Inlägg från: Magdalena82 |Visa alla inlägg
  • Magdalena82

Några fler viktväktare?

Scruffy skrev 2013-02-26 08:10:31 följande:
    Hmm, 7 points för middagen, men jag får väl räkna den som snål.
    Frukosten var 4 points. 4 points för två mellanmål, det ger mig 11 points för en ute lunch.

Ja men det är bra, du får försöka hålla igen på kolhydraterna om lunchen ser väldigt "gräddig" ut och ta mkt sallad :)
  • Magdalena82
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2013-02-26 08:35:11 följande:
    Hur gör ni när suget sätter in? Jag är jätteduktig hela dagarna, men kvällarna faller jag dit på direkt:(
    Det beror lite på vad jag är sugen på. Först försöker jag tänka och reda ut om det är ett hungersug eller om det bara är hjärnan som spökar. Är det ett hungersug så brukar jag ta kvarg (lätt) och mixa ihop det med bär och lite honung. Blir som glass och blir ju typ max 2 pp beroende på hur mkt man tar. En kopp av något fruktigt té brukar också kunna hjälpa mig. 
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-26 09:41:05 följande:
    Ett tips som jag hörde angående sug på att småäta är att gå och borsta tänderna! Och det kan nog ligga lite i det. Ibland tar jag en halstablett med riktigt stark mintsmak, då vill man liksom inte stoppa något annat i munnen. -->Linn77: Så roligt! Grattis! -->M C Catta: Du har ju svaret själv,. mer planering och motion. MEN det är ibland lättare sagt än gjort.   Och man måste ju få unna sig lite, tycker jag nog. Svårt att tipsa om hur du ska göra. Gnäll av dej inne hos oss, så brukar det kännas lite bättre. Ge dig själv en morot. Ex om du klarar att hålla dig inom planerade pp i helgen så får du köpa dig den där... vad det nu är du skulle vilja ha. Eller lägg en peng i en pott till de där supersnygga dyra jeansen du ska köpa när du nått ditt mål.  Se till att de tuffaste frestelserna inte finns hemma i skafferiet. Fixa en bra ljudbok och ta en riktigt lång promenad. Det ger en del aktivitetspoints och de känns snygga att ha i checklistan!

Jag kör mkt på tandborstning och minttabletter, det brukar funka bra tycker jag. Det får bli min hjälp efter den här usla helgen. Hoppas så att jag iaf står still i vikt på fredag.
  • Magdalena82
    Linn77 skrev 2013-02-26 11:33:46 följande:
    Du har ju en guldgruva med bra mattips! Tack, jag noterar och tar till mig allt du skriver!

Linn77 skrev 2013-02-26 11:33:46 följande:
    Du har ju en guldgruva med bra mattips! Tack, jag noterar och tar till mig allt du skriver!

Åååh det är så gott! Testa även att göra blomkålsmos, antingen som det är eller med palsternacka. Eftersom det är 0 pp i det kan man ju ta lite extra smör hehe. Ljuvligt gott! :)
  • Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-02-26 13:00:21 följande:
    Det blev tacos för oss igår, åt ju givetvis MYCKET mindre än vanligt och jag kände mig väldigt nöjd och faktiskt mätt, åt ett päron senare på kvällen. Idag till middag blir det, nötfärsbiffar med lite fetaost i och potatismos med rårivnamorötter och ärtor i moset. Jag är ju bara inne på 3dje dagen men jäklar va jag känner mig peppad :) allt jag äter skriver jag in i min checklista på vv. Väger ni er mat? Funderar på att skaffa en köksvåg, tycker det är krångligt när det står vikten istället för tex antal osv...

iwannarock skrev 2013-02-26 13:00:21 följande:
    Det blev tacos för oss igår, åt ju givetvis MYCKET mindre än vanligt och jag kände mig väldigt nöjd och faktiskt mätt, åt ett päron senare på kvällen. Idag till middag blir det, nötfärsbiffar med lite fetaost i och potatismos med rårivnamorötter och ärtor i moset. Jag är ju bara inne på 3dje dagen men jäklar va jag känner mig peppad :) allt jag äter skriver jag in i min checklista på vv. Väger ni er mat? Funderar på att skaffa en köksvåg, tycker det är krångligt när det står vikten istället för tex antal osv...

Ja jag väger allt jag är osäker på. Numera fungerar ju ögonmåttet rätt bra men är jag osäker så slänger jag det på vågen. Finns billiga digitala vågar att köpa på typ Clas Ohlson och Kjell o Co :)
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-26 14:49:05 följande:
    Hjälp! Ni skriver så mycket att jag inte kan kommentera var och en! Men det är ju det som är meningen med en sån här tråd. Delad glädje, pepp och att dela goda råd! Underbart! Min morgondag blir en prövning. En heeeel dag i bilen! Det är minsann inte lätt att fixa keso, turkisk yughurt och mager soppa på en sån färd!  Jag har köpt vv-godis, och ska försöka pp-beräka de mackor som ska med. Sen blir det Mc D, men där går ju att göra bättre val som inte tar hela pp-budgeten. Sen när vi väl är framme hos svärföräldrarna gäller det bara att försöka tänka vv vid varje måltid. Jag var ute och gåggade i dag och kommer gå i alla fall en rask promenad/gågging hos dem också. På så sätt parerar man ju intaget lite!

Gulletuss skrev 2013-02-26 14:49:05 följande:
    Hjälp! Ni skriver så mycket att jag inte kan kommentera var och en! Men det är ju det som är meningen med en sån här tråd. Delad glädje, pepp och att dela goda råd! Underbart! Min morgondag blir en prövning. En heeeel dag i bilen! Det är minsann inte lätt att fixa keso, turkisk yughurt och mager soppa på en sån färd!  Jag har köpt vv-godis, och ska försöka pp-beräka de mackor som ska med. Sen blir det Mc D, men där går ju att göra bättre val som inte tar hela pp-budgeten. Sen när vi väl är framme hos svärföräldrarna gäller det bara att försöka tänka vv vid varje måltid. Jag var ute och gåggade i dag och kommer gå i alla fall en rask promenad/gågging hos dem också. På så sätt parerar man ju intaget lite!

Bra planering där, försök tänka genom alla måltider plus eventuella sötsugsattacker. Gillar du kaffe så kan ju det vara en grej att ta till i bilen. Det har räddat mig ett par ggr. Kom just hem fr en svettig power walk, grymt nöjd att jag tog mig ut!
  • Magdalena82
    M C Catta skrev 2013-02-26 16:55:38 följande:
    Jag har legat i soffan hela eftermiddagen och tittat på serier (sportlovsledig) men nu ska jag byta om och ta mig ut på en pw jag med. Bra jobbat! Hur långt gick du och på vilken tid?

M C Catta skrev 2013-02-26 16:55:38 följande:
    Jag har legat i soffan hela eftermiddagen och tittat på serier (sportlovsledig) men nu ska jag byta om och ta mig ut på en pw jag med. Bra jobbat! Hur långt gick du och på vilken tid?

Det måste man också få göra lite då och då :) men solen sken så gott här på västkusten idag så då tänkte jag att jag passar på. Förhoppningsvis ger det lite energi också att få lite solljus. Jag vet inte exakt hur långt jag gick, var ute prick en timme i hyfsat kuperad stadsmiljö. Men det var bra att du frågade, för det inspirerade mig att skaffa Nikes app till iPhone - så nu kommer jag att veta mer exakt när jag tar min nästa runda :)
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-26 19:09:10 följande:
    Kaffetermosen står redo på diskbänken! Sen ska jag ta med frukt också. Gott att du körde en hård runda! Jag känner det som en liten seger varje gång jag kommer ut! 

Gulletuss skrev 2013-02-26 19:09:10 följande:
    Kaffetermosen står redo på diskbänken! Sen ska jag ta med frukt också. Gott att du körde en hård runda! Jag känner det som en liten seger varje gång jag kommer ut! 

Ha det så bra i bilen idag gulletuss, hoppas resan går bra!!!
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-27 07:52:54 följande:
    Vad mycket ni skrivit igår. ja utelunchen blev inte den bästa dä det var Asiatisk mat, sedan gjorde jag nog ett felval. Jag började med en salladstallrik för att ge mättnadskänsla.  Jag tog biff med grönsaker och nudlar och åt biffen, grönsakerna och lite lite nudlar. Alla andra var såser med kokosmjölk.  Men vad uppblåst jag kände mig resten av dagen. En vecka till vägning så jag tror inte att det ska inverka så mycket.  Simmade 1 km på kvällen i så raskt tempo jag kunde. Ska bli riktigt skönt att kunna äta min vanliga VV mat idag.    

Scruffy skrev 2013-02-27 07:52:54 följande:
    Vad mycket ni skrivit igår. ja utelunchen blev inte den bästa dä det var Asiatisk mat, sedan gjorde jag nog ett felval. Jag började med en salladstallrik för att ge mättnadskänsla.  Jag tog biff med grönsaker och nudlar och åt biffen, grönsakerna och lite lite nudlar. Alla andra var såser med kokosmjölk.  Men vad uppblåst jag kände mig resten av dagen. En vecka till vägning så jag tror inte att det ska inverka så mycket.  Simmade 1 km på kvällen i så raskt tempo jag kunde. Ska bli riktigt skönt att kunna äta min vanliga VV mat idag.    

Man kan ju inte göra så mkt mer än sitt bästa och ibland får man bara stå ut med att välja mellan pest och kolera. Huvudsaken är ju att man är medveten om vad man gör och försöker göra nåt åt det :) bra där med simningen!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-28 11:08:49 följande:
    Heja mig! Jag tog mig ut på en gåggingrunda idag! Jag ger mig själv en klapp på min svettiga rygg, för jag har blivit mycket bättre på att inte lyssna på mitt lata jag som alltid har en ursäkt att slippa undan allt som är ansträngande. Kram på er alla goda kämpar!

Gulletuss skrev 2013-02-28 11:08:49 följande:
    Heja mig! Jag tog mig ut på en gåggingrunda idag! Jag ger mig själv en klapp på min svettiga rygg, för jag har blivit mycket bättre på att inte lyssna på mitt lata jag som alltid har en ursäkt att slippa undan allt som är ansträngande. Kram på er alla goda kämpar!

Bra där, för visst är du på lite "semester"? Bra kämpat! Även jag har varit ute en sväng idag med dubbelvagnen trots grym träningsvärk sen igår, varje steg räknas hehe. Vägning imorgon, är glad om jag stått still med tanke på allt firande denna vecka!
Svar på tråden Några fler viktväktare?