• Anonym (nöjd :))

bukplastik, före och efter!

här kan alla som gjort bukplastik och som vill ladda upp sina före och efterbilder.
    här kommer mina :) 
    första bilden är dagen före bukplastiken och den andra bilden är ca 3 veckor efter. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-06 20:43
    tack för alla fina kommenatarer. såg att jättemånga hade skrivit sedan igår så jag skriver lite här istället!
    Jag har gjort min bukplastik på strandkliniken i stockholm och jag fick betala 50 000. Jag gjorde en full bukplastik och 1 kg hud togs bort från magen. magmusklerna syddes även ihop på grund av att de hade delat sig.
  • Svar på tråden bukplastik, före och efter!
  • chandelier

Hejhej

Jag gjorde en bukplastik i tisdags och jag är hel nöjd med resultatet redan. Jag är 160 och väger 53. 22 år med två barn, ena är 2 år och den andra är 5 månader. Min mage blev förstörd från första graviditeten då jag gick upp 30 kilo, även fast jag gick ner till min ursprungliga vikt så hängde magen och var väldigt rynkig. Det har bara gått några dagar men det gör inte alls så ont som jag trodde att det skulle göra. Jag tar knappt några smärtstillande, endast när jag vill sova riktigt gott för jag ligger inte så bra än. Jag opererade mig i Landskrona (citadellkliniken). Tuve Mårtensson hette min kirurg. Han tog bort 630 g hud ska försöka lägga in bild lite senare

Krambjörn skrev 2012-06-13 12:47:47 följande:
    Vad betalade ni?
    Hur lång väntetid fick ni innan ni gjorde detta?
    Några komplikationer?  

* jag betalade 50 000 för full bukplastik
    * på strandkliniken är policyn att man ska få en operationstid inom en månad
    * jag har inte fått några komplikationer  
  • Snowwoman

Jag får min bukplastik gratis av landstinget då jag uppfyllde kraven som dom har.

• Anonym (bråck..)

Har ni gått till husläkare för bedömning när ni fått bukplastik bekostad av landstinget?

Jag har delade magmuskler och troligtvis minst två bråck (ärrbråck från kejsarsnitt och navelbråck; inte ännu bekräftat med ultraljud). Misstänker även ett bråck högre upp. Har ont av och till och måste "hålla emot" bråcken när jag går på toaletten.

I övrigt är jag vältränad, i bra form och inte överviktig, men har problem med magmusklerna och bråcken. 

Räcker detta för att få operationen bekostad? Eftersom jag har så delade magmuskler tror jag inte att det räcker med att endast sy ihop bråcken.

• vampyria2
    Husmamman skrev 2012-06-18 22:09:28 följande:
    Snowwoman, vilka är kraven?
    Det är olika, skiljer sig hårt från landsting till landsting, helt sjukt att det är på det viset Obestämd
  • Anonym

Kort fråga till er vars mage påverkats mkt av graviditeter. Specifikt med delade magmuskler. Har ni några fysiska besvär av detta? Ni som opererat er, har ni haft besvär och hur är det efter operationen? Själv upplever jag såklart dåligt stöd vilket känns i ländryggen. Men jag kan ibland få väldigt ont i magen, men oftast känns det bättre när jag håller in magen med händerna, eller använder korsett de gångerna som stöd alltså.

Anonym skrev 2012-06-24 17:19:03 följande:
    Kort fråga till er vars mage påverkats mkt av graviditeter. Specifikt med delade magmuskler. Har ni några fysiska besvär av detta? Ni som opererat er, har ni haft besvär och hur är det efter operationen? Själv upplever jag såklart dåligt stöd vilket känns i ländryggen. Men jag kan ibland få väldigt ont i magen, men oftast känns det bättre när jag håller in magen med händerna, eller använder korsett de gångerna som stöd alltså.

innan operationen hade jag väldigt ont i ryggen och magen svällde upp som en ballong när jag hade ätit.
    nu efter operationen har jag inte ont i ryggen alls, jag har fått en mycket bättre hållning och magen svullnar inte upp längre.  

• belnea721

Jag ska också göra både buk o bröst plastik, min man har lovat o ställa upp med barnen när jag blir sjukskriven, men hur länge efter ca har man ont mina magmuskler ska också fästas.

Svar på tråden bukplastik, före och efter!