Inlägg från: Mollan77 |Visa alla inlägg
  • Mollan77

Några fler viktväktare?

Kul med lite matinspiration :)
    Då var det vägningsdags idag då... Igår hade jag 11 pp kvar :( jag måste bli bättre på att förbruka dem! Midsommar blir en utmaning. Men jag vet att jag kommer kunna hålla mig till mina pp. Jag tycker inte att det är värt att fuska. Jag blir bara ledsen och tänker på det i ett par veckor efteråt om jag inte sköter mig. Nån gång när jag har ätit lite för mycket så har jag tyckt att jag har sabbat allt och lika gärna kan skita i allt för att jag ändå har misslyckats... Jag vill INTE hamna där! Jag mår så dåligt över min övervikt och saknar min gamla kropp så mycket... Längtar tills jag får träffa den igen...

• Mollan77

Wihoo!! -1,2 kg!! Totalt -3kg på 12 dagar :)
    Det känns jättebra. Mötesledaren var väl en av de mest okarismatiska (heter det så?) personer jag träffat. Inte ett dugg inspirerande. Däremot var det kul att träffa fler viktväktare :)

• Mollan77

Oj, vilken aktivitet här inne! Kul!
    Vägningsdags imorgon... Spännande att se om jag lyckats gå ner trots att jag äter för lite. Jag jag fortfarande svårt att hinna få i mig alla poäng. Jag går en kort promenad varje dag och siktar på att öka upp det mer och mer allt eftersom kroppen orkar och håller.
    Nu är det dags för middag :)

• Mollan77

Ett litet tips för att "lura" hjärnan; istället för att tänka på allt som man inte ska/inte får äta så ska du tänka på vad du ska äta istället. Tänker man att man inte får äta t.ex. choklad så hör inte din hjärna ordet inte utan tänker bara på choklad :)
    Fungerar faktiskt bättre än man tror. Tänk på att du ska äta en god fruktsallad som mellanmål för att lyxa till det i tv-soffan t.ex...

Ett annat tips för att klara sig undan fallgropar;
    När man känner att man har varit duktig så brukar man ibland vilja unna sig något gott. Säg att du har ätit bra hela veckan och tränat. Sen kommer helgen och då trillar man dit för att man ursäktar lite choklad eller vad det nu kan vara med att man varit så duktig hela veckan.
    Om vi istället säger att du har promenerat från Haparanda till Ystad. När du nästan är framme så säger du till dig själv: "Nu har jag varit så duktig så som belöning kan väl någon skjutsa mig till Växjö så jag kan promenera sista biten igen".

Då inser man att det inte är värt det :)

Kram på er alla duktiga kämpar!!

• Mollan77

Så duktiga vi är!!!
    Jag hade också gått ner denna vecka :)
    -0,6 kg
    Jag ska äta 33 pp men brukar bara komma upp i 22-23 pp.
    Jag äter ändå så att jag är mätt och är inte sugen eller hungrig när dagen är slut. Jag tror att jag kommer att få ökad aptit när jag kan träna som jag brukar. Risken är ju bara att jag äter för lite för att gå ner optimalt.
    Nu är det semesterstängt på mötena på min ort, men jag kan ev åka iväg några mil till grannstaden på möte om jag skulle känna behovet. Eller så får det bli vägning först om fem veckor igen och bara väga mig hemma tills dess.
    Jag kämpar på som jag gjort hittills så går det nog bra :)

• Mollan77

Happy 78: jag äter aldrig min veckobonus. Jag behövde inte ens den på midsommar. Jag äter frukost lunch och middag samt två mellanmål. Till frukost äter jag oftast lättfil och special k. Ibland en knäckemacka också med keso och skinka eller kalkon och gurka (om jag orkar). Till lunch och middag äter jag det resten av familjen äter, men skippar oftast (eller tar mindre av) ris, pasta osv. Äter mycket sallad till istället. Till mellanmål brukar jag ta frukt eller knäckemackor med keso och pålägg. Jag är nästan aldrig sugen på något sött numera. Jag var en riktig gottegris innan. Sötsakerna är nog den största anledningen till min övervikt. Men som sagt; Sötsuget är nästan helt borta och det lilla som finns kvar är lätt att hantera. Blir jag gottesugen så tar jag en cola light :)

• Mollan77

För att lyckas måste iaf jag vara en slav under pointsräkning...
    Jag har lyckats två ggr innan. Så detta är tredje gången jag kör med vv.
    Äter väl lagom mycket frukt och grönt tycker jag. Grönsaker varje måltid, utom till frukost ibland. Frukt två ggr/dag.

Hur länge har du stått still linlun?

När jag tappar suget att räkna poäng brukar jag pressa mig till att träna lite extra eller kämpa lite extra med maten. Då brukar det synas lite på vågen och då kommer min motivation tillbaka. Ett annat sätt är kanske att gå på möten regelbundet. Nu har jag inte gått på möten innan denna omgång med vv, men jag tror att man känner sig lite mer motiverad om man vet att man ska väga sig på ett möte.

• Mollan77

Hej å hå!!
    Jag har inte hoppat av :)
    Det går jättebra för mig. 5,5 kg ner hittills! Jag är fortfarande väldigt motiverad och "fuskar" aldrig. Jag klarar alla middagar hos vänner, släktkalas m.m. utan att spräcka budgeten. Jag är så fruktansvärt less på min övervikt att jag verkligen vill lyckas. Och jag vet att jag kommer att lyckas så länge jag följer planen. Det finns ingen genväg!
    Fortfarande lång väg kvar, men jag visste ju när jag började att det kommer att ta tid.
    Nu börjar träningssuget också komma. Jag kan inte riktigt träna som jag vill än eftersom kroppen inte riktigt är helt hundra.
    Hoppas att ni håller motivationen uppe!!

• Mollan77

Riktigt bra jobbat dundermamman!!!
    Igår och idag har jag t.o.m. fått kommentarer om att det syns att jag har gått ner :)
    Den senaste kommentaren var en som undrade om jag höll på att försvinna helt... Hahaha!!! Jag menar, jag väger ju trots allt nästan 95kg :) tydligen döljer jag det bra eller så har min våg pajat och jag har tappat 20 kg extra utan att veta om det ;)
    Har laddat förrådet med cola light inför några dagar i stugan. Mitt godis :) Först ett stopp på Ikea.
    Undrar vad det finns på Ikeas meny som kan vara värt att äta? Någon som vet?

• Mollan77

26kg! Så himla duktig :)
    Jag har tappat 8 kg nu :) Så otroligt nöjd. Det har ju trots allt inte gått ens två månader än. Det flyter på utan problem tycker jag. Saknar ingenting och faller aldrig för några frestelser. Jag är stolt över att jag klarar det. Det är ju trots allt sommar och semestertider :)

• Mollan77

Här tickar det också neråt :) sakta men säkert. Jag hoppas att jag passerar 10-kilosstrecket denna vecka. Har varit på semester, kalas, haft bjudningar hemma osv. men kunnat hålla mig i skinnet. Det enda jag har att klaga på är träningen.... Jag har fortfarande inte kommit igång!! Imorgon bitti är nog en bra dag för ett spinningpass med lite bra musik tror jag

• Mollan77

-10kg nu!!! Så gött! Det går superbra nu :) firade med att köpa ett par nya tröjor. Barnen har haft födelsedag också och jag har inte ens smakat på tårtan :) känner inte att jag behöver det alls längre.
    Nästa vecka blir det vägning på vv-möte. Ska bli kul att gå dit och visa hur duktig jag har varit :)

• Mollan77

Yes!! -12kg totalt nu
    Får mycket kommentarer om att jag ser liten ut.. Jag har nog aldrig vägt så mycket och blivit kallad liten
    Nu har jag i alla fall avverkat ca 1/3 av vad jag ska gå ner. Det känns inte så tungt alls utan går rätt så bra. Det enda jag kan tycka är jobbigt är att jag lätt blir yr. Är det någon annan som känner av yrsel?
    Min frukost är alltid samma. Rätt tråkig men jag ääälskar den; två knäckemackor med mini keso och kalkon. Sköljs ner med lite kaffe

• Mollan77

Idag är en stor dag.. Enligt BMI så är jag inte längre fet utan "bara" överviktig
    Kunde inte hålla mig från att väga mig en extra gång, trots att jag har vägdag på tors. Har tappat 14,5 kg nu och har 20,5 kvar till målvikten.
    Så duktiga vi är

• Mollan77

Bra jobbat smilla och wilmis!!! Så kul när det går neråt
    Jag tappade 1 kg förra veckan (väger på torsdagar). Det diffar lite mellan min våg hemma och den på möteslokalen så det blir lite olika resultat beroende på om jag väger mig hemma eller går på möte... Min favoritvåg är den på BVC/MVC. Den visar allra minst
    Idag är jag extra stolt över mig själv (även om jag sällan eller aldrig fuskar). Vi har haft besök och det har fikats och ätits både glass och pizza. Men jag har tom kvar poäng eftersom jag hållit mig ifrån allt
    Vi hade som tur var en bit lax i kylen som jag tog ist för pizzan...
    Det där blomkålsriset måste jag testa. Låter jättesmarrigt!!

Svar på tråden Några fler viktväktare?