• myoneday

Efter 6år vill han träffa han..

Jag och mitt x var tillsammans fram och tillbaka till våran son var 3månader. Sen började han droga.
    Jag orkade inte med hans psykiska tillstånd. Han var otroligt kontrollerande och svartsjuk. Han var manipulerade och det visade sej att han inte var den man sa att han var.
    Hela hans livshistoria stämde inte och allt han hade sagt var lögn. Hemska saker som han berättat var bara påhitt.

Visste inte längre vem han var.

Har var inte alls brydd att träffa sin son nånting, han ringde mej ofta i två års tid efter att vi separerade för att få min sympati av hans bedrövliga liv och det tog lång tid innan jag klarade av att klippa helt.

Men när min son var 11månader så träffade jag en underbar man.
    Min son kallade han för pappa och det blev bara så. Jag och han fick ett gemensamt barn och gifte oss å hela fadderullan. Men nu..när min son är 6år och har en familj och ser min man som sin pappa så hör xet av sej just när vi skickat in pappren om närstående adoption..och han vill skaffa ett umgänge men han!

Jag har hört att det handlar om "barnets rätt till förälldern" men i de här fallet så har han redan föräldrar.

Mitt ex har suttit på flera behandlingar och bott överallt i sverge och ALDRIG brytt sej om min son.

Jag vet inte hur stor chans det är att han kommer få träffa han..men jag kommer göra allt för att det inte ska hända..

• Svar på tråden Efter 6år vill han träffa han..
  • myoneday
    Anonym skrev 2012-05-30 09:51:04 följande:
    Han är psyk? Hur är man när man är psyk? För det är en diagnos jag aldrig hört tidigare och ändå jobbar jag inom psykiatrin...

Tro mig, tar han det till tingsrätten kommer han få iaf övervakat umgänge.... Det ska till så otroligt mycket för att tingsrätten ska ge umgängesförbud! Du sätter dig bara i en enormt dålig sits genom att neka och vara obstinat.

Tror du verkligen att adoptionen kommer gå smidigt eller ens gå igenom när du gör som du gör?

Att han bor hos sina föräldrar är inget hinder för umgänge!
    han har någon slags personlighets störning, han pappa var psykopat, eller sociopat.
    hans egen mamma har sagt till mej att han är psykopat. hoppas bara han hinner få en klar diagnos.

dålig sits? vem vill inte försvara sitt barn?? han har lika mycket rätt att ta min grannes barn enligt mej å jag kommer stå fast vid vad jag tycker.
    Han har ingen empati, kan inte känna nån. aldrig gjort. Vem vill ha sitt barn nära en sån??!
  • Anonym
    myoneday skrev 2012-05-30 09:57:33 följande:
    han har någon slags personlighets störning, han pappa var psykopat, eller sociopat.
    hans egen mamma har sagt till mej att han är psykopat. hoppas bara han hinner få en klar diagnos.

dålig sits? vem vill inte försvara sitt barn?? han har lika mycket rätt att ta min grannes barn enligt mej å jag kommer stå fast vid vad jag tycker.
    Han har ingen empati, kan inte känna nån. aldrig gjort. Vem vill ha sitt barn nära en sån??!
    Han har troligtvis en psykos. Något som man kan behandlas för och då leva ett normalt liv.. Får han bara en utredning och en diagnos så kommer han kunna leva ett normalt liv som du och jag!

Ja, ett övervakat umgänge är inget som skadar ditt barn. Just för att det är övervakat, ser personen från socialtjänsten att han inte kan hantera situationen  med din son kommer umgänget avbrytas. Finns många empatilösa människor som är fantastiska föräldrar... Du blandar äpplen med päron!

Som sagt, drar han det till rätten kommer han till 98% säkerhet få till ett övervakat umgänge och om du stretar emot kommer du ses som besvärlig och det gagnar som sagt inte dig för fem öre!

Så var lite smart istället. Gå med på samtal hos familjerätten, fråga honom vad han har för plan/syn på hur umgänget ska fungera...

Men en adoption kommer INTE gå igenom om pappan inte aktivt frånsäger sig att han är "pappa"
  • Anonym (W)

Om det du säger är sant och inte överdrivet tycker jag att du ska kämpa för din son. Pappan låter såpass sjuk att han förmodligen inte skulle klara av att vara ens en någorlunda god far till pojken. Pojken skulle förmodligen ha det bättre om adoptionen gick igenom. Men gör saker och ting på rätt sätt så att det inte slår tillbaka mot er. Kontakta en advokat om hur ni ska göra. Lycka till.

• Anonym

Ts, jag hoppas det löser sig för er! Din son har redan en pappa, din man. Det hade väl varit skillnad om ditt ex var en frisk, normal, vanlig människa men vem vill att ens lilla barn ska träffa en störd person och kanske till och med.börja vara ensam med denne?! Nej, kämpa emot och hoppas han drar sig undan! Skaffa advokat som någon annan skrev! Lycka till!!:)

• myoneday
    Anonym (W) skrev 2012-05-30 10:06:02 följande:
    Om det du säger är sant och inte överdrivet tycker jag att du ska kämpa för din son. Pappan låter såpass sjuk att han förmodligen inte skulle klara av att vara ens en någorlunda god far till pojken. Pojken skulle förmodligen ha det bättre om adoptionen gick igenom. Men gör saker och ting på rätt sätt så att det inte slår tillbaka mot er. Kontakta en advokat om hur ni ska göra. Lycka till.
    Tack,

JAg överdriver inte!

Jag vet att det finns många som bråkar i onödan med sina ex om barn, men så är inte fallet nu.
    jag är rädd.
  • myoneday
    Anonym skrev 2012-05-30 10:02:15 följande:
    Han har troligtvis en psykos. Något som man kan behandlas för och då leva ett normalt liv.. Får han bara en utredning och en diagnos så kommer han kunna leva ett normalt liv som du och jag!

Ja, ett övervakat umgänge är inget som skadar ditt barn. Just för att det är övervakat, ser personen från socialtjänsten att han inte kan hantera situationen  med din son kommer umgänget avbrytas. Finns många empatilösa människor som är fantastiska föräldrar... Du blandar äpplen med päron!

Som sagt, drar han det till rätten kommer han till 98% säkerhet få till ett övervakat umgänge och om du stretar emot kommer du ses som besvärlig och det gagnar som sagt inte dig för fem öre!

Så var lite smart istället. Gå med på samtal hos familjerätten, fråga honom vad han har för plan/syn på hur umgänget ska fungera...

Men en adoption kommer INTE gå igenom om pappan inte aktivt frånsäger sig att han är "pappa"
    Psykos?! du är ju fan ute å cyklar.
    Han har alltid varit så! även utan droger.

Det skulle skada mitt barn,. min son är jätte känslig och har jätte dålig självkänsla.
    Han är rädd att hans familj ska splittras. Han frågar ofta om jag å hans pappa( min man) ska skilja oss för att andra barn har det så. han gråter ofta över att han inte tror att han ska få bo med oss hela sitt liv.
    Han är jätte känlslig! Hur skulle de då vara för han?!
    Han skulle tro att det är han som ska skiljas från oss....å undra varför hans lille bror får vara kvar!
    Han skulle inte förstå.

Å EMPATI?! det behöver man för att vara en god människa å kunna bry sej om andra!
    å det behöver man för att vara en bra förälder!
  • Anonym (W)
    Anonym skrev 2012-05-30 10:02:15 följande:
    Han har troligtvis en psykos. Något som man kan behandlas för och då leva ett normalt liv.. Får han bara en utredning och en diagnos så kommer han kunna leva ett normalt liv som du och jag! Ja, ett övervakat umgänge är inget som skadar ditt barn. Just för att det är övervakat, ser personen från socialtjänsten att han inte kan hantera situationen  med din son kommer umgänget avbrytas. Finns många empatilösa människor som är fantastiska föräldrar... Du blandar äpplen med päron! Som sagt, drar han det till rätten kommer han till 98% säkerhet få till ett övervakat umgänge och om du stretar emot kommer du ses som besvärlig och det gagnar som sagt inte dig för fem öre! Så var lite smart istället. Gå med på samtal hos familjerätten, fråga honom vad han har för plan/syn på hur umgänget ska fungera... Men en adoption kommer INTE gå igenom om pappan inte aktivt frånsäger sig att han är "pappa"

Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om. Psykossjukdom är ett tillstånd där verklighetsuppfattningen är störd. Man kan höra röster och tro sig få meddelanden genom tv:n och liknande. Genom medicinering kan man ofta hålla sjukdomen i schack. Personlighetsstörningar grundläggs i barndomen och ungdomen och ger upphov till ett annorlunda sätt att förhålla sig till världen och mänskliga relationer. Det är inte något som kan medicineras eller behandlas bort. Om pappan saknar förmåga till empati har han förmodligen antisocial personlighetsstörning som till viss del liknar psykopati. Empati är superviktigt i relationer till andra människor. En person utan empati förstår inte och bryr sig inte om andra människors känslor och upplevelser och tenderar att sätta sina egna behov framför andras. En person som inte kan prioritera barnets behov framför sina egna är direkt olämplig som förälder.
  • myoneday
    Anonym skrev 2012-05-30 10:07:05 följande:
    Ts, jag hoppas det löser sig för er! Din son har redan en pappa, din man. Det hade väl varit skillnad om ditt ex var en frisk, normal, vanlig människa men vem vill att ens lilla barn ska träffa en störd person och kanske till och med.börja vara ensam med denne?! Nej, kämpa emot och hoppas han drar sig undan! Skaffa advokat som någon annan skrev! Lycka till!!:)
    Exakt, hade han varit "normal" så förstår jag!
    TAck för ditt stöd!
  • sundayblues
    myoneday skrev 2012-05-30 10:16:22 följande:
    Psykos?! du är ju fan ute å cyklar.
    Han har alltid varit så! även utan droger.

Det skulle skada mitt barn,. min son är jätte känslig och har jätte dålig självkänsla.
    Han är rädd att hans familj ska splittras. Han frågar ofta om jag å hans pappa( min man) ska skilja oss för att andra barn har det så. han gråter ofta över att han inte tror att han ska få bo med oss hela sitt liv.
    Han är jätte känlslig! Hur skulle de då vara för han?!
    Han skulle tro att det är han som ska skiljas från oss....å undra varför hans lille bror får vara kvar!
    Han skulle inte förstå.

Å EMPATI?! det behöver man för att vara en god människa å kunna bry sej om andra!
    å det behöver man för att vara en bra förälder!
  • myoneday
    Anonym (W) skrev 2012-05-30 10:17:32 följande:
    Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om. Psykossjukdom är ett tillstånd där verklighetsuppfattningen är störd. Man kan höra röster och tro sig få meddelanden genom tv:n och liknande. Genom medicinering kan man ofta hålla sjukdomen i schack. Personlighetsstörningar grundläggs i barndomen och ungdomen och ger upphov till ett annorlunda sätt att förhålla sig till världen och mänskliga relationer. Det är inte något som kan medicineras eller behandlas bort. Om pappan saknar förmåga till empati har han förmodligen antisocial personlighetsstörning som till viss del liknar psykopati. Empati är superviktigt i relationer till andra människor. En person utan empati förstår inte och bryr sig inte om andra människors känslor och upplevelser och tenderar att sätta sina egna behov framför andras. En person som inte kan prioritera barnets behov framför sina egna är direkt olämplig som förälder.
    TACK!
Svar på tråden Efter 6år vill han träffa han..