Inlägg från: Jean Pierre Barda |Visa alla inlägg
  • Jean Pierre Barda

FL:s Valbarometer - Juni 2012

Anghammarad skrev 2012-06-16 13:46:06 följande:

Så det vara bara gripet ur luften? På vilket sätt kände du att det inlägget skulle argumentera på ett intelligent sätt för din åsikt?

Det börjar bli lite väl genant nu att du bara återkommer med ett nytt nick så fort du blir bannad och fortsätter med dina imbecilla inlägg och påhopp. Men det är klart, vill du agitera för SD på det sättet och tro att det gagnar er sak så inte mig emot.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar men håll dig gärna till ämnet istället för att komma med meningslösa påhopp.

Du är väl inte en sån där Socialdemokrat?
  • Jean Pierre Barda
    billybuttern skrev 2012-06-16 15:17:18 följande:
    Här har du en till kul historia, 

Invandrade analfabeter röstar på Sverigedemokraterna

www.realisten.se/2010/09/17/invandrade-analfa.../
    Hahaha, till skillnad ifrån den alldagliga länken ifrån Tonårsmamman1 så var ju detta faktiskt humoristiskt på riktigt.

Sen att man kan ifrågasätta att vissa individer ska inneha rösträtt är en annan diskussion, personligen anser jag att förmågan att läsa vore av vikt då det annars kan bli svårt att förstå innebörden av ett partiprogram

Man kanske kan införa någon form av politiska bildböcker för våra nyanlända och nybyggande entreprenörer?
  • Jean Pierre Barda
    Velouria skrev 2012-06-17 10:56:25 följande:
    Jamen precis...Det var bättre förr när nazisterna styrde europa.
    Visste inte att nazisterna styrde i Sverige på 50,60 och 70-talet, jag trodde i min enfald att det var sossarna. Märkligt att så fort någon med all rätt är negativt inställd till utomeuropeisk massinvandring så ska det börja tuggas om nazism. Tror inte riktigt det var det som Labolina önskade.

Utan det gamla trygga Sverige där pensionärer kunde ta sin kvällspromenad med hunden utan att bli sparkad till medvetslöshet av Araber eller där 25% av våra ungdomar inte diskriminerades och behövde kämpa om vartenda skitjobb pga av att lökhackare ifrån andra sidan jordklotet valde att resa hit.
  • Jean Pierre Barda
    Anghammarad skrev 2012-06-18 08:09:02 följande:

Det mördas i snitt 100 personer per år (eller egentligen är det lite  färre just nu ,mordfrekvensen i landet har  nämligen minskat på senare år. Men vi säger 100. 25% av dem som mördas är dessutom av utländsk härkomst och jag gissar att du inte fäller några tårar över dem.

I din lista finner vi 95 namn på personer du påstår ha mördats av invandrare under en period av 22 år. Det innebär att du listat 4.3% av alla mordfall i Sverige och anför det som något slags bevis för hur fel invandring är.

Det jag vill se nu är en namnlista baserad på de övriga 2105 av personer som mördats av etniska svenskar.

Detta inlägg ger utlopp för hur förvirrad och ointelligent den genomsnittlige vänsterextremisten egentligen är.

Du använder alltså språket vänsterextremistiska och har tydligen kommit fram till att utomeuropeisk invandring skall vara mycket positiv för att vi redan har inhemska problem i Sverige? intressant!

Påståendet är givetvis enormt fel och då måste en nationalist eller demokrat förklara för kommunisten hur det ligger till eftersom kommunisten oftast inte förstår någonting överhuvudtaget.

Kommunisten tycker att det är bra att mordfrekvensen ökar i Sverige, att 14% står för 4,3% av alla mord tycker kommunisten är bra och vill därför öka på minoriteten som gärna mördar. smart? Nej!

Att 14% av alla "Svenskar" utgör 60% av Sveriges socialbidragstagare tycker kommunisten är underbart och vill därför ta in mer utomeuropeiska invandrare. Smart? Nej!

Att 14%(utländska entreprenörer) utgör över 40% av Sveriges fängelsekunder innebär en enorm överrepresentation av nybyggare i fängelserna och beskrivs tydligen som exotiskt, därför vill kommunisten öka andelen nybyggare i Sverige. Smart? Nej!

Kommunisten har likt Nalle Puh en väldigt liten hjärna än om bara den sistnämnda vill erkänna det.
    Kommunisten förstår således inte att dom 95 människor som BillyButtern postade i inlägget ovan idag skulle ha levat om kommunisten varit en god och ansvarsfull människa och röstat för Sveriges och dess invånares väl.

Kommunisten förstår oftast ingenting, åtminstone ingenting som har med godhet,solidaritet eller statistik att göra.
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-18 18:39:58 följande:
    Gud vad rädd jag blir. Vilka är farligast, kommunisterna eller muslimerna? Muslimerna ser jag ju vem det är. Visst alla kanske inte muslimer som ser ut som det, men det spelar ju ingen roll, det är ju ändå bara invandrare, skit samma.
    Värre är det med kommunisterna. Hur ser dom ut? Dumma som spån, verkar det som. Men hur skiljer jag då dom från Sverigedemokaterna, de är ju också dumma som spån?
    Det fanns tidigare en kvinna här på forumet som hette "Marlean" denna kvinna visste ingenting om någonting och ändå så var hon väldigt envis och skulle delta i diskussionen, pratade oftast om högerextremism och Hitler av någon anledning? Tyvärr uteblev övriga relevanta argument, du påminner om henne, nog om det!

Varför är Sverigedemokraterna dumma som spån? Vore tacksam om du kan berätta vad som är så "dumt" med deras politik? Som vanligt vill vi också läsa dom källförteckningar du kan hitta som bevis för din nya upptäckt.

Är deras invandringspolitik en ekonomisk förlust för Sverige eller tänker du på något annat?
  • Jean Pierre Barda
    Anghammarad skrev 2012-06-18 18:38:54 följande:
    Har du som målsättning att bli bannad minst en gång om dagen eller?
    Nej men att få ett relevant svar ifrån en vänsterflummare vore trevligt? har försökt i över ett år utan framgång.

Önskar faktiskt att man kunde se någon form av tankegång i era åsikter, men man kanske måste inse att SD har 100% rätt då det tycks vara så svårt att ge ett endaste motargument .....
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-18 19:15:16 följande:
    Oj, det är OK för er att tala illa om kommunister men jag får inte tala illa om Sverigedemokrater? Olika regler för olika människor, ja det låter som Sverigedemokrsterna i ett nötskal. 
    Nog om det, vi fyller upp en medelstor svensk stad varje år med MENA-invandrare(ca 40.000) vilka är fördelarna med det enligt dig?
  • Jean Pierre Barda
    Anghammarad skrev 2012-06-18 20:06:41 följande:

För att ha så höga tankar om din egen förträfflighet kommer du förbluffande ofta med uttalanden som inte bara är rena falsarier utan dessutom extremt lätta att motbevisa. Kan du sålunda ta fram statistik som visar att det kommer 40000 invandrare från dessa länder per år.

Motbevisa mig gärna, tror inte att jag har nämnvärt fel då jag nämner siffran 40.000 och jag orkar inte leta nu, men om vi har en total invandring på runt 100.000 så är det väl inte helt orimligt att 40.000 kommer ifrån det bidragssnyltande MENA?

Förövrigt är det onödigt att ens diskutera, vi har bevisligen en enorm nettokostnad pga invandring och det jag är mest intresserad av att veta är varför du är positivt inställd till något som är negativt för Sverige på alla plan?

Om du inte är korkad, vad beror det då på?
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-18 19:41:45 följande:
    Varför svarar inte du på min fråga när jag måste svara på dina? 
    Olika regler för olika människor, SD i ett nötskal. 
    Du fyller ingen funktion i en diskussion, det fanns nazism i Tyskland 33, din subjektiva åsikt är att Sverigedemokrater är dumma och du tycker att utomeuropeisk massinvandring är bra.

Vi vet detta nu.

Vore relevant om du kunde förklara varför du tycker så men då du bevisligen inte har något behov av att förklara din ståndpunkt så är det bättre att du är tyst och inte tar upp onödig plats i trådarna.
  • Jean Pierre Barda
    Lavish skrev 2012-06-18 20:24:39 följande:
    Det blir miljöpartiet eftersom jag tycker miljön är den viktigaste frågan.

Invandrarna är bara en elefant i ditt vardagsrum TS.
    affes.wordpress.com/2012/02/10/debatt-om-valdet-i-malmo/

Säkert, sen vet jag inte varför du hatar glesbygdsfolk och Sverige? MP är väl faktiskt tom värre att rösta på än VPK då det gäller att rasera Sverige i ilfart.
  • Jean Pierre Barda
    Lavish skrev 2012-06-18 20:27:18 följande:
    Självklart är det de som inte tycker som du som "tar upp onödig plats i trådarna".
    Absolut inte, men så länge man inte kan förklara varför man tycker som man tycker utan bara kommer med subjektiva åsikter och meningslösa floskler så ser jag inte meningen i att ha en diskussion.
  • Jean Pierre Barda
    Anghammarad skrev 2012-06-18 20:26:19 följande:
    Det var inte jag som kom med påståendet så det är knappast jag som behöver bevisa det. Jag kan ge dig en liten hint. scb.se
    Du svarade inte på frågan? Som sagt så orkar jag inte leta statistik ikväll, du eller någon annan kan väl hitta info om hur många bidragssnyltare som kommer just ifrån MENA-området?

Tror fortfarande att min siffra på 40.000 inte är helt långt ifrån sanningen .....
  • Jean Pierre Barda
    Lavish skrev 2012-06-18 20:34:12 följande:
    Jag hatar inte glesbygsfolk, jag tycker bara att miljön är viktigare än deras reskostnader.
    Beware of the judgement day!

Låt mig bara veta vad som sades på senaste indoktrineringslägret?

Skäms för att vara Svensk Kräks
  • Jean Pierre Barda
    Lavish skrev 2012-06-18 20:37:47 följande:
    Vad tråkigt att du skäms över att vara svensk. Jag är väldigt stolt över att vara svensk.
    mmm, tycker det är synd att du inte levde för 65 miljoner år sedan och kunde rädda dinosaurierna ifrån yttre hot, verkligen,

Idag går du i ett led viftandes med röda flaggor och gula skäror och tycker du är en alldeles ypperlig människa, och smart framförallt.

Om 50 miljoner år kommer säkert dom få mikroskopiska djurarter som överlevt och lever invid jordens kärna att tacka dig ödmjukast för att du förespråkade kommunism och tyckte vi skulle höja energiskatten 2012.

Helt övertygad! Kunskap är makt!
  • Jean Pierre Barda
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-18 20:47:54 följande:
    2011 var nettoinvandringen 45 000 personer. 
    mmm, stämmer säkert ypperligt. Hur många av dessa kom ifrån MENA-området?

Jag var lite wild and crazy och drog till med en medelstor Svensk stad, hur många är det egentligen?
  • Jean Pierre Barda
    Lavish skrev 2012-06-18 20:54:51 följande:
    Vad synd att du inte levde för 80 år sen så du kunde ha hjälpt till att hitta en slutgiltig lösning för elefanten...
    Nja, pratar helst om miljontals år. Det är så man löser nutida problem.

Min röst går också till miljöpartiet nu när jag fått tänka efter en smula, syns på nästa demonstration ... vi ska ladda säcken med stenar du och jag  tillsammans
Svar på tråden FL:s Valbarometer - Juni 2012