Min 3 åring är smart för sin ålder!
Mitt barn kunde samma sak vid 3 års ålder. Räkna, skriva sitt namn, försökte bokstavera mitt namn fast bokstäverna blev omkastade bara, sa "kan jag be och få" och sa "vilken tjusig kjol" till fröken mm - använde ett väldigt lill-gammalt språk, räknade, kunde plus (inte minus om det inte var minut 1 eller 2 bara), och ja.... allt du rabblade upp. Det är väl jättebra!
Vet dock MÅNGA 3 åringar som kunde detta i hans (deras) ålder. Vi har alltid hört att han är tidig med tal och har ett avancerat språk, men kunskaps mässigt var han inte ensam, men såklart jätteduktig! Vi tvingade eller lärde inte heller våran son bokstäver, alfabetet, siffror, läsa och skriva utan att han ville och det är ju som med vad som helst?
Vill barnen lära sig hoppa hopprep lär man dom ju det - vill dom lära sig skriva, då lär man dom det? Ingenting man behöver pucha, det kommer av sig själv :) Sen har våran son kunnat vädersträck sen han var 3, men det var för att han tyckte det var roligt (av nån anledning) och gick en kompass av sin morfar som följde med ÖVERALLT ett tag...
Barn är bra på olika saker helt enkelt :) Mitt kusinbarn kunde ALLA bilmodeller (säga dom vid namn när han såg dom) när han var 3.
Och kunde berätta vilka tider stadsbussen stannade utanför dom. Alla turer på hela dagen alltså.
DET är lite begåvat. Och något udda........