• Anonym (nöjd :))

bukplastik, före och efter!

här kan alla som gjort bukplastik och som vill ladda upp sina före och efterbilder.
    här kommer mina :) 
    första bilden är dagen före bukplastiken och den andra bilden är ca 3 veckor efter. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-06 20:43
    tack för alla fina kommenatarer. såg att jättemånga hade skrivit sedan igår så jag skriver lite här istället!
    Jag har gjort min bukplastik på strandkliniken i stockholm och jag fick betala 50 000. Jag gjorde en full bukplastik och 1 kg hud togs bort från magen. magmusklerna syddes även ihop på grund av att de hade delat sig.
  • Svar på tråden bukplastik, före och efter!
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-05 23:54:00 följande:
    Om man gjort en TT har man ju tight sytt ihop musklerna så nej, de ska inte kunna spricka i sär  

Gravid kan man bli och det kan gå bra, men det blir trångt som sjutton för bebisen och är säkert ganska smärtsamt för mamman.

Har även läst om ett fall där bebisen var på väg att "krossas" så de fick ta ut en liten underviktig parvel redan i vecka 30.

I de flesta fall går det dock "okej" 
    Men hur är det nu med delade magmuskler som man får ihopsydda, om man tänkt skaffa fler barn i framtiden? Såg bara ett inlägg om det, men det lät ju väldigt ruskigt och speglade inte alls den uppfattning jag hade (att det går fint men att resultatet givetvis med största sannolikhet försvinner efter graviditeten och att man då är tillbaka på ruta ett igen, så att säga). Finns det några bra källor på detta eller...?

Jag är nämligen 23 och har en riktigt ful putmage med massa sladder och hud (jag har även "välsignats" med en härlig, tjock fettsamling under den lösa huden på magen, som inte går att banta bort och som får magen att se ännu större ut), och även om jag är singel nu och inte för stunden känner att jag vill ha fler barn så är jag inte säker på att jag kommer känna så när jag är klar med med utbildningen och jobbat om 7-8 år och så och kanske träffat en ny man. Men samtidigt så vill jag inte slänga bort de bästa åren av mitt liv på att känna mig ful och oproportionerlig heller. Väntar jag till jag är 35 med att fixa magen så känns det som jag har slösat nästan femton år som ful, det känns inte heller bra. Jag tänkte göra en operation nu om ett år och sedan skaffa barn om ca tio år om jag fortfarande vill och kan och kanske göra en ny operation om jag vill då, men nu blev jag orolig...
  • ELLEN0101

Kan du inte ta en bild framifrån också kul med lyckad resultat får man stor ärr efter eller hur ser det ut ?SkålDet ser fint ut ....

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-06 23:33:53 följande:
    Jag är nämligen 23 och har en riktigt ful putmage med massa sladder och hud (jag har även "välsignats" med en härlig, tjock fettsamling under den lösa huden på magen, som inte går att banta bort och som får magen att se ännu större ut),
    Varför skulle du inte kunna banta bort fettet?
  • infragilis
    Anonym skrev 2012-06-06 23:33:53 följande:
    Men hur är det nu med delade magmuskler som man får ihopsydda, om man tänkt skaffa fler barn i framtiden? Såg bara ett inlägg om det, men det lät ju väldigt ruskigt och speglade inte alls den uppfattning jag hade (att det går fint men att resultatet givetvis med största sannolikhet försvinner efter graviditeten och att man då är tillbaka på ruta ett igen, så att säga). Finns det några bra källor på detta eller...?

Jag är nämligen 23 och har en riktigt ful putmage med massa sladder och hud (jag har även "välsignats" med en härlig, tjock fettsamling under den lösa huden på magen, som inte går att banta bort och som får magen att se ännu större ut), och även om jag är singel nu och inte för stunden känner att jag vill ha fler barn så är jag inte säker på att jag kommer känna så när jag är klar med med utbildningen och jobbat om 7-8 år och så och kanske träffat en ny man. Men samtidigt så vill jag inte slänga bort de bästa åren av mitt liv på att känna mig ful och oproportionerlig heller. Väntar jag till jag är 35 med att fixa magen så känns det som jag har slösat nästan femton år som ful, det känns inte heller bra. Jag tänkte göra en operation nu om ett år och sedan skaffa barn om ca tio år om jag fortfarande vill och kan och kanske göra en ny operation om jag vill då, men nu blev jag orolig...
    Magmusklerna kommer att dela på sig som vanligt under graviditet. Det går alltså bra att bli gravid igen, men helst ska det ha gått minst ett år sedan sedan operationen gjordes. Det blir, som du skriver, som att gå tillbaka till ruta ett.
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Maxbox skrev 2012-06-06 14:54:18 följande:
    Sååå fin du blev! Jag ser ung. ut som dig på förebilderna. Har tänkt mig en operation när minsta inte vill bli buren längre, så om ca. 1-1,5 år.

Tack så mkt :) Jag är väldigt nöjd även om det blivit en liten bula ovanför snittet. Jag gjorde min OP (även bröstlyft samtidigt) när minsta precis fyllt 1 år (min 30 års present till mig själv ;)) Det gick bra med lyft och skötsel av barnen. Min man var pappaledig och jag blev sjukskriven i 5 v från mitt jobb i vården. Lycka till :)
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
Svar på tråden bukplastik, före och efter!