• Bunny81

längtar efter + efter missfall

Tessan: Hur går det för dig? Jag är på äl+2 idag o känner åxå att det spänner och drar lite i magen. Vi får väl se hur detta ska bli! Förra graviditeten hade jag molvärk på bim-9 o flera dagar framåt. Plussade gjorde jag då på bim-6.

• Bunny81

Nyhär: Känns som att det är en naturlig reaktion att man blir "avundsjuk" på andra som är gravida hit o dit o självklart tänker man ibland att nu skulle man varit i den o den veckan! Har du testat med äl-stickor varje dag fram till bim som kommer nu? När var ditt ma/mf? Håller tummarna för dig! Klokt att vänta till måndag o testa!

Tessan: Man tolkar in alla känningar i kroppen extra mkt nu så klart! Jag har bestämt mig för att inte skena iväg i tankarna o ta ut nån lycka i förskott! Blir jag gravid nu så ska jag "leva som vanligt" tills jag gjort vul i vecka 7. Dvs inga gravidappar, kolla bebissaker osv!

Gedansk: Har mensen kommit än?

• Bunny81

Äl+3 idag förresten. 23 dagar sedan mitt ma startade.

• Bunny81

Gedansk: Vi har försökt en gång nu på första äl sedan ma. Får se på bim om det har tagit sig! Hoppas hoppas! När hade du ma?

• Bunny81

Blä... Hade skrivit jättemkt o så försvinner allt!!!

Gedansk: Jag har kört med både billiga stickor (från testlagret eller billiga tester) och cb. Tagit de billiga från det att jag inte plussade längre två gånger om dan och sen på dag 19 blev strecken lika starka. Testade då med cb, men fick ingen glad gubbe. Dagen efter kom glad gubbe, så verkar som att de billiga testen var mer känsliga! Mitt tips är att köpa både och, testa för fullt med de billiga och ta cb när du blir osäker på strecken! Mest ekonomiskt iaf! Tror det kostar 190 kr nu på testlagret för 28 test.

Tessan: Hoppas att din magkänsla stämmer och att du är gravid! Förra gången var jag tvärsäker på att jag var gravid på dag 13, hade molvärk då i flera dagar o det har jag aldrig annars. Plussade på bim-5. Tycker mig känna lite spänningar i magen till och från nu också (äl+4 idag, bim 13/9 om cykeln är samma). Vågar inte analysera för mycket! Blir så besviken då om det inte är nåt! Men gladast i världen blir jag om det tagit sig nu utan mens emellan! Hoppas!

• Bunny81

Tessan: Tycker mig absolut kunna se ett streck!!! Men själv hade jag inte vågat ta ut nåt i förskott så tidigt! Aja baja, du skulle ju inte testa innan bim ???? Själv är jag på äl+5, bim-9 idag! Har lite samma känsla i magen som sist jag var gravid med molvärk varje dag. Har aldrig några känningar i magen annars, förutom lite dan innan mens. Men vågar verkligen inte ens tänka tanken att jag skulle va gravid! Vet inte hur länge jag väntar med att testa, får se hur länge jag står ut ????????????

• Bunny81

Hmm... Verkar som att mina smilwy-gubbar jag gjorde ovan blev en massa frågetecken? Jaja... Vet ni att det blev nåt fel :)

• Bunny81

Yeej!!! Grattis Tessan!!! Gud va roligt!!!!! Hoppas verkligen det går vägen nu!!! Bim-9 idag... Lite molvärk som kommer o går o stickningar i magen. Ska verkligen försöka hålla mig från att testa innan slutet av veckan, men det är svårt!! Särskilt när man har massa test i badrumsskåpet...

• Bunny81

Nervös: Håller absolut tummarna för dig imorn!!! Usch, förstår att du är nervös nu!

• Bunny81

Känner att det nog inte blir något denna gången... Testade negativt idag på äl+10. Vet ju inte när bim är, men om jag har samma dagar i cykeln som annars (34) så är bim på onsdag. Isf borde det visa plus nu! Men jag har funderat på en sak, brukar ha en cykel på 34 dagar ca, kollade bara med äl-stickor en gång i juni när vi började föesöka, eftersom jag blev gravid direkt då! Då hade jag äl på dag 12, så hade en lång lutealfas på 20 dagar. Plussade då på äl+15, bim-6. Hur funkar det isf med lutealfasen nu?? Hade ju inte äl förrän på dag 20 efter ma. Om jag nu går efter längden på cykeln så blir bim på onsdag, men går jag efter lutealfasen så blir bim inte förrän torsdag näst-nästa vecka! Hur hade ni tänkt? Känner mig lite förvirrad... Är väl iofs bara att vänta och se tills mensen dyker upp/inte dyker upp, men är ju såå jobbigt med att vänta!

• Bunny81

Tessan: Härligt att hcg stiger!!! Hoppas verkligen att allt går vägen denna gången! Starka symtom känns definitivt som ett bra tecken!

• Bunny81

Idag kom mensen här! På bim-dagen, va alltså inte samma lutealfas som förra gången... Känns trist, men samtidigt "skönt" att slippa gå o vänta hela tiden o inbilla sig symtom... Skönt o veta att kroppen åter är i fas! Fick tillbaka mensen en månad och två dagar efter ma startade! Har beställt hem äl-stickor, så när mensen är slut börjar jag testa igen direkt! På det igen bara :)

• Bunny81

Äl igen nu då! Glad gubbe på cb imorse. Har inte hunnit få till det i veckan, så får bli idag och imorn! Hoppas att det tar sig! Kan inte alla som är aktiva här i tråden skriva en liten "uppdatering" om sig själva! Bara lite kort?! Jag kan börja!

Vi ska försöka andra gången nu efter ma 10 augusti! Fick ma i vecka 10, men graviditeten hade avstannat i vecka 7. Jag är 30 år och vi har en son som snart blir två som vi gärna vill ge ett syskon <3

• Bunny81

Nathalie: Usch... Beklagar VERKLIGEN ditt missfall!!! Hoppas att kroppen återhämtar sig fort!!

• Bunny81

8185: Hur går det för dig? Har mensen kommit?

• Bunny81

Vad kul att läsa några rader om alla! Lättare att hålla koll på alla då! Jag bor nära Västkusten förresten! Verkar som att vi är lite spridda över landet här :) Hoppas verkligen att era graviditeter går vägen denna gången Jonie o Tessan! Känner att jag "kommit" över mitt ma ganska bra, men det som är jobbigt är när såna man vet berättar att de är gravida o ska ha bebis i april-maj... Då blir man så påmind om att man själv skulle varit längre gången än dem, gått med mage nu :( Men så är livet! Bara att bita ihop o gå vidare! Hoppas hoppas att man blir gravid igen fort! Blev mys ikväll o sen imorn igen åxå (äl)! Får se om det räcker för att ta sig! Kram!

• Bunny81

Här är det också nedräkning till bim! Äl+5 idag! Välkomna till tråden alla nya! Synd att det droppar in fler här egentligen eftersom alla fått ma/mf :( Hoppas att alla får fina plus och att det går vägen för alla!

Åhh grattis till ul alla ni som varit på det! Verkligen en underbar känsla!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall