• myoneday

Efter 6år vill han träffa han..

Jag och mitt x var tillsammans fram och tillbaka till våran son var 3månader. Sen började han droga.
    Jag orkade inte med hans psykiska tillstånd. Han var otroligt kontrollerande och svartsjuk. Han var manipulerade och det visade sej att han inte var den man sa att han var.
    Hela hans livshistoria stämde inte och allt han hade sagt var lögn. Hemska saker som han berättat var bara påhitt.

Visste inte längre vem han var.

Har var inte alls brydd att träffa sin son nånting, han ringde mej ofta i två års tid efter att vi separerade för att få min sympati av hans bedrövliga liv och det tog lång tid innan jag klarade av att klippa helt.

Men när min son var 11månader så träffade jag en underbar man.
    Min son kallade han för pappa och det blev bara så. Jag och han fick ett gemensamt barn och gifte oss å hela fadderullan. Men nu..när min son är 6år och har en familj och ser min man som sin pappa så hör xet av sej just när vi skickat in pappren om närstående adoption..och han vill skaffa ett umgänge men han!

Jag har hört att det handlar om "barnets rätt till förälldern" men i de här fallet så har han redan föräldrar.

Mitt ex har suttit på flera behandlingar och bott överallt i sverge och ALDRIG brytt sej om min son.

Jag vet inte hur stor chans det är att han kommer få träffa han..men jag kommer göra allt för att det inte ska hända..

• Svar på tråden Efter 6år vill han träffa han..
  • h8him
    SupersurasunkSara skrev 2012-05-29 07:28:24 följande:
    En sanning med modifikation.

PAPPA blir man inte för att man bidrar med spermier. Spermier kan man få från en spermabank om så är.
    Så ja barnet har föräldrar, ts och hennes man.
    Sen har barnet även en biopappa vilket i detta läget är ett finare ord för spermadonator.

OM pappan har skärpt sig och verkligen vill ha umgänge så är det bra, om inte, ja då hoppas jag att tingsrätten kan se det och låter barnets sociala (läs riktiga) pappa adoptera.
    Håller med!
  • kakmonstret123

MizzTez, håller med om exakt allt! Props till ett grymt inlägg, och beklagar att din barndom kantades av svårigheter.

• Anonym (GÖR DET)
    myoneday skrev 2012-05-28 19:20:42 följande:
    Jag och mitt x var tillsammans fram och tillbaka till våran son var 3månader. Sen började han droga.
    Jag orkade inte med hans psykiska tillstånd. Han var otroligt kontrollerande och svartsjuk. Han var manipulerade och det visade sej att han inte var den man sa att han var.
    Hela hans livshistoria stämde inte och allt han hade sagt var lögn. Hemska saker som han berättat var bara påhitt.

Visste inte längre vem han var.

Har var inte alls brydd att träffa sin son nånting, han ringde mej ofta i två års tid efter att vi separerade för att få min sympati av hans bedrövliga liv och det tog lång tid innan jag klarade av att klippa helt.

Men när min son var 11månader så träffade jag en underbar man.
    Min son kallade han för pappa och det blev bara så. Jag och han fick ett gemensamt barn och gifte oss å hela fadderullan. Men nu..när min son är 6år och har en familj och ser min man som sin pappa så hör xet av sej just när vi skickat in pappren om närstående adoption..och han vill skaffa ett umgänge men han!

Jag har hört att det handlar om "barnets rätt till förälldern" men i de här fallet så har han redan föräldrar.

Mitt ex har suttit på flera behandlingar och bott överallt i sverge och ALDRIG brytt sej om min son.

Jag vet inte hur stor chans det är att han kommer få träffa han..men jag kommer göra allt för att det inte ska hända..
    Be IDIOTEN att kyssa din ass o dra åt helvete.....
  • Sweet life

Det blir ju en jäkligt utdragen adoptionsprocess om du inte kan få exet att godkänna det. Och det är inte ens säkert att adoptionen kommer gå igenom trots allt...

När hade du kontakt med honom sist, vad vet du om hur hans liv ser ut idag?

• myoneday

Vet inte hur jag ska formulera mej här men....

Mitt ex gav mej min son, det tackar jag för.

Min man gav min son ett liv...

Det handlar inte om en normal människa med lite drogproblem nu, utan en psykopat.
    När han satt inne på behandlingen så hade dom svårt att ge han nån diagnos av han andra problem så han fick gå hälften av tiden på psyk.( det vet jag pågrund av att vi bor i en liten stad och känner folk som jobbar där).
    Han berättade för folk där att hans son botte i stockholm med sin mormor.Vilket är en lögn. vi bor i samma stad.
    Han har ett sjukligt behov av att ljuga och har ingen empati alls.

Jag vet att min man alltid kommer att vara min sons PAPPA men oron för vad hans biologiska ska göra mot honom skrämmer mej och jag hoppas att vi har ett så pass bra system att famrätten kan avgöra att han inte är lämplig att ha kontakt med han.

Min son har träffat han biologiska kanske 10 gånger.
    Å under dom träffarna han han inte velat sitta med han utan prata med mej om han egna bekymmer för att få mej att tycka synd om han. Det var under min sons första år.
    Sen tog det några månader innan kan kom igen å sa hej.

Sista gången var på mins sons 2års kalas å då kom han hög som ett hus å sa att han nyss kommit ut från psyket, han satte sej i min sons rum å ritade i några timmar medans vi satt i köket å åt tårta sen for han. sen har han inte träffat han mer...min son visste inte då vem han var.

Sen fick jag ett sms av han för några veckor ( en vecka efter han kommit ut från behandlingen) att han ska gå så långt det krävs för att få umgänge med "våran" son.

Lucas har en trygg värld nu och jag VET att den skulle raseras om mitt ex kom in i hans liv...
    Förstår ni min oro.???!
    Jag hatar inte mitt ex för de han gjorde mot mej när vi var tillsammans, inte alls.
    Men han är inte frisk och kommer aldrig att bli.

• Anonym
    myoneday skrev 2012-05-30 09:31:02 följande:
    Vet inte hur jag ska formulera mej här men....

Mitt ex gav mej min son, det tackar jag för.

Min man gav min son ett liv...

Det handlar inte om en normal människa med lite drogproblem nu, utan en psykopat.
    När han satt inne på behandlingen så hade dom svårt att ge han nån diagnos av han andra problem så han fick gå hälften av tiden på psyk.( det vet jag pågrund av att vi bor i en liten stad och känner folk som jobbar där).
    Han berättade för folk där att hans son botte i stockholm med sin mormor.Vilket är en lögn. vi bor i samma stad.
    Han har ett sjukligt behov av att ljuga och har ingen empati alls.

Jag vet att min man alltid kommer att vara min sons PAPPA men oron för vad hans biologiska ska göra mot honom skrämmer mej och jag hoppas att vi har ett så pass bra system att famrätten kan avgöra att han inte är lämplig att ha kontakt med han.

Min son har träffat han biologiska kanske 10 gånger.
    Å under dom träffarna han han inte velat sitta med han utan prata med mej om han egna bekymmer för att få mej att tycka synd om han. Det var under min sons första år.
    Sen tog det några månader innan kan kom igen å sa hej.

Sista gången var på mins sons 2års kalas å då kom han hög som ett hus å sa att han nyss kommit ut från psyket, han satte sej i min sons rum å ritade i några timmar medans vi satt i köket å åt tårta sen for han. sen har han inte träffat han mer...min son visste inte då vem han var.

Sen fick jag ett sms av han för några veckor ( en vecka efter han kommit ut från behandlingen) att han ska gå så långt det krävs för att få umgänge med "våran" son.

Lucas har en trygg värld nu och jag VET att den skulle raseras om mitt ex kom in i hans liv...
    Förstår ni min oro.???!
    Jag hatar inte mitt ex för de han gjorde mot mej när vi var tillsammans, inte alls.
    Men han är inte frisk och kommer aldrig att bli.
    Härligt att dina vänner begått tjänstefel genom att tala om för dig vad som händer med ditt ex under behandling... Bra där!

Jag förstår att du är orolig. MEN folk KAN faktiskt förändras, trot eller ej.. Min pappa var misbrukare, diverse psykiska åkommor och for in och ut på psyket. MEN han insåg någonstans att han måste skärpa till sig för sina barn som han inte fått träffa på flera år. Idag är han en fantastisk pappa och morfar, men jag skulle aldrig lämna mina barn ensam med honom...

Börja med att prata med familjerätten och socialtjänsten om hur man kan utforma ett umgänge. För det har han rent krasst rätt till... Nekar du, kan det ses som umgängessabotage och inte gagna dig åt något håll!
  • myoneday

Till MIzzTeZZ:

Jag beundrar din styrka!
    Att berätta om det kan inte vara lätt och jag hoppas att du nån gång under ditt liv kan acceptera hur allt blev för dej, och se det fina du har. Jag önskar dej all lycka!
    Tack för att du stod upp för det jag tror på!

Man ska inte tro att man kan komma när det själv passar, att vara förälder handlar om att finnas där i alla väder!
    Min man har lärt min son allt han kan.
    gå, prata, spela fotboll!
    Han borstar hans tänder, läser hans saga, går med han till skolan, är hemma när han är sjuk, tröstar han när han är ledsen!! Han finns där! och DET är att vara PAPPA!
    Mitt ex gav mej honom men lämnade han oxå..!

Jag hoppas att du får ett underbart liv!

• myoneday
    Anonym skrev 2012-05-30 09:36:19 följande:
    Härligt att dina vänner begått tjänstefel genom att tala om för dig vad som händer med ditt ex under behandling... Bra där!

Jag förstår att du är orolig. MEN folk KAN faktiskt förändras, trot eller ej.. Min pappa var misbrukare, diverse psykiska åkommor och for in och ut på psyket. MEN han insåg någonstans att han måste skärpa till sig för sina barn som han inte fått träffa på flera år. Idag är han en fantastisk pappa och morfar, men jag skulle aldrig lämna mina barn ensam med honom...

Börja med att prata med familjerätten och socialtjänsten om hur man kan utforma ett umgänge. För det har han rent krasst rätt till... Nekar du, kan det ses som umgängessabotage och inte gagna dig åt något håll!
    Han har inte bara psykiska problem, han är psyk!

Å joo, tjänste fel har dom gjort men inte mej emot.
    Jag har nekat till ett samarbetssamtal så vill han ta det till tingsrätten är det upp till han.
    Jag kommer göra allt jag kan för att han inte ska få träffa han.
    Jag har ensamvårdnad och han måste göra upp en plan hur hans liv ska se ut.
    Nu har han ingen lägenhet, bor hos sina fosterföräldrar. nyss kommit ut.

Barn är inget jag spelar med. Det handlar om min sons liv, inte mitt ex.
    Han gjorde ett val. Han började droga när min pojk var 3månader. innan de så var han psyk och inte brydde sej ett skit om han. Han ville att jag skulle dö när jag födde hans barn. ( hans egna ord)
  • Kjell2

TS - Tyvär är det inte mycket du kan göra. Går ditt ex inte med på adoption är det extremt svårt att få det. Vad du kan göra är att fresta med att han slipper betala underhåll.

Driver ditt ex ärendet smart till tingsrätten via familjerätten kommer han med rätt stor sannolikhet få umgänge, troligvis övervakat till en början med. Funkar det övervakade umgänget och han sköter det bra kommer han sen stegvis få lite mera och kanske helg också till sist.

Du kan förhala processen genom att motsätta dig allt, överklaga osv. Finns en viss risk att du då bedöms av domstolen som besvärlig och att det slår tillbaka på dig. Har du tur när du förhalar osv så tröttnar ditt ex och försvinner bort i sitt stökliv.

Vad du kan göra redan nu är att anlita en advokat och låta advokaten ha all kontakten med exet och sköta ärendet proffesionelt. En del stökkillar backar och tröttnar när de märker att de inte får kontakt, när fram,  och möter kvalificierat motstånd. Om han däremot har sansat sig lite går det kanske att hitta enlösning som är acceptabel för alla inblandade.

• Anonym
    myoneday skrev 2012-05-30 09:46:18 följande:
    Han har inte bara psykiska problem, han är psyk!

Å joo, tjänste fel har dom gjort men inte mej emot.
    Jag har nekat till ett samarbetssamtal så vill han ta det till tingsrätten är det upp till han.
    Jag kommer göra allt jag kan för att han inte ska få träffa han.
    Jag har ensamvårdnad och han måste göra upp en plan hur hans liv ska se ut.
    Nu har han ingen lägenhet, bor hos sina fosterföräldrar. nyss kommit ut.

Barn är inget jag spelar med. Det handlar om min sons liv, inte mitt ex.
    Han gjorde ett val. Han började droga när min pojk var 3månader. innan de så var han psyk och inte brydde sej ett skit om han. Han ville att jag skulle dö när jag födde hans barn. ( hans egna ord)
    Han är psyk? Hur är man när man är psyk? För det är en diagnos jag aldrig hört tidigare och ändå jobbar jag inom psykiatrin...

Tro mig, tar han det till tingsrätten kommer han få iaf övervakat umgänge.... Det ska till så otroligt mycket för att tingsrätten ska ge umgängesförbud! Du sätter dig bara i en enormt dålig sits genom att neka och vara obstinat.

Tror du verkligen att adoptionen kommer gå smidigt eller ens gå igenom när du gör som du gör?

Att han bor hos sina föräldrar är inget hinder för umgänge!
Svar på tråden Efter 6år vill han träffa han..