Inlägg från: Mollan77 |Visa alla inlägg
  • Mollan77

Några fler viktväktare?

Jag har just startat med vv. Har mååånga kilo att tappa. Jag tycker att appen är helt suverän. Skönt att slippa logga in på datorn varje gång man ska lägga in vad man ätit. Jag har tidigare tappat 30 kg (från 88 kg till 58 kg) med vv och vet att det fungerar om man håller sig till "reglerna". Efter den senaste graviditeten väger jag ändå mer, men har inte samma målvikt. Tänkte sikta in mig på 65 kg. Det innebär att jag måste tappa hela 35 kg!! Känns som en lång väg att vandra, men samtidigt kul!
    Kommer att väga mig på torsdagar.
    Träningen får jag ta det lite lugnt med för tillfället eftersom jag fortfarande har problem med foglossning efter förlossningen.
    Känner mig jättetaggad :)

• Mollan77

Det tog 10 månader ungefär. Det första halvåret tränade jag inget alls, utan ändrade bara kosten. Sen började jag träna också och mådde dubbelt så bra :)
    Nu planerar jag att försöka komma igång med träning så fort som möjligt.

• Mollan77

Tränade lite olika. Styrketräning, spinning body pump bl.a. Blev helt besatt och tränade oftast 6 dagar i veckan, ibland fler pass på en dag.
    Hoppas jag kan komma tillbaka till samma känsla för träning. Men jag vet att det är så mycket enklare att träna om man inte har så mycket övervikt. Att vara smal och träna är mycket roligare. Lite moment 22 :)
    Hur många kilo ska du tappa?

• Mollan77

Vad roligt att vi är fler som kan peppa varandra!
    Jag kommer också att gå på möten. Har inte testat det innan så det ska bli intressant :)
    Imorgon är det dags för vägning. Har inte kört en full vecka eftersom jag började i lördags, men är ändå hoppfull :) Jag har skött mig exemplariskt!
    Spännande att se vad vågen visar...

• Mollan77

-1,2 kg :)
    Väldigt bra på 6 dagar om jag får säga det själv :)
    Kunde inte ta mig iväg till mötet, så jag vägde mig hemma..
    0 poängsoppa brukar jag inte äta. Vet inte riktigt vad det är faktiskt. Jag tycker att jag har svårt att få i mig alla poäng under dagen redan nu. Så 0 poängsoppa får nog bli senare när jag har färre poäng att äta per dag.

• Mollan77

Verkligen lovely luckiest!!! Forstsätter vi göra exakt det vi gör så når vi målet!!!

• Mollan77

Jag brukar sikta in mig på var 5:e kilo som delmål. Då har jag mycket lättare att motivera mig eftersom de kommer hyfsat tätt..
    Idag han jag inte heller få i mig alla points :(
    Hade 11 p kvar. Känner mig absolut inte sugen på några onyttigheter. Tycker inte att det är värt att slösa poäng på som tur är. Hoppas att den känslan håller i sig.
    Imorgon blir det träningspremiär. Ska försöka mig på ett spinningpass. Jag hoppas att min foglossning har gett med sig såpass att jag klarar det. Annars blir jag jätteledsen...

• Mollan77

Idag har jag varit duktig och nästan fått i mig alla pp. Nu ikväll blev det en kycklingsallad med lite fetaost och oliver. Har några pp kvar och då får det bli knäckemacka med minikeso och rökt kalkon.
    Spinningen gick sådär... Lyckades bita ihop 15 min i alla fall innan det gjorde för ont. Körde lite lätt styrketräning efter det. Så gött det var :)
    Jag är så sugen på att väga mig, men nu ska jag hålla mig till torsdag!!

• Mollan77

Jag har också dille på att väga mig. Men jag försöker hålla mig nu, men det är svåååårt!
    5pp kvar ikväll... Vad ska jag göra åt det? Inget förmodligen. Är inte hungrig bara trött. Det får bli ett glas vatten och sen sängen.
    Jajja, hur länge har du stått still?
    Jag upptäckte vid min förra runda med vv att min viktnedgång följde min menscykel. Stod alltid still under mensen, sen en extra skjuts ner just efter mens och sedan lite lagom nedgång innan det var dags för nästa mens. Jag antar att det hade med vätskeansamling i samband med mensen att göra...? Kan det ha med det att göra Jajja?

Svar på tråden Några fler viktväktare?