• Anonym

skäms för att man köper icas billiga blöjor??

har en dotter som föddes i höstas. köpte för det mesta libero blöjor, då det var vad man fick rabattkuponger i med posten ibland.
    vi bodde i ett litet samhälle på glesbygden. dessa storpack gick på 119 kr om jag inte minns fel .... när dottern blev något större jämförde jag priser i butiken o såg ju att icas va mkt billigare så började köpa det.
    nu har vi flyttat till en småstad. liberos blöjor är väl något billigare här men fortfarande kring hundralappen. hittade här ica maxi som säljer ica basic blöjor för 65kr! (visst, kanske det är nån extra blöja i libero-paketen då...men styckpriset är ju avsevärt mkt mindre!!)
    när vi har väldigt dålig ekonomi är det klart att man köper billigaste man kan. dessa blöjor har funkat precis lika bra för oss (dottern!) som de dyrare.
    MEN
    kan känna att det är pinsamt att berätta att man köper dessa billiga (varför??!). var hos en bekant häromveckan som undrade vad jag köpte för blöjor när hon såg att jag tog fram en ur skötväskan - antaligen en hon aldrig sett. berättade att det var icas, varpå hon: "...eh ok" ungefär. har även mött liknande vibbar på andra ställen.
    så till och med BLÖJOR har blitt en statuspryl? suck säger jag.

• Svar på tråden skäms för att man köper icas billiga blöjor??
  • Zara10

Nä du skriver påhopp om hur vi gjort ondska ha förklaringar !

Sorry TS men börjar ledsna på denna människa på fl

• Binegar
    Coyote skrev 2012-06-15 22:40:23 följande:
    Haha! "Okej, mina ungar fick kanske inte alltid middag, men de hade i alla fall dyrast blöjor!"
    hahaha Skål SKÅL PÅ DET!
  • Lavish

Så länge de har fungerat bra för er så ska du verkligen inte skämmas! Jag måste erkänna att medan jag gärna använder ICAs och Willys blöjor har jag hoppat ICA Basic eftersom jag läste i nån undersökning att de var de sämst.

Men jag håller med om att vissa har en snobbig inställning angående blöjor vilket mest känns pinsamt i sig. Man kan sitta och diskutera var/hur man får bebisgrejerna billigast och då kan någon snorka upp sig med näsan i vädret och högdraget deklamera att "Ja vi köper ju alltid Libero för de är skönast" med tydlig avsikt att visa att priset är oviktigt när det gäller ens bebis komfort.

Egentligen är det ju skrattretande måste jag säga. Om blöjan funkar bra, vad är problemet? If it walks like a duck...

• Anonym (inte förälder)
    Anonym skrev 2012-06-15 19:57:02 följande:
    har en dotter som föddes i höstas. köpte för det mesta libero blöjor, då det var vad man fick rabattkuponger i med posten ibland.
    vi bodde i ett litet samhälle på glesbygden. dessa storpack gick på 119 kr om jag inte minns fel .... när dottern blev något större jämförde jag priser i butiken o såg ju att icas va mkt billigare så började köpa det.
    nu har vi flyttat till en småstad. liberos blöjor är väl något billigare här men fortfarande kring hundralappen. hittade här ica maxi som säljer ica basic blöjor för 65kr! (visst, kanske det är nån extra blöja i libero-paketen då...men styckpriset är ju avsevärt mkt mindre!!)
    när vi har väldigt dålig ekonomi är det klart att man köper billigaste man kan. dessa blöjor har funkat precis lika bra för oss (dottern!) som de dyrare.
    MEN
    kan känna att det är pinsamt att berätta att man köper dessa billiga (varför??!). var hos en bekant häromveckan som undrade vad jag köpte för blöjor när hon såg att jag tog fram en ur skötväskan - antaligen en hon aldrig sett. berättade att det var icas, varpå hon: "...eh ok" ungefär. har även mött liknande vibbar på andra ställen.
    så till och med BLÖJOR har blitt en statuspryl? suck säger jag.
    Är visserligen inte insatt i hela den där blöjvärlden (har inga barn), men allvarligt. är blöjor på riktigt så dyra?! Fan över 100 spänn för nått som skits och pissas i och som en slängs?!

Men TS, det är INTE skämmigt att du köper billigare sortens blöjor. Tror knappast ungen bryr sig och ingen annan ska bry sig heller. Lägg pengarna du sparar (blir ju jättemycket!!) på att köpa billigare blöjor på något roligare än något som ändå bara ska skitas ner.. :)
  • sundayblues
    Anonym skrev 2012-06-15 20:03:22 följande:
    och nej, bryr mig inte ett dugg om "märke" utan bara om de håller tätt.
    tror du umgås med fel folk.
    Bra sagt
  • Emmi27

När man läser om sånt här får jag en känsla av att folk använder sina barn och alla prylar man behöver till dem för nån sorts självhävdelse. Hade det funnits gucci-blöjor hade väl folk köpt det och låtit ungarna gå utan byxor.

• Tatu

Jag har alltid köpt Libero också men nu ska jag nog testa andra.
    Är det någon som vet något märke som har bra stora storlekar? Min tjej använder nr 8 Libero och behöver den storleken ..

• sirisdotter
    Anonym (inte förälder) skrev 2012-06-15 22:45:18 följande:
    Är visserligen inte insatt i hela den där blöjvärlden (har inga barn), men allvarligt. är blöjor på riktigt så dyra?! Fan över 100 spänn för nått som skits och pissas i och som en slängs?!

Men TS, det är INTE skämmigt att du köper billigare sortens blöjor. Tror knappast ungen bryr sig och ingen annan ska bry sig heller. Lägg pengarna du sparar (blir ju jättemycket!!) på att köpa billigare blöjor på något roligare än något som ändå bara ska skitas ner.. :)
    Man kan investera i en uppsättning tygblöjor och komma betydligt billigare undan.
  • RockaTot

Funkar billiga blöjor så tycker jag det vore löjligt knäppt att köpa de dyraste bara för att...
     Däremot om de är svanmärkta eller nedbrytbara eller nått sådant som gör att man köper dyrare det kan jag förstå och tycker att "alla andra" som inte är lika miljömedvetna är lite "konstiga", så det fattar jag men inte om det är samma skit (haha) i blöjorna, då väljer väl alla vettiga det billigaste om barnet passar med dem???

• xMariax

Inget att skämmas över! Skulle också köpa dem om det inte vore för att sonen inte ''tycker om'' dem alls.. Vi köper nästan alltid Willys blöjor. (Ifall vi inte handlar på ICA ju7st då, då blir det libero)

Svar på tråden skäms för att man köper icas billiga blöjor??