• Anonym (Lena)

Hålla handen, varför?

Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 

• Svar på tråden Hålla handen, varför?
  • viseversa
    viseversa skrev 2012-06-17 15:30:31 följande:
    Haha nu håller jag inte min sambo i handen så ofta. Har ju vagnen att dra på så då vill jag gärna använda båda mina händer till det. Smeker honom ofta över ryggen och håret istället. varför? Ja för att jag tycker han är skön att ta på och för att jag VILL känna på honom. 
    Och för att han är mig ägodel utan egen talan
  • guybrush
    Anonym skrev 2012-06-17 15:26:21 följande:
    För en del karlar är som små barn. Får de bara mat, varm säng och ha det skönt och givetvis hålla handen så är de glada. 
    Är du dum i huvudet eller? Men det är kanske bara såna "karlar" som feminister lyckas få på kroken?

För att hålla mig till ämnet. Nej, jag gillar inte att hålla handen bland folk. Jag tycker att det är fånigt och ser bara löjligt ut. Min fru gillar det mer och tar ibland tag i handen på stan men det brukar hålla max en minut sen känner jag mig obekväm. Då sliter jag mig loss och börjar samma gamla vanliga diskussion om varför :) 
  • twain
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 15:06:24 följande:
    Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 
    Det är så skönt att känna en stor hand i sin. Jag blir både glad och kåt av det. Gillar att bli smekt i handflatan också.
    14
  • KimPossible

För att det är mysigt. Det kommer spontant för oss båda, så vi håller ofta handen när vi är och handlar, promenerar (om vi inte pw-ar), när vi sitter bredvid varandra och tom i bilen ibland. Ja, inga längre stunder i bilen, någon måste ju kunna köra den också.

Vi är överlag väldigt fysiska båda två, både med varandra, med barnen och med vänner/familj. Gillar att kramas och ge fysisk beröring (stryka håret, klappa på ryggen, klia nån på fötterna etc). 

• Anonym (Lena)
    twain skrev 2012-06-17 16:13:27 följande:
    Det är så skönt att känna en stor hand i sin. Jag blir både glad och kåt av det. Gillar att bli smekt i handflatan också.
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?
  • twain
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 16:26:54 följande:
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?
    Absolut. Vi är på intet sätt klistrade i varande, utan håller handen när vi känner för det. Har alltid varit naturligt och något som båda tar initiativ till. Hade en partner för många år sedan som höll på ett helt annat sätt. Då var det varken mysigt eller upphetsande, bara jobbigt, så det handlar till viss del om anatomi och teknik.
    14
  • ELS

För er som inte gillar att hålla handen..?:
    Har ni alltid tyckt att det varit obehagligt och  fjolligt att hålla handen.
    Som tex. När man var liten, gick i skolan och på gympan skulle man leka någon lek där man börjar med att hålla handen..Och det alltid var någon som vägrade hålla handen?
    Höll era föräldrar er i handen när ni var små?

Det kan ju vara en vana/ovana att man inte vill hålla i handen, tänker jag.   

• twain
    ELS skrev 2012-06-17 16:35:42 följande:
    För er som inte gillar att hålla handen..?:
    Har ni alltid tyckt att det varit obehagligt och  fjolligt att hålla handen.
    Som tex. När man var liten, gick i skolan och på gympan skulle man leka någon lek där man börjar med att hålla handen..Och det alltid var någon som vägrade hålla handen?
    Höll era föräldrar er i handen när ni var små?

Det kan ju vara en vana/ovana att man inte vill hålla i handen, tänker jag.   
    Jag hatade att hålla handen när jag var liten.
    14
  • Wittra

Är väl mysigt? däremot händer det inte alltid, är det till exempel väldigt varmt ute så blir det liksom svettigt att hålla handen :P

Svar på tråden Hålla handen, varför?