Inlägg från: Anonym (Nathalie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nathalie)

längtar efter + efter missfall

Hej tjejer! Är det ok om jag hänger med här? Glad

Jag hade ett MA i v13 i februari, fostret var bara i storlek 5+6, så kroppen väldigt seg där. Har försökt sen dess, men tyvärr har det inte velat ta sig. Sen hjälper det väl inte att jag har fått så lång cykel efter missfallet heller, 38 dagar! Har tänkt att testa med äl tester denna månad, men tycker det är så svårt att veta när jag ska börja testa.. Någon som har nåt tips kanske? Glad Senaste mens var 12/7 och bim är 19/8. Har ingen aning alls när jag har ägglossning, känner inte alls av det efter missfallet, innan visste jag precis när det var..

• Anonym (Nathalie)

Nu är jag förvirrad ..
    Trodde ägglossningstest skulle göra mig klokare men det vart visst tvärtom! Jag 37-39 dagars cykel. Bim är 21/8. Eftersom jag inte alls har någon aning om när jag har ägglossning så bestämde jag mig för att börja testa tidigt, tog första testet i söndags och det visade två exakt lika starka sträck. 23 dagar innan bim! Kan det stämma? Tog nytt igår, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen, och båda två var lika starka som kontrollsträcket, nästan lite starkare faktsikt. Tog ett nu imorse med och det var nog liiite svagare, men fortfarande lika starkt som kontrollstrecket. 

Jag är ju helt ny på det här med ältest, men brukar dom vara positiva i flera dagar? Och kan det verkligen stämma att jag har äl nu, ca 23 dagar innan bim?  Inte konstigt att jag inte har lyckats bli gravid tidigare då, förutom då det blev missfall, men jag minns även att jag tyckte det var så himla konstigt att jag ens vart gravid då, trodde vi hade missat äl totalt.. 

• Anonym (Nathalie)
    jonie skrev 2012-07-31 11:24:43 följande:
    Jag har inte så lång cykel själv men det borde väl kunna vara så att du har ÄL vid den tiden. Jag har inte provat med stickor utan använde bara CB digitala ÄL-test men vad jag har förstått så kan stickorna visa positivt några dagar i rad! När det är positivt första dagen behöver man egentligen inte fortsätta testa utan då är det bara att mysa på! Glad
    Jo, alltså kollar man appar och sånt så säger alla att äl borde vara mellan 4-9 augusti nångång, så jag tyckte bara det var lite väl tidigt nu, men det är väl olika för alla :) Hoppas det blir något nu då! Vi är mitt uppe i en flytt, så det har inte hunnit bli så mycket mys, men en sväng i söndags och igår så jag hoppas Glad Vet ju inte när äl började eftersom jag testade i söndags först och då var det ju redan positivt, kan ju ha varit innan dess..
  • Anonym (Nathalie)

Tessan: Har suttit och vinklat skärmen fram och tillbaka här på min mac och jag ser helt klart ett sträck! Håller tummarna för att det är något och inte bara ett spök! Skrattande

För min del är ältesten lika starka fortfarande som när jag tog första i måndags morse. Tar ett runt 10 och ett vid 16-17, men igår glömde jag och tog vid 22 istället, och då hade jag kissat bara en halvtimme innan, men det var lika starkt ändå.. Förvånad Trodde inte det skulle synas alls då. Brukar det verkligen vara positivt i 3 dagar? 

• Anonym (Nathalie)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-01 16:24:24 följande:
    Om det nu är ett svagt streck tänk om det är nåt litet men inte växer som det ska och att det blir som ett litet missfall? Konstigt o få så svaga om det nu är riktiga så då kanske jag har så lite Hcg i kroppen ?
    Det är ju fortfarande tidigt, då är det ju inte alls konstigt att det är svagt. Testa om några dagar igen så är det säkert tydligare om det är något Glad
  • Anonym (Nathalie)

Åhhh GRATTIS till er som plussat! Vad roligt för er! Håller timmarna för att det går vägen denna gång Skrattande

Tog ett ältest imorse när jag kom hem från jobbet, fortfarande positivt, nu när jag vaknade tog jag ett till och nu har det blivit svagare, så jag antar att jag haft/ska ha äl i dagarna då Glad Hoppas det tar sig Glad Var konstigt dock.. När jag torkade mig kom det lite blod, färskt blod på papperet.. Hade en liten blödning i söndags med. Hmm, brukar aldrig ha mellanblödningar annars, märkligt.. Har även sjuk mensvärk och känner mig febrig..

• Anonym (Nathalie)

Åhhh grattis Tessan! Skrattande

• Anonym (Nathalie)

Hej tjejer!
    Har varit tyst här ett tag då jag deppade ihop totalt när mensen återigen kom.. Jag var stensäker på att det hade tagit sig och skulle börja testa när mensen helt plötsligt kom 5 dagar tidigt.. Så jag testade aldrig.. Men nu börjar jag misstänka att jag är gravid ändå? Fy faan vad illa jag mår konstant, är 3e vecka jag mår illa nu.. Spydde imorse och är jättekänslig mot dofter. Mitt humör har varit minst sagt upp och ner senaste veckan med. Började gråta på jobbet här om dagen för att jag bredde för många smörgåsar hahah! 

Köpte ett test ikväll när vi var och storhandlade, men vågar inte testa, är så rädd att jag har inbillat mig bara.. Åh, varför kan det inte bara vara våran tur nu?

• Anonym (Nathalie)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-27 21:33:27 följande:
    nathalie: men testa du är säkerligen gravid:) testa och uppdatera oss:)Skrattande
    Tyvärr inte .. Det var negativt.. Rynkar på näsan 
  • Anonym (Nathalie)
    Anonym (nyhär) skrev 2012-08-27 23:43:06 följande:
    Hej, Inte skrivit på ett tag men jag måste bara tillägga att jag varit med om samma, mensen kom inte så mycket för tidigt men jag var illamående 3 veckor och var superkänslig men testen visade negativt. När mensen var borta så dröjde det bara några dagar så var jag mig själv igen. Håll ut Nathalie! Tror att det var prekliniskt missfall eller hormonrubbning eftersom det var andra mensen efter missfallet, man kan ju ha kraftigare pms etc. då och lite ur spel. Jag är hemskt hormonkänslig och har ex. aldrig tålt p-piller eller p-stav eller you name it - bara kondom som funkat. Nu kör vi ju såklart utan Tungan ute När fick du missfall?
    Det är precis så det är för mig, jag är otroligt illamående, superkänslig och dessutom har jag världens molvärk. Jag hoppas det blir som för dig att det går över om några dagar, mensen tog slut i torsdags dock och än så länge har det bara blivit värre.. Tungan ute 
Svar på tråden längtar efter + efter missfall