Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

FL:s Valbarometer - Juni 2012

I den riktiga världen (där svenskar och invandrare lever tillsammans, ni vet) så ligger SD trea från slutet, har bara KD och Centern bakom sig. Härligt!

• Tonårsmamman1
    sasQuatch skrev 2012-06-07 17:27:25 följande:
    Mjo, som sagt "många" inte alla.
    Bara för att man inte rankar något högst så betyder det inte heller att det är oviktigt.
    och enligt denna undersökning www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/YouG...

Så tycker 57% att SD driver invandrar och flyktingfrågan bäst. 
    Men det spelar ingen roll, eftersom folk inte tycker att det är en viktig fråga. 
  • Tonårsmamman1
    RasmedvetenKommunist skrev 2012-06-08 14:47:15 följande:
    Svenskar och invandrare lever inte alls tillsammans, vart har du fått det ifrån? Invandrare tenderar att hålla sig till sina egna i invandringstäta områden precis som Svenskarna håller sig till sina egna - Därav uttrycket White Flight!

Invandrare som kommer till Sverige är bara brickor i spelet - fullständigt livsnödvändiga för att bedriva den lönedumpningspolitik som gynnar vår smått sociopatiske och nydumpade statsminister samt andra rika massinvandringsförespråkare som bor långt ifrån mångkulturens misär i förorterna.

Sverigedemokraterna är oftast det tredje eller fjärde största partiet enligt färska opinionsmätningar så ditt andra påstående känns väldigt förvirrat. Då du hade två uppenbara fel av två så kan man anta att ditt inlägg var ironiskt? Eller har du bara blivit felinformerad tro?
    Varken eller, jag har ögon att se med själv och att läsa med. Men jag vet att SD-anhängare gärna töjer på sanningen.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 21:56:12 följande:
    Hur kan V och MP ha över 23% tillsammans? Vad tänker folk med egentligen? Så vackert var det väl ändå inte i det forna DDR om jag inte missminner mig?

Otäckt att 2 av 10 människor man träffar står stolt upprätt och önskar kommunism och blodbad i Sverige Skäms
    Ännu mer konstigt att 5% röstar på f.d. nazister. Önskar folk en ny utrotning av icke önskvärda individer? Ja, tydligen.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 22:45:38 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? 5% i denna tråd har röstat på "osäker för tillfället" Menar du då att alla dessa skulle rösta på Svenskarnas Parti eller Nationaldemokraterna?

Har sett att du tidigare fört en väldigt aggressiv och märklig retorik utan någon större faktamässig substans, vart någonstans vill du egentligen komma?
    Ja, men det tycker ni om alla som inte håller med er. 

Jag menar de 5% som röstade på SD i valet.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 23:03:57 följande:
    Ok, fast du pratar om fd Nazister vilket inte direkt gjorde att jag kopplade till SD som är ett Pro-Israel parti med flera judar i partitoppen som du kanske kan förstå. Därför trodde jag att du syftade på Nationaldemokraterna eller SP.

Om man nu ska prata ren historia så ligger nog S mest risigt till på den fronten.

Ok, vilka är "ni"? Jag har definitivt inte uttryckt min partitillhörighet och om du nu måste veta så tillhör jag dom 5% i denna tråd som faktiskt fortfarande är osäker på vad jag ska rösta på. Det enda jag vet med säkerhet är att det inte blir V eller MP då jag värdesätter äkta demokrati mer än något annat och anser att inget är viktigare för Sverige, därför faller dessa två enfrågiga småpartier bort.
    Då borde SD också falla bort. De har bara en fråga.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 23:03:57 följande:
    Ok, fast du pratar om fd Nazister vilket inte direkt gjorde att jag kopplade till SD som är ett Pro-Israel parti med flera judar i partitoppen som du kanske kan förstå. Därför trodde jag att du syftade på Nationaldemokraterna eller SP.

Om man nu ska prata ren historia så ligger nog S mest risigt till på den fronten.

Ok, vilka är "ni"? Jag har definitivt inte uttryckt min partitillhörighet och om du nu måste veta så tillhör jag dom 5% i denna tråd som faktiskt fortfarande är osäker på vad jag ska rösta på. Det enda jag vet med säkerhet är att det inte blir V eller MP då jag värdesätter äkta demokrati mer än något annat och anser att inget är viktigare för Sverige, därför faller dessa två enfrågiga småpartier bort.
    Konstigt ,jag har läst dig säga i en annan tråd att du ska rösta på SD.
  • Tonårsmamman1
    Jean Pierre Barda skrev 2012-06-15 23:43:11 följande:
    Nej SD faller faktiskt inte bort då dom har en väldigt bred politik som inte är helt olik sossarnas då det begav sig på 60 och 70-talet, en politik som faktiskt byggde sveriges folkhem och som idag tyvärr håller på att raseras av oansvarighet.

Min röst kommer nog S eller SD få men det lutar nog mer mot det sistnämnda eftersom dom känns mer stabila i sina åsikter och sysslar inte bara med röstraggande och valfläsk som aldrig tycks infrias.

Än om SD liksom alla andra är ett parti som strävar efter mer väljare och mer makt så vet man att dom faktiskt gör det som är bäst för Sverige då dom är nationalister. S har ju tyvärr på senare år visat prov på ren och skär svenskfientlighet och det kanske inte direkt är att föredra med ett styre som föraktar den egna kulturen?

Den som lever får se .....
    Visst jätte bred politik. Det är väl därför hela 5% röstar på dom.
Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012