• Bunny81

längtar efter + efter missfall

Gumman1980: Väldigt klumpigt av din kollega att säga så!! Det stämmer inte alls det hon säger! Jag har träffat två olika gynekologer i samband med mitt ma, en när det hände och en vid återbesöket. Jag har frågat båda vad de säger om när man ska försöka igen efter missfallet. Båda har sagt att när man själv är redo kan man försöka igen! De sa båda två att risken för att något ska hända igen är varken större eller mindre om man väljer att försöka igen direkt efter! Tvärtom så rent statistiskt så minskar risken för missfall igen om du precis haft ett. Jag kan tänka mig att det är jättesvårt att slappna av och njuta av graviditeten! Jag kommer vara likadan själv när jag blir gravid igen! Kolla efter blod på toa osv som du skriver. Men gör ett tidigt vul! Jag gjorde i vecka 7 med min son som föddes 2010 och gynekologen då sa att har man sett ett hjärta som slår så tidigt så minskar missfallsrisken som att man hade passerat vecka 12!! Då kanske du kan slappna av lite iaf!

• Bunny81

Är på dag 12 idag förresten, om man räknar ma som mens. Ingen äl än så länge! Brukar ha på dag 12, men är kanske vanligt att äl blir förskjutet efter ma/mf? Hur många dagar har äl blivit förskjuten för er ni som haft ma/mf och haft äl efteråt?

• Bunny81

Tessan: Vad jobbigt att äl inte kommer!!! Var den mycket sen för dig förra gången?

Gumman1980: Härligt att se att hcg ökar i kroppen! Det är ju ett jättebra tecken!

Längtan: Så kan man verkligen inte säga! Alla graviditeter är ju verkligen olika! Finns tyvärr inga säkra tecken för att allt är bra därinne! Man kan bara hoppas att allt går vägen!

Themore: Tycker du gör helt rätt som inte ska testa innan bim! Kliar i fingrarna så klart, men försök låta bli!

Själv är jag på dag 14 efter ma idag. Hade en liten blödning igår när jag torkat mig på toa. Trodde att det var för att vi haft sex kvällen innan, men nu var det samma sak när jag gick på toa nyss, så kanske är mensen som kom??! Jättekonstigt... Får se hur det verkar imorn! Känns lite snopet om äl inte kom emellan isf, men samtidigt skönt att se att kroppen är igång om det är mensen!

• Bunny81

Ok. Hoppas hoppas du får äl i helgen då!! Du har väl haft det på känn nu några dagar! Jag brukar inte ha någon blödning vid äl och jag har testat med stickor, så vet att jag inte haft äl. Men det har inte varit någon mer blödning, så kanske var efter vi hade haft sex... Dag 15 idag, så hoppas verkligen äl kommer snart för mig också!

• Bunny81

Tessan: Härligt att äl kommit för dig!!! Själv väntar jag fortfarande... Är på dag 17 idag. Bli lite orolig över att äl inte kommer, eller att det blir för tätt mellan äl o mens! Tänkte på det du skrev om att ni bara myser en gång denna äl. Men man är väl som mest fertil dagen då man får glad gubbe o dagen efter? Så om ni hinner mysa ikväll så är det ju en chans till!

8185: Vad tråkigt!!! Har din mens kommit än?

Gumman1980: Skönt att det känns bättre denna gången! Måste kännas skönt när du är förbi första milstolpen! Ska du göra tidigt vul?

Zira: Vad är crinone? När har du bim?

• Bunny81

Börjar undra om jag har mens ändå??? Har ju skrivit innan att jag har fått en liten liten blödning (typ rosa) efter vi hade sex i början av veckan. Har kommit ytterst lite nu varje dag i 5 dagar. Alltså så lite att det bara är rosa när man torkar sig på toa ibland. Tror ni att det kan vara mens?? Trodde att det berodde på att vi haft sex först. Fick detta dag 13 efter ma o 5 dagar efter att blödningen slutat. Vill ju bara ha äl!!!

• Bunny81

8185: Jag äl-testar sen jag slutade blöda efter ma. Nu senaste dagarna har jag testat både morgon o kväll, så tror inte jag missat äl! Brukar inte känna något då jag har mens, kanske lite lite molvärk precis innan bara isf. Men om det inte är mens, vad kan det då vara? Tycker ni man borde kolla med gyn?

Gumman1980: Det är normalt att man kan ha lite ont där nere om man är gravid, precis som det är normalt att inte ha det... Vilken vecka är du i nu? Jag hade gjort tidigt vul om jag vore du! Hade iaf lugnat mig om man såg ett hjärta slå!

• Bunny81

Gumman1980: Vecka 7 är nog lagom att göra vul, då ska hjärtat ha börjat slå. Gjorde det i min första graviditet. Kände mig mkt lugnare efter det.

Themore: Spännande på bim imorn då! Håller tummarna!!!

8185: Har mensen kommit än? Annars är det som sagt bara att ta nya tag som sagt! Gud va tröttsamt att hela tiden "ta nya tag"!!! Blir galen på allt väntande! Väntan på äl nu, sen väntan på bim! Sen om det inte tar sig direkt så börjas det om igen... När allt man vill bara är att bli gravid o att det ska gå vägen!

Gedansk: När hade du ma/mf? När kom sen äl o mens? När har du bim? Lycka till!

• Bunny81

Jonie: Vilken vecka är du i nu? Mår du bra?

Zira: Men då måste du ju va gravid!!!! Vet de alltså vad dina missfall berodde på? Alltså att det inte är pga kromosomfel som fostren inte stannar kvar? Utan är det för att din kropp stöter bort dem?

Nathalie: Varför tänker du att du är gravid om du fått din mens? Har du tagit något mer test?

Gumman1980: Håller verkligen tummarna för dig och alla i denna tråden att allt ska gå vägen med alla graviditeter! Det är vi verkligen värda!

Josefin534: Jag hade ma 10 augusti. En vecka senare hade jag slutat blöda och efter tio dagar (20 augusti) var jag på återbesök och då fanns inget kvar och jag plussade inte längre. 22-26 augusti fick jag rosa blödningar när jag torkade mig på toa. Inte mkt, men slemmigt blod liksom. Trodde det va mens först eftersom kroppen kan bli helt knasig efter ma/mf!! Ringde gyn och de sa att dett va helt normalt! Förmodligen slemhinna sa de på gyn.

Längtan: Gör ett vul! Jag gjorde det i vecka 7 i min första graviditet! Då såg jag ett hjärta slå. Man gör nog inte vanliga ul så tidigt.

Tindran: Usch vad tråkigt!!! Blä för mens!

Nyhär: Precis! Det kan kännas tröstlöst och väntan blir lång... Men försöker msn inte så blir det ju verkligen ingen bebis isf ;) Man får inte ge upp hoppet!

Tessan: Spännande att följa dig mot bim! Hoppas hoppas!!!

För mig kom äl äntligen idag!!! På dag 20 efter ma istället för dag 12 som i vanliga fall. Testade med billiga stickor i går kväll och de gav utslag, men ingen glad gubbe på cb. Blev mys på kvällen iaf! I morse kom glad gubbe på cb. Verkar som att de billiga stickorna var känsligare! Har myst ikväll också. Blir mys imorn med! Hoppas hoppas det tar sig!!! Om bim är som i vanliga fall är det 13 september! Spännande!!!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall