• Emki

    Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?

    Är det någon som visat sig vara gravid, efter att ha testat jätte jätte svagt på gravtest.?

    Jag har gjort flera test från testlagret sen i måndags, alla visar jätte svagt. Nått test är lite starkare, men annars är alla lika svaga, dem blir inte starkare.
    Dem är så svaga så man bara ser dem om man håller testet över en lampa.

    Är det nå såkallade spökstreck eller är det någon som visat sig vara gravid, efter sådana test??

  • Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?
  • svansmamman
    Nlina skrev 2021-10-25 21:22:01 följande:


    Gjorde ett tidigt test, vad tror ni?
    Under förutsättning att bilden är fotad inom testtiden tycker jag det ser ut som ett positivt streck. Cb early är dock kända för att ge streck som är "defekta" så jag personligen litar inte på dem. Ta ett cb digital så vet du med säkerhet! Glad
  • svansmamman
    Sara8812 skrev 2021-10-25 22:13:52 följande:

    Har också samma problem. Tycker jag ser ett svagt streck men undrar om det är ett spökstreck?? Tog ett test först och sen ett annat en timme efter. Men den visar inget. Är det bara jag som ser strecket på den ena testet?


    Jag tycker tyvärr det ser ut som typiska spökstreck. Nu vet jag inte när du testar i förhållande till BIM men de är nästan obefintliga på bild plus att de ser gråaktiga ut. 
  • svansmamman
    Sosy skrev 2021-10-25 23:10:50 följande:

    Min mens är 3 dagar sen och jag kollade på testet i några minuter efter men såg inget och kollade sen efter en timma, vet att man inte ska kolla på sent efter men ändå. Hur mycket kan man lita på detta? Jag har inte haft några gravsymptom förutom lite halsbränna. Hade mensvärk för några dagar sen men nu är det borta. När ska man testa igen?


    Med cb early kan man knappt lita eller förstå sig på resultatet som kommer inom testtiden men vad gäller alla test kan man inte lita på resultatet som kommer efter testtiden. Det är förmodligen överskottsfärg som fastnat och torkat och som därmed gör att du tycker dig se att streck. Eftersom du är på BIM+2-3 (beroende på hur du räknar) kan du med fördel ta ett cb digital och därmed slippa fundera på streck eller inte streck. Det borde ge utslag om du nu är gravid med tanke på att BIM passerat. Glad
  • Värphönan
    Nlina skrev 2021-10-25 21:22:01 följande:
    Gjorde ett tidigt test, vad tror ni?
    Tycker tyvärr det ser negativt ut. Teststrecket ska vara lika tjockt som det andra strecket. Jag hade testat med ett annat test eftersom cb som nämnt är ökänt för defekta streck.
  • Värphönan
    Sosy skrev 2021-10-25 23:10:50 följande:

    Min mens är 3 dagar sen och jag kollade på testet i några minuter efter men såg inget och kollade sen efter en timma, vet att man inte ska kolla på sent efter men ändå. Hur mycket kan man lita på detta? Jag har inte haft några gravsymptom förutom lite halsbränna. Hade mensvärk för några dagar sen men nu är det borta. När ska man testa igen?


    Tyvärr är det definitivt negativt om strecket dyker upp efter testtiden. Med det sagt så kanske du får ett plus om du väntar nån dag eller två till. Skulle testa med ett annat märke än cb så länge det inte är deras digitala.
  • Värphönan
    Sara8812 skrev 2021-10-25 22:13:52 följande:

    Har också samma problem. Tycker jag ser ett svagt streck men undrar om det är ett spökstreck?? Tog ett test först och sen ett annat en timme efter. Men den visar inget. Är det bara jag som ser strecket på den ena testet?


    Om det är relativt tidigt rekommenderas att man håller sig i MINST 4 h innan man tar ett test. Är det innan bim bör det dessutom vara med morgonurin. Det kan vara därför du inte fick något utslag på testet du tog efter bara en timme.


    Vet inte hur tidigt det är i cykeln? Men vänta till imorgon bitti med att ta nytt. hCG dubbleras ungefär varannan dag men med det sagt så borde strecket ändå va liiite starkare imorgon om det är positivt.

  • Värphönan
    Madelen21 skrev 2021-10-26 09:13:13 följande:
    Nytt test på morgonen. Va ska man tro? Ingen mens mår smått illa.
    Du får sluta ta test från cb :) De är så himla svåra att läsa av för de ger ofta streck även när det är negativt :(
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-26 09:13:13 följande:


    Nytt test på morgonen. Va ska man tro? Ingen mens mår smått illa.
    På bilden ser det ut som att det är två streck åt ena hållet så jag tror tyvärr inte det är positivt utan i sådana fall ett defekt test. Kan du inte köpa ett cb digital så får du svart på vitt? 
Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?