Idapida - Oskar gör också så när jag söver om honom, men det blir mindre och mindre och tar ca en månad och sen sover han över det där och sover ca 1,5 timme i sträck. Vi har lyckats men sen fallit tillbaka i gamla spår efter magsjuka och flytt. Men ngt som kan göra att han sover längre är om han får sova i min famn med bröstet inom räckhåll. Kanske kan vara värt att testa?
B Elanna - jag har också varit där, alldeles nyligen. Räddningen för mig var att börja träna. 2-3 gångee/vecka gjorde susen och gav ny energi att sätta igång igen. Och när jag fick ny energi började Oskar sova bättre. Vet inte om det är ngt för dig men jag tänkte dela med mig iaf. Jag vet hur desperat det känns
Det här med lovey, jag minns inte riktigt, man kan kanske göra som man vill? Vi har bara haft den på natten för att just sänggåendet på kvällen var problem och då införde vi en rolig tygkatt att leka med en stund i sängen för att det skulle bli roligare för honom att gå och lägga sig. Men vi har den inte som lovey så som Pantley beskriver det, så jag är nog inte rätt person att svara egentligen.