Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Ledproblem / Artros när man är bara 35?

Är yngre än dig och har haft ont i knäna i 20 år nu så visst kan man få ledproblem när man är 35. Problemet är att läkare inte bryr sig. Har varit till läkare hur mycket som helst men kommer aldrig förbi husläkaren. Tog 6 år att kämpa mig till en magnetröntgen som visade på söndertrasat ledbrosk men sedan så har jag fått börja om på noll igen. Har nu fått möjlighet att få privat försäkring via jobbet (har inte kunnat skaffa någon eftersom att inget försäkringsbolag försäkrar mig) och hoppas att jag kan få hjälp via den privata sjukvården istället.

• Vinterankan

Kanske ett tips också och inte bara gnäll Testa med knäskydd som värmer så att du får en bättre blodcirkulation. Köp sådana som har hål för knäskålen. Du kan också köpa sådana där elektriska plattor som tv-shop säljer för att man ska träna magmusklerna och istället sätta dom på knäna för att stimulera blodcirkulationen. Men då kan det visserligen ha varit bra att ha fått sådan behandling via sjukvård först så man vet hur de ska sitta (och om man blir något bättre av det).

Svar på tråden Ledproblem / Artros när man är bara 35?