• Anonym (Lena)

Hålla handen, varför?

Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 

• Svar på tråden Hålla handen, varför?
  • twain
    LillaTanten skrev 2012-06-17 20:44:02 följande:
    Viktigt och viktigt...kan en inte helt enkelt göra saker bara för att det är trevligt?

Jag tycker om att hålla handen, både hemma och ute bland andra. Som en ren mysfaktor, som en markering att vi hör ihop och ibland som ett styre i livet då jag kan vara rent förvirrad i stora butiker
    Hahahaha. Hög igenkänningsfaktor på den.
    14
  • LillaTanten
    LillaTanten skrev 2012-06-17 20:44:02 följande:
    ibland som ett styre i livet då jag kan vara rent förvirrad i stora butiker
    twain skrev 2012-06-17 20:55:37 följande:
    Hahahaha. Hög igenkänningsfaktor på den.
    Ska väl tillägga att jag AVSKYR att shoppa så ibland använder han också hållahanden för att öht få mig med in i butikerna :-P
    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • qzectb

Det är närhet, beröring, samhörighet, ömhet utan erotik och därmed utan krav. Obekymrad vardagsberöring. Jag är förvånad över att någon skulle anse det "fjolligt".

• Anonym

När man går på sta'n är det ett sätt att hålla ihop och att visa för andra att man hör ihop. I andra sammanhang, som hemma - vet inte.

• Anna Svenssonliv

Ute bland folk vill jag inte hålla hand, känns barnsligt och fånigt. Som om jag vore ett barn ute med pappa. Däremot får han gärna hålla mig om midjan. Det är trevligt.

• Anonym (trebarnsmor)

Vi håller nästan aldrig hand. Vi har annat att ha i händerna såsom barn och barnvagn t ex.....

• duvetmia

Samma sak som vid kyssar, kramar och dylikt; en massa mysiga hormoner (Endorfiner eller vad det nu är för något som utsöndras).

• beli

Jag gillar det, både ute och hemma, även om jag inser att det ibland är lite opraktiskt ute, så det gör vi bara ibland. Däremot vill min sambo (man) alltid hålla handen när vi ska somna, varje natt. Jag är lite mer kinkig med sovställningar än han, så ibland ligger vi och försöker förhandla så att han åtminstone ska få röra vid mig på nåt sätt, gulligt :)

• Kattdamen

För att det är trevligt.

En kopp te, tack.
  • Anonym (Lena)
    Kattdamen skrev 2012-06-18 17:59:54 följande:
    För att det är trevligt.
    Om inte din kamrat tycker det är trevligt, vad tycker ni då?
  • glad i livet

Jag håller gärna handen överallt. För att känna samhörighet, trygghet samt att det är lättare att hålla samma tempo och inte tappa bort varandra ute.
    Fick jag bestämma skulle jag hålla mina kompisar i handen med när vi är ute och promenerar just för att det är lättare med tempot.

Håller fortfarande mamma i handen ute ibland , min syster vägrar dock..

• Anonym (Lena)

Kan det vara så att tjejer gillar det här mer än killar?

• twain
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-19 18:59:28 följande:
    Kan det vara så att tjejer gillar det här mer än killar?
    Det här är en fascinerande hang-up, verkar det som. Du har och/eller hade en tjej som gillar att hålla handen. Du vill inte, men det blev bråk om den saken, och nu vill du bekräfta på FL att killar inte gillar detta, eller vad?

Ge oss bakgrunden till tråden. Glad
    14
  • Kattdamen
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-19 18:46:33 följande:
    Alla gillar att hålla handen med mig.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-19 18:46:33 följande:
    Så det så, KAMRAT!
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    twain skrev 2012-06-19 20:48:40 följande:
    Det här är en fascinerande hang-up, verkar det som. Du har och/eller hade en tjej som gillar att hålla handen. Du vill inte, men det blev bråk om den saken, och nu vill du bekräfta på FL att killar inte gillar detta, eller vad?

Ge oss bakgrunden till tråden. Glad
    Jag tror du har rätt!!! varför annars låtsas va en kvinna åsså??!?!
  • Anonym (Handen)

Nu med småbarn hinner vi inte hålla hand längre särskilt ofta, men ibland gör vi det i soffan framför TV:n eller i sängen när vi ska sova. Det visar bara på att vi känner ömhet och samhörighet med varandra och det känns mysigt. Oftast är det dessutom min man som tar hand initiativet

• Anna Paulita

För mig är det relativt oviktigt. När man går måste man ju gå i takt och hur ofta gör man det?

• bloodstone

Fan vad jag längtar efter att hålla någon i handen..

• Anonym

Det är mysigt med kropsskontakt och närhet helt enkelt. Jag har inte varit ihop med nån som inte gillat det :)

Svar på tråden Hålla handen, varför?