• Anonym (nöjd :))

bukplastik, före och efter!

här kan alla som gjort bukplastik och som vill ladda upp sina före och efterbilder.
    här kommer mina :) 
    första bilden är dagen före bukplastiken och den andra bilden är ca 3 veckor efter. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-06 20:43
    tack för alla fina kommenatarer. såg att jättemånga hade skrivit sedan igår så jag skriver lite här istället!
    Jag har gjort min bukplastik på strandkliniken i stockholm och jag fick betala 50 000. Jag gjorde en full bukplastik och 1 kg hud togs bort från magen. magmusklerna syddes även ihop på grund av att de hade delat sig.
  • Svar på tråden bukplastik, före och efter!
  • sinfulmist

Blev jätte bra men skulle aldrig betala så mycket för den lilla degmagen. Den går att få bort min var dubbelt så stor och jag fick den platt. det enda skillnaden var att jag var skrynklig runt naveln men inget som störde mig.

sinfulmist skrev 2012-06-06 20:18:26 följande:
    Blev jätte bra men skulle aldrig betala så mycket för den lilla degmagen. Den går att få bort min var dubbelt så stor och jag fick den platt. det enda skillnaden var att jag var skrynklig runt naveln men inget som störde mig.

tack !
    men nej det gick inte att få bort på något annat sätt...det syns inte på bilden, men putmagen var inte fett som gick att banta bort. putmagen bestod av 1 kg slapp hud
  • Stövelkatten
    sinfulmist skrev 2012-06-06 20:18:26 följande:
    Bara för att du var dubbelt så stor och du fick den platt innebär det ju inte att det fungerar så för alla? Det finns ju en tanke med att man helst ska ha ett visst BMI osv innan operation... det handlar ju också om magmusklerna, inte om att träna bort fett.
    Stövelkatten skrev 2012-06-06 20:40:10 följande:
    Bara för att du var dubbelt så stor och du fick den platt innebär det ju inte att det fungerar så för alla? Det finns ju en tanke med att man helst ska ha ett visst BMI osv innan operation... det handlar ju också om magmusklerna, inte om att träna bort fett.
    precis, det var inte fett jag hade på magen. Det går inte skära bort övervikt. Det är ju huden som skärs bort när man gör en bukplastik :)
    Jag var normalviktig när jag gjorde operationen 
    vampyria2 skrev 2012-06-06 14:22:46 följande:
    Gjorde en bukplastik för 5 veckor sedan men tog faktiskt inga före bilder, ångrar det lite nu faktiskt Obestämd 

Men en fråga ni som har gjort en hade ni jätte ont efter åt? Jag blev så förvånad att jag inte hade det, hade läst överallt att man skulle ha så ont de första dagarna, visst kändes det men ont skulle jag inte vilja kalla det.
    nej jag hade inte jätteont efteråt, jag var faktiskt förvånad över hur lite ont jag hade :)
    men det hör nog inte till vanligheterna att må så bra som jag faktiskt gjorde :) 
    pseudonym1 skrev 2012-06-05 23:05:35 följande:
    måste bara fråga ni som gjort buken...
    Hur va det efteråt med lyft?
    Jag är ensamstående och lillgrabben kommer att vara 16 mån i augusti när jag gör mitt.
    Pappan har barnen oxå och jag kommer få hjälp av honom i början men jag oroar mig ändå med hur mkt man kan undvika lyft osv för så länge som läkningsprocessen är vill jag ju inte vara utan dem.
    Kommer få va ensam de första dagarna iaf sen tänkte jag försöka träffa dem varje dag o typ sitta på golvet eller ngt men när kan man egentligen börja med vardagssaker som att klä på o ni vet allt?
    jag hade mina barn på dagis de veckor som jag skulle undvika lyft och när pappan var hemma fick han ta lyften med barnen. Även fast jag kunde lyfta, så sa kirurgen att jag inte fick lyfta på ca 4 veckor, så det var jag stenhård med. Jag betalar inte 50 000 för att sedan slarva med läkeprocessen :)
    hur snabbt man kan börja med vardagssaker får man känna efter själv, det är så olika från person till person hur man mår. 
  • aupendi

Kan man bli beviljad en operation om man har delade magmuskler även om det inte beror på en graviditet?

• aupendi

Via landstinget menar jag då :) Utan att betala själv.

Svar på tråden bukplastik, före och efter!