• FHK

    BF Februari 2013

    Här sitter jag nu, några dagar har passerat, det har börjat sjunka in, symptomen och känslan stämde och det blev ett STORT FETT PLUS!!! Här är tråden för mig, dig, er som liksom jag bär på ett frö som förväntas dyka upp i FEBRUARI 2013! Dela med dig av tankar funderingar åsikter å allt annat möjligt! Kram på er och lycka till!!


    Idag är första dagen av resten av ditt liv...!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 20:54
    1: - xal, 32, Solna. Sjätte graviditeten. Ett barn (2010).
    2:
    3:
    - evigkärlek, 24, Kristianstad, ett barn (2007)
    - Färgen, 33, Kungsbacka. En dotter (2009).
    - Saaandy, 24. Första barnet.
    4: - MLIJH, 25, Dalarna
    5:
    - Cupcaken 31,Gbg, en dotter (2010)
    - FHK, Växjö. Första barnet.
    6: - Miniz1983, 29, Sollentuna. Första barnet.
    7:
    8:
    9:
    10:
    11: Mamma Tintis, 29 år. Västmanland. En dotter (2010).
    12:
    13:
    14: - Love111. En son (2011).
    15: - Oon, 29 år. En son (2010)
    16: - Loa, 29 år, tredje barnet (2 döttrar sedan tidigare)
    17:
    18: - Kanske 4a, 34 örebro, dotter (2000), son (2004 och 2006)
    19:
    20:
    21:
    22:
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 21:01
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65107892-38.html
  • Svar på tråden BF Februari 2013
  • MammaMia88
    Pixxi skrev 2012-06-01 09:17:55 följande:
    Grattis till plusset CRM! Vi kommer nog inte berätta nåt förens efter v.12, om ingen lyckas genomskåda det innan det :p Men vet inte hur vi ska berätta det. I min familj är det andra barnbarnet, och i sambons familj är det första barnbarnet. Dock har jag berättat för min arbetskollega för att han ska veta om varför jag emellanåt inte är 100% effektiv på jobbet. Har ni andra några tankar om hur ni ska berätta den stora glada nyheten? Och nån mer som är nervös för vilka kommentarer som man kommer få? 

    Har en känsla för att mina päron kommer bli sura, alt inte bry sig. Det här blir deras sjätte barnbarn, och svärföräldrarnas tionde eller så. Min syster lär definitivt inte bli glad då dem försökt få barn i 12 år utan att lyckas....:-/ känns lite som att jag är den enda som är glad....suck
  • Pixxi
    MammaMia88 skrev 2012-06-01 09:29:31 följande:
    Har en känsla för att mina päron kommer bli sura, alt inte bry sig. Det här blir deras sjätte barnbarn, och svärföräldrarnas tionde eller så. Min syster lär definitivt inte bli glad då dem försökt få barn i 12 år utan att lyckas....:-/ känns lite som att jag är den enda som är glad....suck
    Tråkigt när ens omgivning inte kan glädjas med en när det är ens egen lyckligaste tid i livet... Jag tror inte mina föräldrar kommer tänka så mycket eftersom det redan finns ett barnbarn. Men däremot är jag nervös för svärföräldrarnas kommentarer. Sambon säger samma sak men han skiter egentligen i vad folk tycker och tänker för det är vårat beslut :)

    Men shit, hoppas verkligen inte jag får större mage i v.12, för jag är rund om magen redan innan graviditet. Fast man vill ju ändå att det ska börja synas :p 
  • Isabelle14

    Haha oj! Jag har inte så mycket mage så då Kanske det syns tidigt :) jag längtar så tills man ser att det finns ett frö där :D mina byxor är redan trånga och jag är bara i v 5 :)

  • Färgen

    CRM: grattis! Vi kommer nog försöka hålla det hemligt till v12, men tror att midsommar kommer förstöra den planen så kanske blir att vi berättar då runt v8-9.. Den här gången känns det på något sätt som vi vill hålla det lite mer för oss själva, när jag väntade min dotter så ville jag bara skrika ut det till allt och alla direkt

  • MammaMia88

    Åååh, vad jag hatar det här Min sambo vill tydligen verkligen inte behålla, och samtidigt kan jag INTE göra en abort....Vad göra...??

  • Pixxi
    MammaMia88 skrev 2012-06-01 12:15:22 följande:
    Åååh, vad jag hatar det här Min sambo vill tydligen verkligen inte behålla, och samtidigt kan jag INTE göra en abort....Vad göra...??
    Fy vad jag lider med dig, verkligen ingen rolig situation. Det bästa man kan göra är nog att lyssna på varandra, vara tydlig med sina känslor, tala om för- och nackdelar. Men det är verkligen en hemsk sits. Hoppas ni kan komma överens iaf om det bästa beslutet för er.
  • MammaMia88
    Pixxi skrev 2012-06-01 13:05:16 följande:
    Fy vad jag lider med dig, verkligen ingen rolig situation. Det bästa man kan göra är nog att lyssna på varandra, vara tydlig med sina känslor, tala om för- och nackdelar. Men det är verkligen en hemsk sits. Hoppas ni kan komma överens iaf om det bästa beslutet för er.

    Tyvärr så finns det nog inte så mkt till alternativ, gör jag en abort så kommer jag ångra det i resten av livet. Så jag föreslog att jag skulle flytta ett tag.....vi får se hur det blir
  • ElinF

    Hej, Hoppar med i denna tråd. Mycket efterlängtat fick jag positivt besked här om dagen och det är verkligen spännande att vara gravid för första gången. Tajmingen med 4 veckor till vårt bröllop och dagar innan möhippa kan ifrågasättas men om grodden där inne kan bli ett lite pyre vore det magiskt. Har ingen aning om hur det "skall" kännas att vara gravid.. Men håller tummarna att grodden skall må bra och stanna. Har läst att 1/5 får missfall innan vecka 12, det var skrämmande.

  • lisaa

    Hoppar in jag också. Plussade i tisdags och ska vara i v 4 +0, BF 8/2. Är jätteglad men otroligt orolig! Vi har försökt i flera år och lyckades äntligen i slutet på förra året med det slutade tyvärr med MF i v 11.

  • Miniz1983

    Hoppar gärna med här. Plussade idag. Har inte riktigt fattat att det är en liten där inne. Är båg i vecka 4-5 har lite svårt att räkna ut när jag blev gravid då jag hade mens från 26/3-13/5 efter p-piller stopp. Men var hos Gyn 10/5 då var jag inte gravid och fick då tabletter mot blödningen. CB digital sa 2-3 och det innebär ju typ v 4-5 så räknar på det fram till jag vart hos Gyn igen.

Svar på tråden BF Februari 2013