Anonym skrev 2012-06-08 19:24:02 följande:
Alltså jag blir helt tårögd, sitter här med en otrolig lättnad och ett leende på läppen. Efter att ha läst era svar blir jag bara glad. Jag vill bara krama om er alla. P30, vet riktigt inte hur jag ska förklara mig, ditt svar gjorde mig otroligt glad, tack verkligen, och alla ni andra! Ferdinand, tack verkligen. När tankarna är som värst ska jag kolla igenom alla era svar! Kloka människor! Kramar till er alla!
Du behöver inte tacka, bara skicka vidare till några andra när du förstått hur det hänger ihop och är trygg och glad för att du är just den du är. Låt det sprida sig! :)
Min dotter som är 13 blev tillsammans med en tjej på FB för några veckor sedan. Min bror ringde och var upprörd så jag fick vara extra tydlig mot henne vid läggningen. Hon får vara exakt den hon vill vara, det finns inget som kan ändra på att hon är min dotter och att jag älskar henne, framför allt inte en liten skitsak som vilken kategori människor hon blir förälskad i. Inte så länge hon är glad, nöjd och stolt över den hon är - och är rädd om de runt omkring sig.
För mig blir det också så otroligt tydligt att allt formar mig som person. Fram tills för några år sedan var jag så mån om att må bra, var konflikträdd osv. Jag skrev nyss i en annan tråd som handlar om huruvida man fick smisk på stjärten som liten och det blir så tydligt för mig att allt dåligt jag har varit med om, våld, sexuellt utnyttjande, dålig självkänsla, 60 kilos övervikt och en massa annat faktiskt inte är en tung börda att bära så här efteråt. Då var det förstås förjävligt, men varje tuff sak man kommer över skottar upp självkänsla och självförtroende. Efter varje jobbig sak inser jag: det skulle jag inte velat vara utan, utan dessa erfarenheter hade jag ju inte varit den jag är.
Så bär ditt huvud högt, var stolt över den du är, våga vara öppen mot andra, våga bli sårad, men gör din grej.
Puss & kram!