• Bunny81

längtar efter + efter missfall

Hej alla!

Hoppar gärna också in här! Har en son född i november 2010 tillsammans med min älskade man och blev i juni i år gravid igen på första försöket. Tyvärr fick jag en blödning i fredags och på vul konstaterades det ma. Trodde jag var i 9+2, men graviditeten hade avstannat i vecka 7. Blödde mer på kvällen och har fortsatt blöda igår och idag också. Har återbesök om en vecka, hoppas att allt har kommit ut då. Känns som en jättesorg detta, men försöker tänka att naturen gör sitt urval och tar bort det som inte är friskt! Kan inte låta bli att tycka att det är piss att 2 nära vänner till mig är gravida och kommer få sina barn 5 veckor innan vi skulle fått vårt barn i mars. Skulle varit så roligt att dela graviditeterna ihop med dem och vara mammalediga samtidigt Gråter 
    Vi har planerat att försöka så fort jag får äl igen! Stämmer det att man kan räkna dagen då blödningen började som dag 1 i cykeln? Ska beställa stickor nu, så att vi har koll på äl. Denna gången blir det nog att mysa några dagar innan äl också för säkerhets skull, förra gången blev det bara på dagen med glad gubbe och dagen efter. Iofs räckte det för att ta sig, men vågar inte chansa nu! Känner att jag verkligen vill bli gravid igen så fort som möjligt! Helst igår! En hypotetisk fråga - om man fortfarande har gravidhormoner från den gamla graviditeten, kan man bli gravid igen då?? Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag blir gravid fort denna gången också! 
    Kram till alla och stort lycka till!!!  

• Bunny81

jonie: Jag hoppas verkligen att hormonerna går upp kroppen fort fort så att jag blir gravid igen inom en snart framtid. Vad skönt att det gick så fort för dig! Hade mitt ma i fredags, men hade fortfarande plus på stickan i morse... Får väl kolla igen när jag slutat blöda! Tror att det kan vara väldigt olika det där med symtomen överlag! En kompis till en kompis fick ett tidigt missfall och hon hade kvar symtom även under tiden som hon blödde. Jag hade inga symtom alls i min första graviditet, då föddes vår son i slutet av 2010. I denna graviditeten som nu slutade i ma hade jag inte heller några symtom. Det är nog väldigt olika från graviditet till graviditet! Man kan nog inte säga att det är på det ena eller andra sättet. Det där med vul är ju lurigt, för det lovar ju inget även om man ser ett tickande hjärta tidigt! Däremot sa gynekologen när jag gjorde privat vul 2010 att har man sett ett tickande hjärta i vecka 7-8 så är det samma som att man har passerat vecka 12. Missfallsrisken minskar alltså väldigt mycket om man sett hjärtat slå så tidigt! Sedan kan det ju alltid hända saker i vilken vecka man än befinner sig i, men ett vul kan ju lugna i alla fall för stunden! Jag tycker absolut att du ska försöka få ett tidigt vul! I Borås kan man göra privat om man inte får göra hos bm, då kostar det 200 kr. Inte så farligt alls ju!

• Bunny81

jonie: Tack! Hoppas verkligen att jag slutar blöda snart och att hormonerna går ur kroppen och att äl kommer fort! Många önskningar Skrattande  Himla dum grej att äl bara ska vara en gång i månaden?! Kunde ju vara varannan vecka iaf!! Tungan ute

Tessan: Hoppas att äl kommer fort både för dig och för mig! När fick du ditt ma/mf (har läst igenom hela tråden, men blandar ihop allt lite...)?

• Bunny81

Längtan: Stort grattis!!! Hoppas att allt går vägen denna gången!

Tessan: Hade ma i fredags, så vet inte alls när jag får äl. Ska testa med stickor så fort jag inte får plus på gravidtest! För man kan väl inte ha äl samtidigt?? Någon som vet? Har inte slutat blöda än, men märker att det minskar betydligt nu. Skönt!

• Bunny81

Tessan: Väntar på äl också! Fast först att inte plussa på grav.test... Plussade väldigt svagt idag! Har ingen direkt blödning nu en vecka eftet ma, mer som en brunaktig flytning bara. Ska börja testa med äl-stickor så fort jag inte plussar! Hade äl på dag 12 när jag blev gravid i juni, får se hur det blir denna gången!

Lajsa82: Förstår att du är glad över att mensen dykt upp! Hoppas äl kommer som vanligt!

Petra 334: Fy vad trist... Beklagar verkligen!!

annaa83: Ja det är skönt att kunna dela allt elände med andra i samma sits! Nej vissa skäms inte alla för att riktigt tjata hur det går med att skaffa syskon osv... Då blir man ju så himla ledsen när man blir påmind om att man ny skulle varit i den och den veckan osv... Vissa är riktigt osmidiga faktiskt! Detta tycker jag också är jobbigt, samt när man ser gravida på stan... Men tycker ändå att på bara en vecka känns detta elände mkt "bättre" än vad jag kunnat föreställa mig! Är som att man anpassar sig väldigt fort för att inte psykiskt gå under kanske..?

• Bunny81

Tessan: Ska inte heller testa innan bim denna gången! Plussade iofs på bim -5 förra gången, men man kan ju lika gärna hålla sig till bim! Blir bara jobbigt om man får negativt på testet och man ändå tänker att det kanske blir plus imorn...

8185: Förra gången jag blev gravid hade jag molvärk på äl +13, hade molvärk i flera dagar då och kände på mig då att jag blivit gravid!

Gumman1980: Stort grattis!!! Vilken lycka! Hoppas verkligen att det går vägen denna gången! Hur många gånger hade ni sex vid äl? Innan äl också?

• Bunny81

Tessan: Har fortfarande ett svagt, svagt plus på testet. Har slutat blöda och ska på återbesök på gyn imorn! Hoppas att allt är borta och att testet visar negativt då! Hade äl på dag 12 förra gången jag var gravid, imorn är det dag 11 efter ma. Så fort testet visar negativt så börjar jag med äl-stickor!

• Bunny81

Ingen fara! Inte lätt att hålla koll på vad man frågat vilka här! Hoppas också på äl snart!

• Bunny81

Ingen fara! Inte lätt att hålla koll på vad man frågat vilka här! Hoppas också på äl snart!

• Bunny81

Vårväntanochlängtan: Ha en riktigt skön semester!! Härligt att komma bort en vecka!

Var på återbesök på gyn idag. 10 dagar sen mitt ma. Allt var borta och jag plussar inte längre!!! Känns såå skönt och att man kan lämna detta bakom sig nu! Imorn börjar jag testa med äl-stickor! Hoppas, hoppas att äl kommer snart och att kroppen inte blir helt ur fas pga detta... Bara vänta och se vad som händer helt enkelt!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall