• Anonym (Lena)

Hålla handen, varför?

Frågan är enkel, när ni träffar någon eller är ihop med någon, varför är det då viktigt att hålla handen? Det handlar om allt ifrån att gå på stan och hålla handen, till att hålla handen i TV-soffan, hålla handen på bio, hålla handen när man har sex, hålla handen när man sover?

Varför? Vad får man ut av det? 

• Svar på tråden Hålla handen, varför?
  • Balahir
    KimPossible skrev 2012-06-17 16:25:28 följande:
    För att det är mysigt. Det kommer spontant för oss båda, så vi håller ofta handen när vi är och handlar, promenerar (om vi inte pw-ar), när vi sitter bredvid varandra och tom i bilen ibland. Ja, inga längre stunder i bilen, någon måste ju kunna köra den också.

Vi är överlag väldigt fysiska båda två, både med varandra, med barnen och med vänner/familj. Gillar att kramas och ge fysisk beröring (stryka håret, klappa på ryggen, klia nån på fötterna etc). 
    exaaaaaaaaaakt samma här. dock är jag singel nu :P men fysisk kontakt är underbart i alla former!
  • Anonym (Lena)
    ELS skrev 2012-06-17 16:35:42 följande:
    För er som inte gillar att hålla handen..?:
    Har ni alltid tyckt att det varit obehagligt och  fjolligt att hålla handen.
    Som tex. När man var liten, gick i skolan och på gympan skulle man leka någon lek där man börjar med att hålla handen..Och det alltid var någon som vägrade hålla handen?
    Höll era föräldrar er i handen när ni var små?

Det kan ju vara en vana/ovana att man inte vill hålla i handen, tänker jag.   
    Höll handen en massa när jag var liten, hade inga problem med det. Höll min mamma i handen när jag var ganska gammal, tyckte det var lite coolt att hänga med morsan utan att skämmas och bry sej, och det var roligt att hålla handen. Kanske därför jag inte pallar det idag? 
  • Súdamerika
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 16:26:54 följande:
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?

Jag är man och gillar det. Men det gör verkligen inte många gubbar så jag är lite ensam där.
  • The1andonly

För att det är mysigt och skönt att känna varandra, samt tar oss tillbaka till dagen vi träffades/dejtade och tog varandras händer för första gången....ååå vilken dag Hjärta
    OT: På stan blir det ibland, känns bra där med, kanske att man vill vissa andra att vi faktiskt är ett par och få stoltsera lite :)

Kommunikation är svaret!
  • Anonym
    Anonym (Lena) skrev 2012-06-17 16:26:54 följande:
    Intressant, kan medela att jag som kille (trots namnet) inte gillar det alls. Tror du din man också tycker det?
    Kan också svara (jag som inte tycker om att hålla handen offentligt). Min kille verkar tycka om det där med hålla handen lite mer än mig, så när jag väl gör det blir han glad. Han vet att varje gång jag gör det så vill jag verkligen det. Det är ingen vanegrej liksom Glad
  • SillyJokes

Jag gillar inte att gå och hålla om varandra samtidigt, då är det mycket friare att hålla i handen. Det är väldigt mysigt och det ser så romantiskt ut. :)

• Anonym

Behöver inte hålla jämt men ibland kan det vara mysigt att lägga min i en stor varm hand när man är ute och går. 
    Tycker det är ett kärleksbevis, att vi hör ihop.  

• Anonym
    twain skrev 2012-06-17 16:13:27 följande:
    Det är så skönt att känna en stor hand i sin. Jag blir både glad och kåt av det. Gillar att bli smekt i handflatan också.
  • twain
    Anonym skrev 2012-06-17 20:38:34 följande:
    tumme upp? Skrattande

Det får inte vara för hårt och inte för sladdrigt, utan ett fast handtag och gärna att bli smekt med ett finger eller två i handflatan. Puuuurfect! Katt
    14
  • LillaTanten

Viktigt och viktigt...kan en inte helt enkelt göra saker bara för att det är trevligt?

Jag tycker om att hålla handen, både hemma och ute bland andra. Som en ren mysfaktor, som en markering att vi hör ihop och ibland som ett styre i livet då jag kan vara rent förvirrad i stora butiker

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
Svar på tråden Hålla handen, varför?