• myoneday

Efter 6år vill han träffa han..

Jag och mitt x var tillsammans fram och tillbaka till våran son var 3månader. Sen började han droga.
    Jag orkade inte med hans psykiska tillstånd. Han var otroligt kontrollerande och svartsjuk. Han var manipulerade och det visade sej att han inte var den man sa att han var.
    Hela hans livshistoria stämde inte och allt han hade sagt var lögn. Hemska saker som han berättat var bara påhitt.

Visste inte längre vem han var.

Har var inte alls brydd att träffa sin son nånting, han ringde mej ofta i två års tid efter att vi separerade för att få min sympati av hans bedrövliga liv och det tog lång tid innan jag klarade av att klippa helt.

Men när min son var 11månader så träffade jag en underbar man.
    Min son kallade han för pappa och det blev bara så. Jag och han fick ett gemensamt barn och gifte oss å hela fadderullan. Men nu..när min son är 6år och har en familj och ser min man som sin pappa så hör xet av sej just när vi skickat in pappren om närstående adoption..och han vill skaffa ett umgänge men han!

Jag har hört att det handlar om "barnets rätt till förälldern" men i de här fallet så har han redan föräldrar.

Mitt ex har suttit på flera behandlingar och bott överallt i sverge och ALDRIG brytt sej om min son.

Jag vet inte hur stor chans det är att han kommer få träffa han..men jag kommer göra allt för att det inte ska hända..

• Svar på tråden Efter 6år vill han träffa han..
  • Inima
    myoneday skrev 2012-05-30 09:57:33 följande:
    han har någon slags personlighets störning, han pappa var psykopat, eller sociopat.
    hans egen mamma har sagt till mej att han är psykopat. hoppas bara han hinner få en klar diagnos.

dålig sits? vem vill inte försvara sitt barn?? han har lika mycket rätt att ta min grannes barn enligt mej å jag kommer stå fast vid vad jag tycker.
    Han har ingen empati, kan inte känna nån. aldrig gjort. Vem vill ha sitt barn nära en sån??!
    Sociopat och psykopat är egentligen samma sak, sociopat måste personen dock ha visat störningar före 15 års ålder, så som vandalisering, djurplågeri eller liknande. Det är rätt så debatterat om inte dessa två egentligen är samma sjukdom, för det är samma kännetecken.

Jag hade aldrig i hela mitt liv lämnat mina barn till en man som visar psykopatiska drag. En man som endast bryr sig om sig själv, som utsätter andra för fara eller som itne kan känna ånger.

Vad har han att erbjuda ditt barn, kärlek? nej Trygghet? nej. Förebild? nej.

Nada.
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • myoneday
    Inima skrev 2012-05-30 10:33:34 följande:
    Sociopat och psykopat är egentligen samma sak, sociopat måste personen dock ha visat störningar före 15 års ålder, så som vandalisering, djurplågeri eller liknande. Det är rätt så debatterat om inte dessa två egentligen är samma sjukdom, för det är samma kännetecken.

Jag hade aldrig i hela mitt liv lämnat mina barn till en man som visar psykopatiska drag. En man som endast bryr sig om sig själv, som utsätter andra för fara eller som itne kan känna ånger.

Vad har han att erbjuda ditt barn, kärlek? nej Trygghet? nej. Förebild? nej.

Nada.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-30 10:02:15 följande:
    Han har troligtvis en psykos. Något som man kan behandlas för och då leva ett normalt liv.. Får han bara en utredning och en diagnos så kommer han kunna leva ett normalt liv som du och jag!

Ja, ett övervakat umgänge är inget som skadar ditt barn. Just för att det är övervakat, ser personen från socialtjänsten att han inte kan hantera situationen  med din son kommer umgänget avbrytas. Finns många empatilösa människor som är fantastiska föräldrar... Du blandar äpplen med päron!

Som sagt, drar han det till rätten kommer han till 98% säkerhet få till ett övervakat umgänge och om du stretar emot kommer du ses som besvärlig och det gagnar som sagt inte dig för fem öre!

Så var lite smart istället. Gå med på samtal hos familjerätten, fråga honom vad han har för plan/syn på hur umgänget ska fungera...

Men en adoption kommer INTE gå igenom om pappan inte aktivt frånsäger sig att han är "pappa"
    Du måste vara väldigt duktig på ditt område om du kan ställa diagnoser utifrån en fl tråd.

OM han nu är psykopat vilket till och med mamman tror så finns det inga tabletter i världen som hjälper mot det. Om man googlar på psykopater så finns det sidor som fullkomligt skriker ut att man ska lämna en sådan man och inte ha någonting med honom att göra alls.
    Ska man då lämna ut det bästa man har till en man som inte förstår sig på empati?

Hur kan man vara en bra förälder om man inte känner empati??

Tycker ts iaf borde ta kontakt med familjerätten och prata igneom detta med dem. De kna hälpa dig ts. Jag tycker inte det är en särskilt bra idé att introducera pappan i pojkens liv tills du vet hur han har det nu. Är han drogfri öht? Prata med familjerätten. De kan även hjälpa dig så att ett eventuellt umgänge sker under övervakning.

Jag förstår dig och håller med dig. Skulle tyckt och gjort samma sak do du om jag var i din situation. Kram
  • Inima
    Anonym skrev 2012-05-30 10:02:15 följande:
    Han har troligtvis en psykos. Något som man kan behandlas för och då leva ett normalt liv.. Får han bara en utredning och en diagnos så kommer han kunna leva ett normalt liv som du och jag!

Ja, ett övervakat umgänge är inget som skadar ditt barn. Just för att det är övervakat, ser personen från socialtjänsten att han inte kan hantera situationen  med din son kommer umgänget avbrytas. Finns många empatilösa människor som är fantastiska föräldrar... Du blandar äpplen med päron!

Som sagt, drar han det till rätten kommer han till 98% säkerhet få till ett övervakat umgänge och om du stretar emot kommer du ses som besvärlig och det gagnar som sagt inte dig för fem öre!

Så var lite smart istället. Gå med på samtal hos familjerätten, fråga honom vad han har för plan/syn på hur umgänget ska fungera...

Men en adoption kommer INTE gå igenom om pappan inte aktivt frånsäger sig att han är "pappa"
    Håhå jaja. Att få en person med psykopatiska drag att bli en person som lider av en psykos är inte illa pinkat.

Vilka människor som inte känner empati är goda föräldrar? Dessutom så innebär inte psykopati att man enbart lider av brist på empati, utan en jävla massa annat också.

Jag hade då inte gått till famiiljerätten, jag hade kontaktat en advokat och kämpat arslet av mig för att han inte ska ha varken umgängesrätt eller vårdnad. Mitt barn ska då inte ses som ett botemedel för en vuxen persons sjukdom.
  • Inima

Vid användning av Hares lista över kriterier för psykopati tilldelas patienten eller brottslingen 1 poäng för de egenskaper som överensstämmer väl med personligheten och 2 poäng för de som överensstämmer mycket väl. Summan av dessa poäng kan bli som mest 40. Gränsen för psykopati går vid ett sammanlagt poängtal på 30 eller mer.

Talför/ytlig charmig Förhöjd självuppfattning/grandios Behov av spänning/blir lätt uttråkad Patologiskt lögnaktig..............................Bra egenskap hos en förälder. Bedräglig/manipulativ.............................Jättebra. Saknar ånger och skuldkänslor...................Kalasbra Flackt, ytligt känsloliv Kall/bristande empatisk förmåga.......................Fantastiska föräldrar Parasiterande livsstil.................................Mogna nog Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet.....................för att ta hand om ett barn
    Promiskuöst och egoistiskt sexualliv Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder) Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt Impulsiv Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef.........................Here we go Tar inte ansvar för sina handlingar.......................................bra bra bra Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder) Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)
  • myoneday
    Inima skrev 2012-05-30 10:50:23 följande:
    Håhå jaja. Att få en person med psykopatiska drag att bli en person som lider av en psykos är inte illa pinkat.

Vilka människor som inte känner empati är goda föräldrar? Dessutom så innebär inte psykopati att man enbart lider av brist på empati, utan en jävla massa annat också.

Jag hade då inte gått till famiiljerätten, jag hade kontaktat en advokat och kämpat arslet av mig för att han inte ska ha varken umgängesrätt eller vårdnad. Mitt barn ska då inte ses som ett botemedel för en vuxen persons sjukdom.
    tack! känns jättebra att någon förstår min extrema oro..
  • Inima
    myoneday skrev 2012-05-30 10:56:20 följande:
    tack! känns jättebra att någon förstår min extrema oro..
    Man kan väl säga att jag vet hur det är... 
  • MissSummer

Jag blir fan mörkrädd av att läsa här, det är väl jättebra att pappan vill ta kontakt med sin son om han nu har ordnat upp sitt liv.

Svar på tråden Efter 6år vill han träffa han..