker redan.
  • Aur0ra
    La Lola skrev 2012-06-03 11:25:36 följande:
    Ok.
    Då vet du antagligen allt om socker redan.
    Jo man har ju fått höra de under X-antal års tid =)
  • Konvaljen

Som sagt, Stowford Press är supergod, kommer absolut dricka den efter graviditeten också!

• Aur0ra
    Konvaljen skrev 2012-06-03 14:27:32 följande:
    Som sagt, Stowford Press är supergod, kommer absolut dricka den efter graviditeten också!
    Då ska ja söka upp den! Som de känns kommer ja fortsätta med briskas alkoholfria efter grav. oxå, billigare å smakar mums =D
Svar på tråden Alkoholfri cider?