Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

ÄNTLIGEN har jag kommit ut och rört på mig!!! Jag hade inte motionerat någonting sedan i söndags. Både förkylning och väder har motarbetat mig i veckan! Så nu har jag fått ihop några ynkliga ap i alla fall.
    Vi har mina svärföräldrar på besök nu i några dagar. Jag tycker det är lite svårt att räkna och hålla koll på pp med gäster i huset. Men det är ju i alla fall lättare än när man själv är gäst hos någon! Och med en liten motionsrunda i bakfickan så känns det inte riktigt lika noga. Då får man ju lite marginal tänker jag. Tungan ute

Förhoppningsvis kommer jag ut en runda till i helgen.

Scruffy: Hoppas du får din knäckemacka snart! Flört   

• Gulletuss
    mamaciiita skrev 2013-03-23 00:44:06 följande:
    Jag har inte kommit igàng med nàgon motion.. Jag gàr ganska mkt i vardagen iof men skulle gärna komma igàng med att träna nàgot som pilates eller spinning..Hur tränar ni andra?

Min träning består i att ta raska promenader med inslag av jogging. Jag jobbar på att kunna löpträna. Sen blir det oftast lite träning med hantlar + sit ups och andra övningar när jag kommer hem, uppvärmd efter en gåggingrunda.

MEN denna veckan har varit katastrofdålig. Alldeles för lite träning och dålig koll på maten. Jag är nöjd om jag inte får ett + vid morgondagens vägning.... Obestämd

Magdalena82 & KellyJones: Stort grattis till era fina resultat!   
    Scruffy skrev 2013-03-24 11:28:01 följande:
    Vet inte vad dert beror på, men jag känner mig riktigt sliten. Trött och orkeslös. Har inte ätit så mycket frukt och grönt den senaste veckan. Åt ju inte så mycket heller, mån-ons, om det är det dom spökar. Igår tog jag bara en promenad och har nu tagit en på morgonen. Sedan blir det tennis i em. Ska försöka få i mig mera grönt dem närmaste dagarna o se om det hjälper.
    Trist! Hoppas du piggnar till snart! Det kan kanske vara din tandläkar-bantnings-kost som inte var så bra trots allt!

• Gulletuss

Jag väger mig på måndagar, för att hålla mig i schack under helgen.

Jag har inte varit så aktiv vv:are varken här inne eller i verkliga vardagen heller. Har haft svärföräldrarna på besök, sedan var det påsk. Och jag bara kände att jag inte pallar att hålla koll på pointsen just nu. Dessutom har det varit dåligt med träningen också. Detta har resulterat i +1.3 kg på 2 veckor.
    Men i helgen har jag varit duktig med att röra på fläsket! I lördags gåggade jag en runda + lite "workout" hemma, söndag 1 timmes rask promenad och igår ny gåggingrunda + workout. Har träningsvärk på alla möjliga och omöjliga ställen i dag. Flört
    Maten är det lite si och så med ännu. I går kväll var vi bortbjudna. I dag fyller yngsta dottern 6 år och har önskat sig våfflor och glass till kvällsmat! (Jag får nog bottna med en banan eller nåt) På torsdag kommer svärisarna igen. Och till helgen blir det kalas.
    Nåja, det rättar nog till sig snart! Glad

• Gulletuss
    Marlean skrev 2013-04-02 23:55:35 följande:
    Upp på hästarna igen töser!

Alla kan vi ha dåliga veckor. Då är det bara att ta itu med allt veckan efter igen. Allt går inte i en handvändning. Själv har jag denna veckan gått ner 0,4. Inget att hurra över, men inte heller något att gråta över. Detta är ju en livsstilsförändring vi genomgår. 

Så sant, så sant!

Jag "tjuvvägde" mig i dag och kunde konstatera att jag nu ligger på +-0. Tack vare att jag börjat röra på fläsket igen så har jag tappat de där 1.3 kg som satte sig i förra och förrförra veckan. Om jag håller igång och skärper mig med maten kan jag kanske till och med få ett - på måndag!
    Det ska bli så skönt när födelsedagaskalasen är över och svärmor och svärfar åkt hem. Missförstå mig rätt, jag gillar mina svärisar och det är ju roligt med kalas.... Men det är svårt att hålla sig på banan!
  • Gulletuss

Jahaja! I dag vankas det tårtkalas igen! Tungan ute
    Men jag har i dag "bottnat" med ett personligt rekord! Jag joggade 2 km!!!! (Efter att ha gått raskt 3 km)  Jag har ju knappt orkat springa mer än ca 500 meter i sträck förut. och idag flöt det bara på! Jag bör kanske nämna att typ 1 km var i nerförsbacke, men det är i alla fall så mycket bättre än jag någonsin klarat! Jäää! Skrattande

• Gulletuss
    Pinkypie skrev 2013-04-06 14:28:29 följande:
    Magdalena82 - Tack! :) har kört vv förut men de senaste åren har kilona smugit sig på. Behöver verkligen bli av med mitt sötsug, tror jag åt sött nästan varje dag under graviditeten!

Gulletuss - Oj, jättebra jobbat! Jag orkar nog knappt jogga 100 m ens... Ska köra igång ordentligt med raska barnvagnspromenader tänkte jag :)

Tack! Jag kan säga att de första gångerna höll jag på att stryka med efter 200 meter! Det bara pep i lungorna! Men jag har ökat lite, lite i små steg. Jag började räkna hur många lyktstolpar jag orkade springa förbi, på en sträcka på en av de rundor jag brukar gå.
    Jag är asstolt över att kunna springa så långt (för mig) och att jag kan göra 20 sit ups. Men än kan jag inte göra en armhävning. Det är ett mål jag har, att kunna göra en armhävning! Skrattande
  • Gulletuss
    Minlängtan81 skrev 2013-04-05 11:40:04 följande:
    Hej alla..

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mej räkna ut mina dagliga points.

Har tidigare varit onlinemedlem och lyckats minska 20kg.
    Står nu still sedan ett år tillbaka men har fortfarande väldigt mycket kvar att minska.
    Nu är det så att jag har inte råd att skriva in mej på nytt och bli månadsmedlem, vilket är det egentligen det absolut bästa för mig, då man bara skrev ner allt och datorn räknade ut.
    Nu har jag bara en massa kokböcker och gamla häften kvar från förra våren då jag gick hos VV.

Så om någon snäll själ skulle kunna räkna ut mina på nytt så är jag oerhört tacksam. Har som sagt inga pengar att skriva in mej på nytt :(

Jag är 161,5 cm och väger 90kg.
    Jag vet inte hur man räknar ut det, tyvärr. Obestämd Du får kanske utgå från hur mycket du skulle äta sist du var med, om du ligger kvar på ungefär samma vikt. Och sen kolla i kokböckerna och häftena. Sen brukar det gå att googla fram propointsvärde på många livsmedel! Hoppas det löser sig!
  • Gulletuss

Fick ett fint - på vågen i måndags. Påskens utsvävningar är borta. Jag är endast onlinemedlem, så jag går inte på några möten.

• Gulletuss

Jaaahoooo!!!! Slog nytt rekord i dag - igen!!!! Sprang 2.8 km!!!! Jaaaaa!!!!!!
    Bara jag håller nere tempot, så går det skitbra! Jag slår inga hastighetsrekort precis. Flört

• Gulletuss
    MadeleneErik skrev 2013-04-10 09:34:38 följande:
    Jättebra gjort!

NU börjar äntligen min 5 veckor dunderförkylning släppa så nu ska jag också börja springa lite igen =)
    Jag har ju anmält mig till blodomloppet 5km den 20 maj så det börjar bli lite ont om tid att träna till det =P 

Skönt! Fortsatt god bättring!
Svar på tråden Några fler viktväktare?