-
hahahahaha sluta hahahahahahaBedhead skrev 2012-05-26 19:23:31 följande:Inte för att oroa TS eller så, men det finns smart och så finns det rain man-smart..
-
Vem är det som jämför?viseversa skrev 2012-05-26 15:39:12 följande:Oj har jag skrivit att jag inte är stolt över mina barn? VAR isåfall? tycker bara detta jämförande av barn är väldigt larvigt därav mitt överdrivna inlägg.
-
Anonym skrev 2012-05-26 13:03:40 följande:Varför sticker det så mycket i ögonen på människor med en förälder som är stolt över sitt barn? Så j'vla jante.
För mej personligen sticker det i ögonen pga TS sätt att uttala sig (skriva) Som otroligt duktig och smart? Ja visst. Men det är även dom ungarna som inte kan rabbla sin släkts adress. Jag har inte ens kommit på tanken att lära min 4 åring adresser och liknande. Jag tycker dom flesta barn är smarta..på olika sätt. Vart lite som "min unge är bättre än era" lite löjligt -
Caramella skrev 2012-05-26 19:28:42 följande:Härligt TS! man ska va stolt förälder:) Jag har alltid fått höra att min 3 åring e väldigt tidig med det mesta, har inget att jämnföra med, så lägger inte så mkt vikt i det. vissa kanske e tidiga men det betyder nog inte att min dotter kommer ligga steget före senare i livet. Hon gör väl det mesta av det du räkna upp att din dotter gör, vet andra barn som e lite äldre som inte gör de sakerna än men e betydligt "bättre" på andra saker som min dotter inte riktigt klarar av än.
Vilken härlig inställningMan ska tycka att ens barn är duktigt och vara stolt..men på samma gång kunna innse att ens barn har begränsningar..att vissa är bra på vissa saker..andra på andra saker
-
Smart är inte rätt ord. Men visst kan ditt barn mycket. Det kan du vara stolt över, men det många känner är att du trycker ner andra med ditt "skryt". Själv känner jag inte så då jag är pedagog och känner igen mammor som du och oftast överdriver de något vansinnigt, men det kanske du inte gör?
För övrigt har jag en ettåring som är otroligt smart! -
Hehe, tänk alla som uttalar sig om hur begåvade de var som barn... och så sitter de på Familjeliv idag ;D
-
Det finns vissa riskfaktorer för barnpsykiatrisk (t ex autism mm) sjukdom hos barn som är tidiga och brådmogna i sin utveckling...
-
Haha, håller med. Och man får absolut inte skryta om sitt barn om det är tidigare i utvecklingen. Nu är mitt barn "efter" i sin utveckling men jag kan fortfarande glädjas med de som är före. Det är ju helt fantastiskt att man kan sådant vid 3års ålder. Jag älskar ju min unge oavsett vad. :) Men det är väldigt imponerande i mina ögon vad än andra har att säga. Vad kul för er TS!Anonym skrev 2012-05-26 10:54:19 följande:Haha, det här är FL, du kan inte skriva så om ditt barn, för då kommer följande att hända:
Tjugo personer kommer också att säga att deras barn kunde samma saker, gärna när de var två....
Tjugo andra kommer att säga att det inte verkar vara något speciellt med ditt barn, det är ungefär normalt för åldern och slutligen tjugo stycken till kommer att hänga upp sig på att det är viktigt att man borstar tänderna på barnet fram till det är minst nio år
Själv kan jag bara gratulera dig till en fin och framåt unge! -
Ja, men som flera påpekat, det är inte heller nödvändigt att man är _smart_ bara för att man är _tidig_.BookLady skrev 2012-05-26 20:28:52 följande:Vad tråkigt att höra
. Låter som att du hade förutsättningar som du av någon anledning inte kunnat ta vara på.
-
Har inte läst annat än trådstarten men tänkte bara säga grattis! Måste va bekvämt att hon fixar så mycket på egen hand. Jag vet inte om det måste betyda att hon blir megasmart som vuxen men hon lär ju knappast hamna under medel.