• Sandra H

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Heeej!

Precis vad jag längtade efter!!!! En tråd där människor har provat metoden från boken No-cry-solution. Jag har precis börjat läsa boken och allt låter ju jättebra, men har det fungerat för er? Hur lång tid tog det?

Vi kämpar hela nätterna med amning varannan timme och det börkjar bli SÅ tröttande... min tjej är nu 6 månader.

Hej så länge! /Sandra

• Sandra H

Vårsol- tack för välkomnandet! Jag förstod inte riktigt... "Tilläggskommentaren i TSen"? Var är det?

• Sandra H

Vårsol! Jag tittade nu på trådstarten och såg vad du menade! Tack! Vad det verkar ha fungerat bra för dig! Grattis! Hur länge har du hållt på nu?

• Sandra H

Någon mer än Vårsol som vill dela med sig av sina erfarenheter? /S

• Sandra H

jessi74- tack för att du ville dela med dig! vad roligt att höra! verkar ju som att det är stor skillnad. hur gammal är isla, förresten och hur längre har ni hållt på med metoden?

• Sandra H

Jessi74- Grattis! Låter ju bara underbart... 7 timmar...(när sov jag det senast????) Spännande att se om det håller i sig för er.

Vi är bara i startgroparna med detta, men jag känner mig förhoppningsfull. Ännu mer när man läser om era framsteg! Idag har jag inhandlat dagbok och börjat skriva ner Gabriellas dag-vilor. Ganska spännande känns det hela.

Det här stadiet då man bara registrerar hur det är nu, hur länge håller man på med det? Är det bara under ett dygn, eller fler? Hur gjorde ni?

Hej hopp! /S

• Sandra H

Finns det förresten fler som har lust att berätta om era erfarenheter med metoden?

• Sandra H

Åh, vad roligt att läsa om era framsteg, Vårsol och Jessi!

Vi är som sagt bara i startgroparna med detta. Idag har vi börjat att göra upp ett kvällsrutinschema i alla fall. Har vi inte haft tidigare.

Jag undrar vid vilken tid brukar ni försöka få era små i säng? Pantley skev att 18.30-19 var bra tider och det känns så väldans tidigt tycker jag. Sambon kommer ju knappt hinna träffa henne alls då!

Nu sover hon fakiskt...såhär tidigt brukar hon inte sova, så det känns ju lyxigt med lite egen tid. Fast jag ammade henne till sömns...

Ha det gott! Roligt att läsa om hur det går för er! :))

Kram, Sandra

• Sandra H

Mamin: Jag har ju som sagt precis börjat med detta, men jag har satt igång samtidigt som jag läser boken och det känns som att det fungerar väldigt bra att göra så. Känns som att den är skriven på så sätt. Lycka till! :)

• Sandra H

Jag gjorde förresten ett sådant schema över hur nätterna ser ut. Skrev upp varje timme hon vaknade, hur länge hon anmmade och när hon somnade om här i går natt. Upptäckte till min förskräckelse att vi vissa pass endast sover 45 minuter åt gången... Inte konstigt att jag kännt mig groggy och gråtfärdig dagen efter...

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution