Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

Kitty12 skrev 2013-02-21 10:09:07 följande:
    Kämpar vidare o har snart gått ner 7 kg på 6 veckor så e såå nöjd :) men nu undrar jag om någon provat mättande dag o vad har ni ätiti då till frukost tex? Måste oxå tillägga att vad bra jag mår utav denna kosten! Någon annan som märkt att ni blir piggare o gladare? E väl en kombo utav nedgången och maten som e bättre. Kämpar på här, ska gifta mig om ca 2 månader så hejja hejja ;)

Det är ju jättebra, snyggt jobbat :). Jag blir också helt klart både piggare och gladare. Försöker att alltid ha det i åtanke, speciellt som skrivande stund när maken sitter och vräker i sig semla på lunchen. Suck! Grattis också till giftermålet, vad roligt - vad blir det för typ av bröllop? :)
  • Magdalena82
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-21 11:30:03 följande:
    denna vecka har gått helt åt helvete för mig Som vanligt så ska fertilitetskliniken tjata om min vikt, fastän jag ligger under deras BMI-gräns och fastän de vet att jag jobbar hårt för att gå ner och inte upp trots hormonbehandlingar osv så ska hon ändå tjata om det varje gång. Min försvarsreaktion blir, konstigt nog, att trots-missköta mig Men men, ny vecka på måndag. Ska se till att sköta mina points idag men i morgon och på lördag är vi bortbjudna och då är det svårt. På söndag däremot kör jag på som vanligt igen.  

Aj då vad jobbigt. Om det är ivf-försök som ni betalar för tycker jag verkligen du ska säga till om de hackar på dig igen, du är ju kund för 17. Förmodligen är det ytterst välmenat men när det är tufft behöver man ju inte bli tjatad på, ansträngande nog som det är förstår jag. Om du inte själv orkar så kanske du kan be din respektive att göra det lite snyggt. Hoppas ni blir bjudna på pointsvänliga grejer i helgen och att du orkar ta nya tag till veckan. Vi hejar på dig här! :)
  • Magdalena82
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-21 14:45:17 följande:
    Nej det är landstinget som betalar den jag har bmi en bra bit under deras gräns så de borde inte tjata som de gör. Jag har visat om och om igen att jag klarar av att stå still i vikt under behandlingen men det ska tjatas.

Ja det ska ju inte spela nån roll egentligen. Men landstingspersonal tenderar j många ggr att inte vara så kundorienterade menar jag, det ursäktar jag inget. Nåja, stå på dig och kom igen nu nästa vecka! :)
  • Magdalena82

God morgon! Har varit uppe med tuppen, det är ju vägningsdag för mig idag. Och även denna vecka blev det 0.7 kg. Månadssummering för första månaden med vv blev 6.1 kg. Det är jag jättenöjd med. Har inga som helst förhoppningar om att det ska hålla sig så. 3-4 kg i månaden är nog betydligt mer realistiskt. Var nog en del vätska som försvann i början. Påminn mig gärna om det om jag deppar ihop om en månad haha. Hur är det med er andra?

• Magdalena82
    Linn77 skrev 2013-02-22 07:35:06 följande:
    Vilket härligt resultat! Grattis! Jag har haft ett uppehåll där jag gick upp 1,8 kg och började nu igen att viktväkta häromdagen. Kommer att ha invägningar måndagar men jag tror det är smart att göra som du och väga sig på fredagen istället för då blir man kanske mer peppad att inte slarva på helgen? Eller vad tror du?

Ja det är ju lite hur man känner. Jag har haft fredagar just för att väga mig så långt bort från helgen som möjligt hehe. Mn då får man se till att ha disciplin också :/ gulletuss kör ju måndagar och vet man att man har svårt att kontrollera sig på helgerna så tror jag helt klart att måndagar kan vara en bra idé istället. Jag övervägde ett tag hur jag skulle göra. Blev nog fredagar mest av gammal vana. Körde nämligen fredagar när jag viktväktade sist - då var det studentkilon som skulle bort haha. Fundera och gå igenom hur du lever och lägger upp dina veckor!
  • Magdalena82

Måste förresten rekommendera wilmas olika knäckebrödstyper. Hur gott som helst, speciellt om man är en saltjunkie som jag är :)

• Magdalena82
    Linn77 skrev 2013-02-22 14:55:56 följande:
    Dom har jag aldrig sett i butiken men jag ska kolla nästa gång! Salt är gott!

Ja salt är sååå gott. De kan vara lite svåra att hitta, ganska små förpackningar som brukar stå mellan vanligt knäckebröd och crostinibröden. Dyrt och lite gourmetaktigt men ack så gott, och ljuuuuuuvligt till ost. Näe nu ska jag sluta :)
  • Magdalena82
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-22 17:53:07 följande:
    -1.5 kilo denna vecka trots total omotivation

Underbart, bra jobbat - stor guldstjärna till dig!!!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-25 08:39:52 följande:
    Jo, snittet blir ju på minussidan. Men det är lite störigt ändå. Men som sagt sammantaget går det på rätt håll. Jag vet inte vilken min slutgiltiga målvikt blir, men jag har ca 4 kg till mitt nästa delmål. Det är bara att kämpa på!
    Absolut, det fixar du. Det är bara att fortsätta planera maten och motionen så blir det minus till slut. Du kommer vara i toppform till beach 2013 ;)

Tuff helg för mig nu med massa mat ute + födelsedag. försöker hålla mig i schack dock. Är glad om jag står still på samma vikt nu på fredag. Vissa veckor får bara vara helt enkelt. Ska försöka röra på mig en massa nu tis, ons och tors.

Hur går det för er andra? :)

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-25 17:43:48 följande:
    Bra med pepp! Vi ska äta spagetti & köttfärssås ikväll. Ibland äter jag kokt broccoli eller "vitkålsspagetti" i stället, för att hålla nere pp. Men idag har jag råd med riktig pasta. Tur det för jag är sjukt hungrig nu!

Bra där, jag tycker faktiskt vitkål och spetskål är sjukt gott. Testa att woka det med teriyakisås :)
Svar på tråden Några fler viktväktare?