längtar efter + efter missfall
Hej alla!
Hoppar gärna också in här! Har en son född i november 2010 tillsammans med min älskade man och blev i juni i år gravid igen på första försöket. Tyvärr fick jag en blödning i fredags och på vul konstaterades det ma. Trodde jag var i 9+2, men graviditeten hade avstannat i vecka 7. Blödde mer på kvällen och har fortsatt blöda igår och idag också. Har återbesök om en vecka, hoppas att allt har kommit ut då. Känns som en jättesorg detta, men försöker tänka att naturen gör sitt urval och tar bort det som inte är friskt! Kan inte låta bli att tycka att det är piss att 2 nära vänner till mig är gravida och kommer få sina barn 5 veckor innan vi skulle fått vårt barn i mars. Skulle varit så roligt att dela graviditeterna ihop med dem och vara mammalediga samtidigt
Vi har planerat att försöka så fort jag får äl igen! Stämmer det att man kan räkna dagen då blödningen började som dag 1 i cykeln? Ska beställa stickor nu, så att vi har koll på äl. Denna gången blir det nog att mysa några dagar innan äl också för säkerhets skull, förra gången blev det bara på dagen med glad gubbe och dagen efter. Iofs räckte det för att ta sig, men vågar inte chansa nu! Känner att jag verkligen vill bli gravid igen så fort som möjligt! Helst igår! En hypotetisk fråga - om man fortfarande har gravidhormoner från den gamla graviditeten, kan man bli gravid igen då?? Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag blir gravid fort denna gången också!
Kram till alla och stort lycka till!!!
Himla dum grej att äl bara ska vara en gång i månaden?! Kunde ju vara varannan vecka iaf!!