Inlägg från: Jan Holmström |Visa alla inlägg
  • Jan Holmström

    Ofrivilligt barnlös

    Prova insemination? Homosexuella gör så. Hellre att en trevlig kille som du gör det!

    Jan

  • Jan Holmström

    Spruta ditt säd i ett provrör och hitta en "surrogatmamma" som är öppen för insemination så att säga.

    Jag trodde inte du var en kvinna.

    Jan

  • Jan Holmström
    Opappan skrev 2012-05-25 20:47:36 följande:
    Ahaa, men är det är väl inte tillåtet med surigatmödraskap i Sverige? Annars var det ju ingen dum ide alltså

    Det kanske går o kringgå det i såfall, men hur hittar man en mamma då? :)  

    Hur fungerar detta i praktiken rent konkret? Utom det du redan har beskrivit alltså.
    Kollade precis upp det och värdmödraskap är dessvärre olagligt i Sverige. Konstigt att illegalisera en sådan grej, vad är det som gör att det ska vara olagligt?

    Men å andra sidan bör det gå att kringgå, förutsatt att du hittar någon som frivilligt ställer upp. Det känns som att det torde finnas kvinnor som tänker i liknande banor som du gör så jättesvårt borde det inte vara.

    Hur hade du tänkt dig detta förresten? Vill du ha barnet för dig själv eller kan du tänka dig att dela på vårdnaden med den biologiska modern?

    Surrogatmödraskap innebär att du "donerar" din sperma så att säga som sedan används för att befrukta ett ägg som i sin tur insemineras i surrogatmamman. Sedan bär hon barnet inom sig och när hon sedan föder det antar jag att du får vårdnaden om barnet!

    Jag hoppas att det finns något liknande, lagligt sätt att skaffa ett biologiskt relaterat barn för dig. Jag sympatiserar med dig och önskar dig all lycka. Ska läsa vidare lite om ämnet och se hur det kan te sig för dig.

    Jan
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös