Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

Några fler viktväktare?

Jag äter en portion havregrynsgröt med mjölk och 1 skivad banan i + ett kokt ägg.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    lella77 skrev 2012-09-10 07:45:19 följande:
    Vägning idag. Förra veckan 93 kg idag 90,6 - 2,4 kg
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Här blir det lite äppelpaj och glass som fredagssynd

• Wilmis07
    YummyMami skrev 2012-09-14 18:48:27 följande:

Gott!
    Ja det får jag hoppas Ett recept från VV kokboken Grytor och gratänger.
  • Wilmis07

Någon som vet om den 4% matlagningsgrädden funkar att ha i potatisgratäng? Tänkte iom att den behöver stå ett tag i ugnen.

• Wilmis07
    Fidelis ad urnam

Visa endast hennes inlägg så kommer ett upp med mat med lite points i
  • Wilmis07

Ny vecka och nya tag    Idag blir det potatis och köttfärssoppa med sting till middag.

• Wilmis07
    Smilla1976 skrev 2012-09-17 18:13:37 följande:
    Jag brukar göra en VV lasagne som bara kostar 7PP och tillsammans med sallad är det mättande som bara den!
    Jag skrev ut den på nätet, har ingen aning om vart jag hittade den, men jag kan ju skriva den här iaf Flört

VV lasagne/ 6 pers

350g köttfärs
    2 gula lökar (jag brukar nog ta bara en om de är stora)
    1 dl tomatpure
    2 1/2 - 3 dl vatten
    1 vitlöksklyfta (2 om man vill ha ännu mer smak)
    Salt och peppar efter smak
    2 tsk oregano
    500g keso (alltså stora burken)
    4 msk hackad persilja (brukar ta fryst)
    9 lasagneplattor (skulle enl receptet vara 12, men det räcker aldrig färsen till, brukar lägga till ost istället för de sista 3)
    Ost på toppen (17%)

Gör så här:
    Sätt ugnen på 200 grader. Hacka löken och fräs den. Bryn färsen tillsammans med löken. Tillsätt tomatpure, vitlök, vatten, salt och peppar, oregano. Låt koka ihop ett par minuter.
    Varva lasagneplattor, keso, persilja och köttfärsblandningen i ugnssäker form. Börja med köttfärsen, sen lasagne 3 pattor, keso, persilja och sen börjar du om med köttfärsen...Avsluta med lite ost på toppen. Grädda mitt i ugnen i ca 30 min. Späd ev med mer vätska om lasagneplattorna skulle se torra ut (har dock ej hänt mig)
    Ta ut lasagnen och låt svalna något, sen ät och njut! Glad

Superenkelt och supergott!!
  • Wilmis07
    BinaBurner skrev 2012-09-23 20:39:02 följande:
    Hejsan! Jag viktväktar på egen hand nu sedan en månad och har gått ned 8kg. Det är 25% av mitt slutmål så det känns ju rätt bra. Jag har en liten fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med... Det är angående veckobonusen! Jag har gjort så att jag har "samlat" veckobonus (som jag oftast inte "nallar" av) med hjälp av motion, enligt en tabell som jag hittade på en fransk VV-sida. Men sen har jag läst lite annat på nätet och då verkar det som att man får en veckobonus oavsett om man motionerar eller inte, hur funkar det egentligen?
    Man får 49 i veckobonus varje vecka oavsett(eller jag har 49 iaf,tror alla har det...) Denkanman äta upp om man vill man kan även jobba ihop aktivitetspoints.
  • Wilmis07

Här kämpas det på med vikten,grattis alla till förlorade kilon Inne på min sjunde vecka nu,-9,1 kg.

• Wilmis07

Någon som har ett gott recept på lite lättare chokladmuffins?

• Wilmis07
    sextiotrekg skrev 2012-10-09 21:46:59 följande:

Har du testat att räkna va de är i vanliga? Brukar inte bli så mkt av de :)
    Nej,men nu när du säger det ska jag testa det
  • Wilmis07

Här går det bra,nästan för bra för att vara sant tycker jag ibland Flört. -12,2 kg på 8 veckor.

• Wilmis07
    Luckiest skrev 2012-10-11 23:06:57 följande:
    Vilket angenämt problem Wilmis!
    Javisst är det Är jätteglad,men har MÅNGA kilo att bli av med och då brukar det ju gå lättare till en början.
  • Wilmis07
    lella77 skrev 2012-10-12 07:34:43 följande:
    Wilmis07 hur gör du, äter du nåt av vecka bonusen
    Nej,just nu får jag äta 39 pp om dagen så det är sällan jag behöver det.
  • Wilmis07
    YummyMami skrev 2012-10-19 12:43:50 följande:
    29, det lägsta är 29! Försök inte att svälta ut hos här helt Drömmer
    Nej det är 26,var 29 innan.
Svar på tråden Några fler viktväktare?