Inlägg från: Jean Pierre Barda |Visa alla inlägg
  • Jean Pierre Barda

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Hur kan V och MP ha över 23% tillsammans? Vad tänker folk med egentligen? Så vackert var det väl ändå inte i det forna DDR om jag inte missminner mig?

Otäckt att 2 av 10 människor man träffar står stolt upprätt och önskar kommunism och blodbad i Sverige Skäms

• Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 21:59:35 följande:
    Ännu mer konstigt att 5% röstar på f.d. nazister. Önskar folk en ny utrotning av icke önskvärda individer? Ja, tydligen.
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? 5% i denna tråd har röstat på "osäker för tillfället" Menar du då att alla dessa skulle rösta på Svenskarnas Parti eller Nationaldemokraterna?

Har sett att du tidigare fört en väldigt aggressiv och märklig retorik utan någon större faktamässig substans, vart någonstans vill du egentligen komma?
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 22:50:25 följande:
    Ja, men det tycker ni om alla som inte håller med er. 

Jag menar de 5% som röstade på SD i valet.
    Ok, fast du pratar om fd Nazister vilket inte direkt gjorde att jag kopplade till SD som är ett Pro-Israel parti med flera judar i partitoppen som du kanske kan förstå. Därför trodde jag att du syftade på Nationaldemokraterna eller SP.

Om man nu ska prata ren historia så ligger nog S mest risigt till på den fronten.

Ja, men det tycker ni om alla som inte håller med er.

Ok, vilka är "ni"? Jag har definitivt inte uttryckt min partitillhörighet och om du nu måste veta så tillhör jag dom 5% i denna tråd som faktiskt fortfarande är osäker på vad jag ska rösta på. Det enda jag vet med säkerhet är att det inte blir V eller MP då jag värdesätter äkta demokrati mer än något annat och anser att inget är viktigare för Sverige, därför faller dessa två enfrågiga småpartier bort.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 23:13:23 följande:
    Då borde SD också falla bort. De har bara en fråga.
    Nej SD faller faktiskt inte bort då dom har en väldigt bred politik som inte är helt olik sossarnas då det begav sig på 60 och 70-talet, en politik som faktiskt byggde sveriges folkhem och som idag tyvärr håller på att raseras av oansvarighet.

Min röst kommer nog S eller SD få men det lutar nog mer mot det sistnämnda eftersom dom känns mer stabila i sina åsikter och sysslar inte bara med röstraggande och valfläsk som aldrig tycks infrias.

Än om SD liksom alla andra är ett parti som strävar efter mer väljare och mer makt så vet man att dom faktiskt gör det som är bäst för Sverige då dom är nationalister. S har ju tyvärr på senare år visat prov på ren och skär svenskfientlighet och det kanske inte direkt är att föredra med ett styre som föraktar den egna kulturen?

Den som lever får se .....
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 23:42:25 följande:
    Konstigt ,jag har läst dig säga i en annan tråd att du ska rösta på SD.
    Har jag mycket svårt att tro men länka gärna? Är det på samma ställe där det står att SD är nazister tro?
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-15 23:47:12 följande:
    Visst jätte bred politik. Det är väl därför hela 5% röstar på dom.
    Nu tänker du lite väl enkelspårigt tror jag, SD är ett förhållandevis nytt parti och har också fått utstå en svårartad,missvisande och aggressiv hatkampanj och dessa två faktorer är givetvis den största orsaken till att SD inte fick mer än 5,6% i valet 2010, har givetvis inget med bredden av politik att göra.

Danske folkeparti som bedriver en liknande ansvarsfullhet i politiken hade också en väljarskara på 5% en gång i tiden men nu på stabila 12% och tredje största parti i Danmark. SD har just presenterat tvåsiffrigt i opinionsresultat och går givetvis åt samma håll då dom faktiskt till skillnad emot många andra har en ekonomiskt hållbar och socialt vettig politik.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 00:08:34 följande:
    Visst....
    Som föregående talare så vist just berättade för dig så hade du inte rätt i detta påstående heller precis som du inte haft rätt i något annat påstående du delgivit oss på detta forum.

Det är ett fritt och demokratiskt land och starka åsikter ska alltid välkomnas, men snälla "Tonårsmamman1" För diskussionens relevans och värde så är det alltid bättre om båda parter vet vad dom pratar om och är pålästa innan dom här starka åsikterna öppet skrivs ner.

Om du tex vill säga att vänsterpartiet har en bättre politik än SD så bör du lugnt och sakligt förklara varför du tycker att det förhåller sig på detta sätt.

Att du har läst i en kommunisttidning att det Judiska SD är Nazister räcker givetvis föga långt i verkligheten och skapar givetvis ingen vettig debatt.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 00:32:15 följande:
    Oj oj hetsa inte upp dig nu. Var har jag skrivit något om vänsterpartiet? Du läser som en kratta.
    Läser inte alls som en kratta och hetsar inte upp mig för fem öre faktiskt, dessa två påståenden får nog allt du äta upp och begrunda en smula Tonårsmamman1.

Läs denna mening igen tack.

Om du tex vill säga att vänsterpartiet har en bättre politik än SD så bör du lugnt och sakligt förklara varför du tycker att det förhåller sig på detta sätt.

Vill att du lägger ett lite extra fokus på förkortningen t.e.x. I en svart-vit värld(din?) så skrev jag "Och du som säger att vänsterpartiet har en bättre politik än SD ....... "

Den mening jag skrev var meningen att tillämpas som ett hypotetiskt exempel och ......

Ok, tror det gått fram att du återigen hade fel och bör åtnjuta en god natts sömn nu samt vakna upp i morgon med begrundan i åtanke.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-16 00:51:30 följande:
    Du är bra på att vända och vrida på vad du själv skriver och vad andra skriver. Tyvärr blir du inte mer trovärdig för det.
    Nu har du snurrat in dig ytterligare och jag tror det vore till din fördel med ett tillnyktrande för ditt eget bästa nu.

Men ....

Vad har jag vänt och vridit på? Är nästan säker på att jag rakt på sak förklarat saker och ting för dig helt utan krusiduller men det vart tydligen för mycket att ta in på en och samma dag, nu ska jag faktiskt åtnjuta lite sömn men jag ser såklart fram emot ditt övertänkta svar imorgon.

PS. Skriv gärna ner din partitillhörighet som sidfot
  • Jean Pierre Barda
    Anghammarad skrev 2012-06-16 12:44:59 följande:
    Fast jag kan visa en källa. Kan du? 
    Hittade tyvärr ingen trovärdig källa till den specifika bilden men att S historiskt sett haft en förkärlek till nazism är väl vedertagen fakta vid det här laget. Kanske därför dom idag präglas av ren anti-vithet och makaber svenskfientlighet för att tvätta bort deras mörka förflutna som du kan läsa mer om här:

sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Nu är jag förvisso en person som helst lever i nutid och hellre blickar framåt än bakåt men ni SD-hatare tycks vara extremt intresserade av historia då det gagnar ert hat och vi och dom-skapande
Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012